Priskoll: Geforce RTX 4070 vid lansering

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Alltså du har din åsikt . Jag delar den inte men vi får se om ett-två år .Jag tror att när vi tittar tillbaka på TLOU att det var början på en trend som vart ännu värre när det gäller Vram .

Absolut 😊 men tills UE5 blir standard så krävs det nog inte mycket över 10gb ett tag till

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Absolut 😊 men tills UE5 blir standard så krävs det nog inte mycket över 10gb ett tag till

Får vi hoppas du inte skall spela diablo 4

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Beställde ett 4070 FE igår och det är redan på väg enligt postnord appen

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Får vi hoppas du inte skall spela diablo 4

Nej finns inte tid men ett spel i Beta skall man nog inte prestanda jämföra mot med tanke på problemen dem hade under öppna betan

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shiprat:

De skrev "allt annat än vissa spel" vilket då antyder att de fungerar till vissa spel men inte annars, vilket är något jag ifrågasätter. Men då du nu talat upp då- vilka spel är det som man kan spela med AMD kort, eller vilka spel är det man inte kan spela?

Vart har jag sagt någonting om spel?

Nvidia >> AMD i produktivitet.
Om du läser deras inlägg igen så skrev de ju "allt annat" också i meningen, som du vet. "Allt annat" innebär: produktivitet. Alltså, inte spel. Även om de också nämner "vissa spel". Mitt inlägg var dock inte gällande spel, som du vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

Spel utan raytracing.
Boom.

Kan du ge exempel på spel där AMD-kort är skit? Kan off the top of my head säga Quake II RTX och Minecraft RT men de är ju mer showcases från nvidia så vet inte om jag tycker att de räknas riktigt. Spelar/spelat ett antal raytracing spel både med och utan ray-tracing på, inte tyckt att 6800XT vart skit precis.

Vilka andra är det?

Eller om man säger så här, 6900XT verkar ligga någonstans mellan ett 3070Ti och ett 3080 i RT-prestanda, om då alla AMD kort innan 7900 serien är skit och motivationen för detta är RT-prestanda, betyder det då att alla nvidia-kort under 3080 är skit också?
Tycker du överdriver rätt rejält.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Vart har jag sagt någonting om spel?

Nvidia >> AMD i produktivitet.
Om du läser deras inlägg igen så skrev de ju "allt annat" också i meningen, som du vet. "Allt annat" innebär: produktivitet. Alltså, inte spel. Även om de också nämner "vissa spel". Mitt inlägg var dock inte gällande spel, som du vet.

Yep, de bakade in två påståenden till ett, varav det är rimligt att säga att AMD är dåligt för produktivitet, särskilt där det kräver CUDA, men rätt orimligt enligt mig att specifiera att de är skit för allt annat än "vissa spel".

Inte helt förvånande ifrågasatte jag det orimliga påståendet, inte det rimliga.

Men, finns ingen mening att diskutera det hela isåfall, skulle inte rekommendera någon att köpa GPU för produktivitet utan att veta hur den presterar i de applikationer som ska köras.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shiprat:

Kan du ge exempel på spel där AMD-kort är skit? Kan off the top of my head säga Quake II RTX och Minecraft RT men de är ju mer showcases från nvidia så vet inte om jag tycker att de räknas riktigt. Spelar/spelat ett antal raytracing spel både med och utan ray-tracing på, inte tyckt att 6800XT vart skit precis.

Vilka andra är det?

Eller om man säger så här, 6900XT verkar ligga någonstans mellan ett 3070Ti och ett 3080 i RT-prestanda, om då alla AMD kort innan 7900 serien är skit och motivationen för detta är RT-prestanda, betyder det då att alla nvidia-kort under 3080 är skit också?
Tycker du överdriver rätt rejält.

https://tpucdn.com/review/asus-geforce-rtx-4070-tuf/images/relative-performance-rt-2560-1440.png

"Relative performance"
Sedan kikar man på Cyberpunk tex och 6900XT hamnar bakom 3070Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Kan du ge exempel på spel där AMD-kort är skit? Kan off the top of my head säga Quake II RTX och Minecraft RT men de är ju mer showcases från nvidia så vet inte om jag tycker att de räknas riktigt. Spelar/spelat ett antal raytracing spel både med och utan ray-tracing på, inte tyckt att 6800XT vart skit precis.

Vilka andra är det?

Eller om man säger så här, 6900XT verkar ligga någonstans mellan ett 3070Ti och ett 3080 i RT-prestanda, om då alla AMD kort innan 7900 serien är skit och motivationen för detta är RT-prestanda, betyder det då att alla nvidia-kort under 3080 är skit också?
Tycker du överdriver rätt rejält.

https://tpucdn.com/review/asus-geforce-rtx-4070-tuf/images/relative-performance-rt-2560-1440.png

Lite så det är 3090 titta på raytracing 6900 xt kortet är ju helt värdelöst . 4 månader senare titta på 7900 xt kortet raytrasing som ett 3090 vem vill ha sådan skit ...... Tråkigt är det .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

"Kunden har gjort det"
Konstigt att priserna är fortsatt höga för alla grafikkort då.

Alla länders marknader ser olika ut. Försäljningen av olika grafikkort ser olika ut, prisjusteringar sker vanligtvis inte särskilt snabbt, ibland kommer de inte alls utan öppnar i stället upp möjligheter för andra tillverkare - om det inte är oligopol. Just det sista är väl själva problemet i detta fallet och en stor anledning till att det ser ut som det gör med priserna.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Alla länders marknader ser olika ut. Försäljningen av olika grafikkort ser olika ut, prisjusteringar sker vanligtvis inte särskilt snabbt, ibland kommer de inte alls utan öppnar i stället upp möjligheter för andra tillverkare - om det inte är oligopol. Just det sista är väl själva problemet i detta fallet och en stor anledning till att det ser ut som det gör med priserna.

Tror inte det faktiskt i Australien kallas försäljningen av 4070 DOA

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Tror inte det faktiskt i Australien kallas försäljningen av 4070 DOA

Vad är det som du inte tror?

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Sant, kanske blir å köpa ny cpu också när windows 12 kommer 2025.

Men ska erkännas att det kliar i fingrarna efter en 7800x3d och ett 4070.

Men ibland får man vara nöjd med det man har.

Såvida det inte dyker upp ett väldigt bra erbjudande förstås

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

"Relative performance"
Sedan kikar man på Cyberpunk tex och 6900XT hamnar bakom 3070Ti.

Om man föredrar specifika fall som stöder ens åsikt snarare än ett snitt så kan man alltid hitta något som gör en nöjd dock. Därför jag postade ett snitt, därför att cherrypicking inte leder någonvart.

Skrivet av ottoblom:

Lite så det är 3090 titta på raytracing 6900 xt kortet är ju helt värdelöst . 4 månader senare titta på 7900 xt kortet raytrasing som ett 3090 vem vill ha sådan skit ...... Tråkigt är det .

Då har vi helt olika smärtgränser för vad som är skit, skulle inte säga att allt annat än senaste generationen kort är "skit", särskilt inte baserat på RT enbart

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Vad är det som du inte tror?

Det jag skrev innan . Handlarna i Australien kallar kortet dead on arrival . Kunderna ratar kortet ännu mer än i Sverige . Vill man sälja kort återstår bara en sak .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shiprat:

Om man föredrar specifika fall som stöder ens åsikt snarare än ett snitt så kan man alltid hitta något som gör en nöjd dock. Därför jag postade ett snitt, därför att cherrypicking inte leder någonvart.

Då har vi helt olika smärtgränser för vad som är skit, skulle inte säga att allt annat än senaste generationen kort är "skit", särskilt inte baserat på RT enbart

Jo men när mer lättdrivna spel dras in så ser vekare kort bättre ut i ett relative, när det kanske knappt ens är spelbart i de mest populära spelen som också är inbakade. Så en person ser relative och tänker vafan ett 6800xt är ju skitbra i rt. Beställer hem ett. Startar cyberpunk och får en powerpoint presentation istället. Men vafan relative ljög ju!

Relativ gör ju saker lite skeva. Speciellt när amd springer cirklar runt nvidia i vissa raster spel men detta syns likdom inte i relative.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Det jag skrev innan . Handlarna i Australien kallar kortet dead on arrival . Kunderna ratar kortet ännu mer än i Sverige . Vill man sälja kort återstår bara en sak .

Yes, hoppas att så sker!

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalmac:

Surfade runt på de stora sidorna som säljer 4070.
En fråga, är det någon som köpt ett kort?
Ser ut att vara fulla lager överallt av alla modeller.
Intresset verkar extremt svalt.
Jag är faktiskt lite överraskad, även om det känns sunt
att konsumenterna nu röstar med plånboken.
Tråkigt bara om återförsäljarna har köpt in för mycket, så dom
blir sittande med stora lager och får problem.

Jag har beställt ett.
Kan väl erkänna att, med tidigare grafikkortslanseringar i minne, att jag hade lite FOMO.

Beställde ett Palit GeForce RTX 4070 Dual 12GB.
Snabbkollade någon recension på Guru3D, att kortet presterade ungefär som 4070 FE (FE kortet låg i snitt 1 FPS bättre).
De uppmätte 1dB högre ljudnivå än FE kortet under load, men skrev att det subjekt var knappt märkbart. (Fläktarna stannar helt vid idle).
Hade jag velat ha 12VHPWR kontakten hade jag beställt ett FE istället.
Kortet var det billigaste 4070 jag såg.

Hade jag vetat att det hade varit så lugnt så hade jag nog lugnat mig lite.
Läst på mer om olika modeller och kanske beställt någon modell för några hundralappar mer om det är någon modell som jag tyckt motiverat det.

Funderade på att avbeställa för att kolla runt mer.
Men ordern har hamnat under fliken skickade nu.
Jag har väl fortfarande ångerrätt om det skulle vara så...

Men å andra sidan.
Om det presterar som ett 4070
Låter som ett 4070
Kostar några hundralappar mindre än ett 4070 (andra modeller)

Så borde det vara ett okej köp.

Borde åtminstone vara bättre än att spara 300-500kr och ta ett 3060Ti istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Jo men när mer lättdrivna spel dras in så ser vekare kort bättre ut i ett relative, när det kanske knappt ens är spelbart i de mest populära spelen som också är inbakade. Så en person ser relative och tänker vafan ett 6800xt är ju skitbra i rt. Beställer hem ett. Startar cyberpunk och får en powerpoint presentation istället. Men vafan relative ljög ju!

Relativ gör ju saker lite skeva. Speciellt när amd springer cirklar runt nvidia i vissa raster spel men detta syns likdom inte i relative.

Det enda som inte går att köra i cyberpunk med 6800XT är path tracing-läget (får 15-22 fps med FSR-up vilket ser fördjävligt ut, prestandamodden som dykt upop hjälper men inte nog) men "vanlig" RT går okej i 4K för mig, givetvis får man köra med FSR men inte som att många andra kort än 4090 klarar sig med maxade inställningar i native med RT där... När jag körde det med 3090 drog jag ner på de inställningar som inte märktes alltför mycket, körde DLSS quality och RT Ultra (alltså inte psycho) och 6800XT presterar definitivt sämre med samma settings än 3090 gjorde men fortfarande ungefär lika spelbart då inget av dem ger vad jag anser vara bra FPS för en shooter, men med freesync bra nog att det inte känns hemskt.

Sedan står jag fan inte ut med all ghosting som dyker upp i CB2077 med RT igång- tycker det är väldigt fult, men det är min personliga åsikt.

Baserat på relative kan man väl som mest gissa att 6800XT är "okej" för RT vilken stämmer från min erfarenhet.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Om man föredrar specifika fall som stöder ens åsikt snarare än ett snitt så kan man alltid hitta något som gör en nöjd dock. Därför jag postade ett snitt, därför att cherrypicking inte leder någonvart.

Grejen med att "Cherry Picka saker", att välja "specifika fall", är att olika personer kör olika saker.

Som för mig, jag har aldrig haft ett RT kort och tycker det ska bli spännande att testa det.

Jag vill bl.a. köra
Doom (1) (RT modd)
Quake (1) (RT modd)
Quake 2 RTX
Minecraft RTX
Teardown
Portal RTX

Jag förstår att de flesta som redan har/haft RTX 2000 eller RTX 3000 kort redan spelat igenom/eller åtminstone testat om de bryr sig. Vid de här laget har de gått vidare och inte bryr sig längre.
Men för mig som inte haft chans att testa så är det nytt och spännande och något jag vill testa.

I någon av trådarna om 4070 var det någon som skrev om problem med AMD kort i Snowrunner och länkade till någon forum tråd.
Jag brydde mig inte om att läsa detaljerna, mer konstaterade att det fanns en tråd om det.

Jag förstår att Snowrunner också är en titel som de flesta inte bryr sig om.
Men jag får väl spela det även om de flesta andra inte gör det?

Jag förstår att det är lättare att jämföra saker med stor spridning. Saker som är mainstream.
Ju mer mainstream något är, desto fler påverkar det. Att det kan vara bättre för generell jämförelse.

Men för någon som kanske inte kör samma saker som "alla andra" så kan de "specifika fall" spela in. Om de är dem grejerna man kör.

I framtiden kommer jag inte bry mig om exempelvis Quake 2 RTX vid val av grafikkort.
För då har jag redan gjort det.
Men än så länge har jag aldrig haft RTX kort (mitt nya kort borde komma måndag eller tisdag) så nu är jag sugen på att köra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Grejen med att "Cherry Picka saker", att välja "specifika fall", är att olika personer kör olika saker.

Som för mig, jag har aldrig haft ett RT kort och tycker det ska bli spännande att testa det.

Jag vill bl.a. köra
Doom (1) (RT modd)
Quake (1) (RT modd)
Quake 2 RTX
Minecraft RTX
Teardown
Portal RTX

Jag förstår att de flesta som redan har/haft RTX 2000 eller RTX 3000 kort redan spelat igenom/eller åtminstone testat om de bryr sig. Vid de här laget har de gått vidare och inte bryr sig längre.
Men för mig som inte haft chans att testa så är det nytt och spännande och något jag vill testa.

I någon av trådarna om 4070 var det någon som skrev om problem med AMD kort i Snowrunner och länkade till någon forum tråd.
Jag brydde mig inte om att läsa detaljerna, mer konstaterade att det fanns en tråd om det.

Jag förstår att Snowrunner också är en titel som de flesta inte bryr sig om.
Men jag får väl spela det även om de flesta andra inte gör det?

Jag förstår att det är lättare att jämföra saker med stor spridning. Saker som är mainstream.
Ju mer mainstream något är, desto fler påverkar det. Att det kan vara bättre för generell jämförelse.

Men för någon som kanske inte kör samma saker som "alla andra" så kan de "specifika fall" spela in. Om de är dem grejerna man kör.

I framtiden kommer jag inte bry mig om exempelvis Quake 2 RTX vid val av grafikkort.
För då har jag redan gjort det.
Men än så länge har jag aldrig haft RTX kort (mitt nya kort borde komma måndag eller tisdag) så nu är jag sugen på att köra det.

Det argumentet köper jag, skaffade själv ett 2060 vid launch i princip enbart för att testa sådant. Men, detta var ju rätt exakt vad jag menade- om man vill diskutera prestanda i specifika saker är det värt att kolla på de specifika sakerna.

Det är i sammanhang där man pratar rent allmänt, som påståendet "amd är skit för allt utom vissa spel" som jag känner att man då får visa att AMD faktiskt är skit för spel i överlag i sådant fall, för det borde ju synas rätt bra om man kollar på snittet.

Ej testat Doom 1, Quake 1 med RT, Q2 funkade faktiskt rätt bra nu med FSR- testade nyss så hade fel gällande det.
Teardown funkar utmärkt på alla dedikerade GPU's jag testat det på, så har man något från senaste par åren borde det vara lugnt.
Också i min åsikt mest genuina RT jag sett, känns inte som bara ett visuellt trick där utan faktiskt bra.

Snowrunner är väl beroende på vad de hade för problem- motorn verkar ha problem med skuggor och gräs, så med allt på absolut max är fps i princip begränsat av hur snabbt den kan klura ut det vilket leder till low gpu usage. Detta är såvitt jag vet problem för alla GPU's, inte bara AMD, men märks mer i high-end där man förväntar sig att få mer än 60-70 FPS liksom. Har i övrigt funkat finfint för mig i båda 1440p och 4k, att motorn är lite janky lämnar tillräckligt med prestanda på bordet att man kan slå på MSAA 8X utan att det påverkar FPS alltför mycket om man vill

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Svider i plånkan och Jen-Hsun skrattar säkert hela vägen till banken. Barnen har fått ärva mina bra kort och jag har fått ärva deras kort så suttit nu drygt 2 år med en gtx 1060.
Upplever att UT2004 flyter på lite bättre och verkar till och med klara av att ha OBS igång samtidigt!

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Beställde ett 4070 FE igår och det är redan på väg enligt postnord appen

Beställde också 4070 FE men fredag morgon - NVidias butik men verkar hanteras av proshop.se - än så länge bara Postnord förhandsavisering för "beställd frakt".

Uppgraderar från 3060ti, prestanda för 4070 verkar bra i jämförelse, DLSS 3 stöds, kortet är "litet" och energieffektivt. Priset, well, billigt är det inte men i prestanda per krona mot ett 4090 för 25 lax så verkar det riktigt bra.

(...hoppas få fler FPS i Flightsimulator på 49" Ultrawide i 5120x1440 med DLSS 3 aktiverat...)

Visa signatur

Dell XPS 17 - RTX 2060 - 4k touch - ersätter MSI GS73VR efter tre år
Byggen: Simply Red med 950 Pro - Liten Lian Li

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

Spel utan raytracing.
Boom.

Finns det spel där RT ett måste/inte går att stänga av? Finns någon Minecraftvariant tror jag men är det fler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikLtz:

Beställde också 4070 FE men fredag morgon - NVidias butik men verkar hanteras av proshop.se - än så länge bara Postnord förhandsavisering för "beställd frakt".

Uppgraderar från 3060ti, prestanda för 4070 verkar bra i jämförelse, DLSS 3 stöds, kortet är "litet" och energieffektivt. Priset, well, billigt är det inte men i prestanda per krona mot ett 4090 för 25 lax så verkar det riktigt bra.

(...hoppas få fler FPS i Flightsimulator på 49" Ultrawide i 5120x1440 med DLSS 3 aktiverat...)

Ja det är proshop som sköter nvidias butik, tog mig ett tag att komma in eftersom jag försökte först att logga in med nvidia kontot i butiken

Själv går jag från ett 3070 till 4070, räknar inte med jättemycket förbättringar i spel, men formfaktor och energieffektivitet blir nog bra i mitt ITX chassi.
Hade det sen inte varit för att jag lovat sonen hjälp med uppgradering från sitt 1070 så hade jag nog väntat, men nu får pappa nytt kort också

Permalänk
Skrivet av magma86:

Såvida det inte dyker upp ett väldigt bra erbjudande förstås

Ja det är klart, jag tror det kommer dyka upp en hel del runt black friday i år, när ekonomin blir sämre och folk inte handlar lika mycket.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Det argumentet köper jag,

Tack för ditt inlägg

Skrivet av Shiprat:

Teardown funkar utmärkt på alla dedikerade GPU's jag testat det på, så har man något från senaste par åren borde det vara lugnt.
Också i min åsikt mest genuina RT jag sett, känns inte som bara ett visuellt trick där utan faktiskt bra.

Speciellt det du skrev om Teardown låter ju väldigt positivt.

Permalänk
Medlem

Snabba bud från Proshop

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Snabba bud från Proshop

<Uppladdad bildlänk>

Ja det får man säga.
Webhallen var inte lika snabba.
Får troligtvis mitt på måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Snabba bud från Proshop

<Uppladdad bildlänk>

Referens-korten är fasen snygga 👍

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO