Permalänk
Medlem

Värdering av komponenter

Hej, har inte sålt något tidigare här på forat . Tycker att priserna verkar spreta. Så skulle gärna få en rimlig värdering av komponenter. Allt ingår utom hårddisk och operativsystem. Ena uppsättningen minne är Kingston för HP och grafikkortet är HP RTX 3070.

Lista komponenter

Skulle gärna sälja som ett paket.

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

kanske blir svårt att få av med den varierande nyheten på komponenterna. men du kanske skulle typ kunna få 10k. Det beror mycket på kondition och sånt. Jag är ingen expert men max kanske 12k

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daytone:

kanske blir svårt att få av med den varierande nyheten på komponenterna. men du kanske skulle typ kunna få 10k. Det beror mycket på kondition och sånt. Jag är ingen expert men max kanske 12k

Oj, jag hade tänkt lägga ut det för typ 4k så kanske lägger ut det för typ 6k istället. Tur att jag rådfrågade!

Tack!

Permalänk
Medlem

10k känns väldigt steep. Runt 7-8k med visst prutmån känns rimligt ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

10k känns väldigt steep. Runt 7-8k med visst prutmån känns rimligt ja.

Ja, jag tror nog det jag med. 6k känns rimligt!

Permalänk
Medlem

enda problemet är ju att allt blir sat runt 7k. jag såg ett 6600xt bli värderat runt 7k. Alltså svenska marknaden är inte en bra marknad att bygga ihop datorer och sälja

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daytone:

enda problemet är ju att allt blir sat runt 7k. jag såg ett 6600xt bli värderat runt 7k. Alltså svenska marknaden är inte en bra marknad att bygga ihop datorer och sälja

Nä, så är det ju. Det är ju egentligen lite konstigt mtp att det är dyrare i Sverige dessutom, så komponenterna borde hålla sitt värde något bättre kan man tycka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daytone:

Då är man nog ute och cyklar eller har väldigt dålig koll. Ett 6600XT är ju inte värt mer än kanske 2500-3000kr i dagsläget då det presterer märkbart sämre än ett 3060 Ti.

Släppet, prissättningen och den hyfsat goda tillgången på 4070 har satt en hel del nya priser på begmarknaden.

Permalänk
Medlem

a det var nog den då som froade mej av. tycker endå att det alltid är värt att se om man kan få sållt det för mer

Visa signatur