Köpråd på stationär dator, budget 15-20k

Permalänk

Köpråd på stationär dator, budget 15-20k

Hallå!

Nu är det nämligen dags för mig att byta ut min trotjänare. Den har krigat tappert men märker nu att den släpar i nästan allt på mer eller mindre alla spel. Min budget är 15-20k.

Jag har övervägt och bollat. Och vad jag kommit fram till är att jag skulle önska att datorn innehöll ett Rtx4070 ti. Kan tänka mig ett bättre grafikkort än rtx 4070 ti, men vill inte ha något sämre.
Jag hade önskat att en ny skärm hade kunnat klämmas in i budgeten också. Datorn ska kunna köra det mesta som finns ute nu på höga inställningar, och framtidskommande spel också.

Jag spelar,

League of Legends

Overwatch 2

Crusader king III

Hogwarts Legacies

World of Warcraft

Och jag kommer att köra en hel del Diablo 4.

Om mer information behövs så försöker jag svara så snabbt jag kan!
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

här har du ett bra bygge. Dock så är det välldigt svårt att klämma in en 4070ti på 20k med skräm men uttan går det bra.

https://se.msi.com/Promotion/betterbeyondcashback
här har du 200kr tillbaka på nättaget.

detta kommer ändå klara allt det du ska göra.

om du bor i närheten av borås så kan jag också bygga datorn ått dej.

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluesiire:

Hallå!

Nu är det nämligen dags för mig att byta ut min trotjänare. Den har krigat tappert men märker nu att den släpar i nästan allt på mer eller mindre alla spel. Min budget är 15-20k.

Jag har övervägt och bollat. Och vad jag kommit fram till är att jag skulle önska att datorn innehöll ett Rtx4070 ti. Kan tänka mig ett bättre grafikkort än rtx 4070 ti, men vill inte ha något sämre.
Jag hade önskat att en ny skärm hade kunnat klämmas in i budgeten också. Datorn ska kunna köra det mesta som finns ute nu på höga inställningar, och framtidskommande spel också.

Jag spelar,

League of Legends

Overwatch 2

Crusader king III

Hogwarts Legacies

World of Warcraft

Och jag kommer att köra en hel del Diablo 4.

Om mer information behövs så försöker jag svara så snabbt jag kan!
Tack på förhand.

Du kommer inte kunna köra framtida spel på höga upplösningar med den budgeten och från 15 k-20 k med ett 4070 ti så blir det inte något att bygga för antingen ett 4070 för lägre pris eller ett 6950 AMD kort blir inga pengar över till andra delarna annars .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 11 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

valde en lite dålig skärm men här har du en bättre

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tack alla, för alla råd. Jag ska kolla vidare och fundera med era rekommendationer i åtanke!