Mus med 2.4ghz usb lika bra som logitech + bt

Permalänk
Medlem

Mus med 2.4ghz usb lika bra som logitech + bt

Är ute efter en ny mus (har en G305 nu) men vill kunna koppla den till jobbdatorn lite smidigare än att flytta dongeln.
Köpte en Rog Keris Aimpoint men anslutningen mot dongeln var bedrövlig.
Vad finns det för bra alternativ? Logitech verkar ha slutat tillverka de möss som funkade både mot usb dongel och bluetooth (så få butiker har dom i lager):(
Kan nämnas att det ska funka hyfsat att lira med, gillar MX mössen men kanske inte för spel. Och den mörkgrå färgen matchar typ inget annat (svart) vilket stör lite ..
RGB är fine så länge det går att stänga av och är totalt ointresserad av allt som ser ut som löst sittande delar av ett rymdskepp.

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

de flesta av Logitechs lite mer påkostade möss har den funktionen framför allt MX-serien.

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jud1th:

de flesta av Logitechs lite mer påkostade möss har den funktionen framför allt MX-serien.

Jo jag gillar MX mössen men inte för att spela kanske. Borde varit tydligare där.

Permalänk
Medlem

Jo nej absolut finns G603 kvar på ett par ställen. Men för runt 6-700 börjar det finnas mer att välja på så tänkte kolla vilka alternativ det finns, om något, med lika stabil 2.4ghz koppling:)

Permalänk
Medlem

G603 har då stigit i pris rejält på sistone som det ser ut.
Men den var min första tanke.
Men just spelmöss som har båda verkar vara rätt ovanligt, sådana kontorsmöss finns det mer gott om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

G603 har då stigit i pris rejält på sistone som det ser ut.
Men den var min första tanke.
Men just spelmöss som har båda verkar vara rätt ovanligt, sådana kontorsmöss finns det mer gott om.

Mjo det blir väl förmodligen till att köpa en sån ändå

Permalänk
Medlem

Tänkte också på G603, bara att trycka på knappen på undersidan för att byta mellan BT och receivern, fungerar jättebra. Visst har den gått upp i pris men jag tycker 549 kr ger mycket för pengarna.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB