Snabbkoll: Använder du en trådlös mus?

Permalänk
Avstängd

Aldrig trådlös, då jag inte vill få någon fördröjning.

Permalänk
Medlem

Witchcraft!!!

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Jag använder en Logitech G Pro X Superlight.
Jag var länge skeptisk till trådlösa möss, men nu fattar jag inte hur jag kunde klara mig utan. 👍

Permalänk
Medlem

Skulle byta till trådlös direkt men finns ingen MX518 trådlös och ingen av Logitech's trådlösa har samma storlek/känsla, vilket är konstigt då det måste vara deras mest sålda gamingmus.

Permalänk
Viking
Skrivet av Sveklockarn:

Vad de använder eller föredrar är bara extremt irrelevant för alla andra, ungefär som i marknadsföring där jag ska lockas att köpa tillbehör till bilen med bakgrund av att det används inom Formel 1.

Inte när vi diskuterar fördröjning. Då är det väldigt relevant.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Viking
Skrivet av SLINKY95:

Aldrig trådlös, då jag inte vill få någon fördröjning.

Men då bör du nog köpa trådlös ändå. Med en bra trådlös får du lägre fördröjning än trådat.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

Kört trådlöst i ca 3 år nu med min Logitech G903 + Powerplay musmatta som ligger undangömd under min större musmatta.
Kommer bli svår att byta ut den musen med tanke på att man kan ha vikter i, vilket verkar vara ovanligt i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Trådat. Ser ingen poäng med trådlöst. Bara fler felkällor; batterier, laddare, sändare, mottagare. Förstår att somliga tycker att sladden är i vägen, men det gör inte jag.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Har kört trådlöst i ca 1år nu på både mus och tangentbord, och ångrar inte för en sekund att jag gick ifrån trådat.
Jag använder Logitech G502 Lightspeed och Logitech G915 Tactile , lång batteritid på bägge vad jag upplever i alla fall 100+ !

Visa signatur

GPU: Zotac 4070ti | CPU: Ryzen 7 3800x | Mobo:ASUS ROG Strix X570-F GAMING | RAM: HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 32GB | CPU kylare: CM Masterliquid ML240L

Permalänk
Medlem

Logitech G Pro X Superlight som jag använder trådlöst och även när den laddas med kabel.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Kör trådat. Föredrar det helt enkelt. Stör mig inte heller på kablar som en del andra gör.

Permalänk
Medlem

Efter ha läst denna tråden tog jag hoppet till trådlös mus idag. Har som vissa andra varit skeptisk till latens osv men det har ju varit helt obefogat i ganska många år nu upptäckte jag. Fick bli en Logitech G502 X, lite väl dyr men fan vad lätt o trevlig den kändes mot mina gamla sladdade Corsair M65 RGB, vilken för övrigt varit ganska dålig kvalite får jag säga, speciellt när det gäller scrollhjulet och dess funktioner.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Inte när vi diskuterar fördröjning. Då är det väldigt relevant.

Hade en annan närliggande diskussion i en annan tråd nyligen om Battlefield 2042, där servern håller en tick rate på 45 Hz. Det är uppbyggt så att två spelare som t.ex. skjuter varsitt HS på varandra inom loppet av ett tick kommer att döda varandra samtidigt, oavsett om den ena trycker vid 0 ms och den andra vid 22 ms.

CS är undantaget som bekräftar regeln.

Permalänk
Viking
Skrivet av Sveklockarn:

Hade en annan närliggande diskussion i en annan tråd nyligen om Battlefield 2042, där servern håller en tick rate på 45 Hz. Det är uppbyggt så att två spelare som t.ex. skjuter varsitt HS på varandra inom loppet av ett tick kommer att döda varandra samtidigt, oavsett om den ena trycker vid 0 ms och den andra vid 22 ms.

CS är undantaget som bekräftar regeln.

Men han jag citerade klagade på fördröjningen, inte jag.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Kör en Kensington Expert Mouse Med fyra knappar och cylinder för att rulla. Perfekt för att slippa flytta handen.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tBiorrith:

Hmm, störa sig på sladd precis 100% av tiden man sitter vid datorn, eller byta batteri var 6e månad. Tror det blir alternativ två faktiskt!

Sladden är dock inte i vägen om man lägger den rätt en gång.
Några MX518 fick dock glapp i kabeln, men det där är p.g.a. Logitechs bristande tillverkningskvalité, inte ett vanligt problem.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Sladden är dock inte i vägen om man lägger den rätt en gång.

Samt inte har fullt med skit på skrivbordet som sladden kan trassla in sig i...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Men han jag svarade citerade klagade på fördröjningen, inte jag.

Ålrajt, sorry för meta-diskussionen. Rent tekniskt spelar det garanterat ingen roll, och det räcker med en personlig preferens för att det ska vara "rätt" att välja endera.

Jag har personligen aldrig känt behovet av trådlös mus till stationärt bruk, känns bara som att introducera extra felkällor för att uppnå samma resultat. Då har jag ändå haft ett flertal gamingmöss där kabeln påminner mer om najtråd än en kabel. 😅

Permalänk
Medlem

Har 3 trådlösa och 1 trådad.

Föredrar trådlöst för allt utom spela CSGO. Trådlösa gamingmöss har varit rätt dyra dom jag velat köpa (trådlös G502). Hade den kostat runt 500 kr hade jag ersatt min trådade.

Trådad: G502
Trådlösa: Logitech M570, MX Ergo och MX Master

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

Hahaha 😂

Visa signatur

Silver

Permalänk
Skrivet av DesTro88:

Har kört med G703 sedan 2018-11-20 tillsammans med powerplay mattan, har inte behövt ladda musen en enda gång sedans dess (inte manuellt iaf). spelat rätt snabba FPS spel utan problem med latens och så skönt att slippa störa sig på sladden på musen,

G703 Är som en tegelsten jämfört med alla nya fps möss som väger under 60 gram. Jag hade en G703 innan.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Trådlöst är inte alltid bättre, själv kör man Xtrfy MZ1 RGB "Zy's Rail" trådad på en skypad 3.0 (glas) man märker inte av sladden. Sjukt bra Combo, sedan kör jag Deathadder v3 trådad på en BenQ Zowie PTF-X som i princip är den bästa tygmattan som gjorts.
Kör 8000 polling rate på den, och den väger mindre än Deathadder v3 wireless, plus mycket mindre latency när man klickar. Så ja trådad är fortfarande bäst

Vill jag köra wireless kör jag min razer viper ultimate, som i princip är lika bra som den nya ( v2 pro),förutom vikten och sedan kör jag Razer Naga Pro, bästa mmo musen. Jag älskar wireless, men när man får bästa prestanda av trådad kör jag det, alla nya sladdar är sjukt bra, man märker dom knappt. Man behöver inte ens ha en mouse bungee nu för tiden, som man behövde med alla gamla stela sladdar.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Ja, trådlös

En Logitech G603. Märker inte av någon latens, och med två batterier (tror det är två AA?) har jag haft samma batterier sedan 2019. Att snacka om "jobbigt att byta batterier" är bara tjäbbel

vill jag minska vikten lite tar jag ur ett batteri. men då får jag väl nöja mig med två års batteritid

Permalänk
Medlem

Jag känner alltid en fördröjning på allt jag testat hittills. Nej jag har inte spenderat pengar på saker själv sedan jag köpte det hemska Logitech MX5500 Revolution för att styra datorn när jag satt framför TVn som var kopplad via HDMI.
När jag kommer i kontakt med nått som ska va bra så återkommer jag möjligen hit
Det handlar om hur det känns inte hur det faktiska resultatet blir också. Ska snart byta mus då rullhjulet inte riktigt vill exakt som mig och det är rätt viktigt i MWO Legends.

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Medlem

Inne på vad jag har för mig är min 3:e Logitech G305.
Galet nöjd att den tar ett AA batteri, som jag byter drygt var 6:e månad.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Var väldigt skeptisk till trådfri tills jag insåg att de faktiskt är bättre än trådad nuförtiden. Kör Logitech G703, så sjukt nöjd att jag köpte en till till laptopen. Haft de några år nu och fungerar fortfarande prima båda två, kanske något slitna på vänstersidan efter tiotusentals timmar av gaming.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Skrivet av Clasito:

Först trådlösa musen blev Viper Ultimate men greppen slits ju rätt fort på den så nu fick det bli en ny. Kör just nu en Pulsar X2 som känns bra, även om priset är för högt. Testade även Viper V2 Pro men den kändes otroligt billig, lättheten i kombination med PBT feeling känns inte värdigt för en så dyr mus. Trevlig prestanda dock även om passformen inte känns bra längre.

Är det stor skillnad i passformen på v2 mot Ultimate? Vad menar du med pbt feeling?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av tEan:

Da V3 pro,bästa musen på marknaden just nu.Haft bara trådlosa sen c:a fem år tillbaka och testat de flesta märkena/modellerna och inte en chans att jag går tillbaka till trådat.

Det roliga är att DA v3 wired är mycket bättre, den har 4 gångers snabbare click latency och den har 8000 polling rate vilket är butter smooth om du har en 360 hz skärm och bra dator.

Razer Viper Mini Signature Edition är den bästa musen atm.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

100% sladd, men det är främst för att Mionix inte har någon trådlös variant av Naos.

Så länge som det går att använda musen och ladda batteriet samtidigt så kör jag gärna trådlöst.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Trådlös trackball för jobb och slösurf, trådad mus för fps-spel.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB