Vilsen i Chassidjungeln. Hur ska jag tänka med en AIO (420)?
Kan någon guida mig lite hur jag ska tänka angående köpa ett chassi till en helt ny dator? Jag var ute efter att försöka få en så tyst burk som möjligt med låg temperatur och långsamma fläktar. Efter jag har frågat b.la här och på reddit så fick jag rådet att satsa på en toppmonterad AIO och gärna ett chassi med bra luftflöde. Det verkade som att det är väldigt få chassin som stödjer en så stor AIO så jag siktade in mig på Meshify 2 XL, dock är jag tveksam till både storleken och att den har en glaspanel då jag hellre vill ha en av metall. Men jag beställde alla delar till min nya dator men så igår när UPS skulle leverera mitt chassi så tappade dom den tydligen på vägen så att den gick sönder. Så medans jag väntar på en återbetalning så försöker bli lite mer klok i mitt val av ett chassi.
Jag sitter på en I7-13700k och en RTX 4080, kylaren är en Arctic Liquid Freezer II 420.
Det finns inga planer att arbeta på datorn utan enbart ha den för att spela och det enda viktiga är att den kan hålla sig sval så att den kan vara så ljudlös som möjligt. Eftersom jag aldrig kört med en AIO eller haft en processor som blir så varm så har jag alltid kört luftkylt och det har funkat bra, så min erfarenhet av att äga och använda en AIO är noll utan jag går bara på andras erfarenheter och rekommendationer.
Om det går att få en vettig temperatur med ett mindre chassi än ett full tower med tysta fläktar så är det ett stort plus, och gärna utan fönster.