Permalänk

Hur och vart kopplar jag RGBn?

Har detta chassit: Phanteks Eclipse G360A D-RGB
Länk

Med detta moderkort: Asus b550-f gaming WiFi 2.
Länk

Men fattar ej vart jag ska koppla för att få skitet att lysa..
Har kopplat via add gen 2 men får bara fläktarna att snurra runt men ingen belysning.

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem

hej på själva rgb headern. Hur många håll finns det. Och använder du någon typ av kontroller eller splitter.

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem

Ska vara ADD_GEN 2:

Dum fråga kanske, men du har kopplat in SATA-strömmen?

Sweclockers testpilot hade trubbel med att RGB:n var felkopplad från fabrik, har du kollat så allt sitter rätt?

Citat:

Efter lite felsökningen finner jag boven i dramat för de inkluderade fläktarna och RGB-slingan som sitter under glaspanelen: Det var en kabel som helt enkelt inte satt rätt vid leverans, men med det fixat lyser Eclipse G360A upp i alla regnbågens färger, och enligt mig är belysningen väldigt stilfullt implementerad. För den som önskar går det även att styra RGB-belysningen genom att ansluta DRGB-kontrollern direkt till moderkortet. På detta vis kan även fler DRGB-enheter sammankopplas och synkroniseras

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powerjimmy:

Har detta chassit: Phanteks Eclipse G360A D-RGB
Länk

Med detta moderkort: Asus b550-f gaming WiFi 2.
Länk

Men fattar ej vart jag ska koppla för att få skitet att lysa..
Har kopplat via add gen 2 men får bara fläktarna att snurra runt men ingen belysning.

När man tittar på chassi och på moderkort så stödjer ju chassit Asus Aura synk och du har två RGB heders på moderkortets nederkant. Vilket innebär att chassit bör ha en tun kabel som du skall sätta på moderkortet. Samma gäller ju styrningen av chassifläktarna där du har 4 fan fläktar på moderkortet. Lite oklar på vad du menar med add gen 2? Sen behöver du skaffa dig Asus Aura program för att ställa in vilken färg, puls osv. Har själv RGB remsor i chassit för att lysa upp det och minnen med RGB men det var inga problem att koppla in.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

När man tittar på chassi och på moderkort så stödjer ju chassit Asus Aura synk och du har två RGB heders på moderkortets nederkant. Vilket innebär att chassit bör ha en tun kabel som du skall sätta på moderkortet. Samma gäller ju styrningen av chassifläktarna där du har 4 fan fläktar på moderkortet. Lite oklar på vad du menar med add gen 2? Sen behöver du skaffa dig Asus Aura program för att ställa in vilken färg, puls osv. Har själv RGB remsor i chassit för att lysa upp det och minnen med RGB men det var inga problem att koppla in.

Jag tror att det är asus namn på 5 volt rgb. Men vilka rgb remsor har du. Något att rekommendera.

Jag skulle också rekommendera att använda signal rgb. Allt i g306a borde funka med det programmet.

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daytone:

Jag tror att det är asus namn på 5 volt rgb. Men vilka rgb remsor har du. Något att rekommendera.

Jag skulle också rekommendera att använda signal rgb. Allt i g306a borde funka med det programmet.

Nej, det är det inte. Det är 12V "dum" RGB, dvs. inte adresserbar:

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daytone:

https://www.inet.se/produkt/7000075/phanteks-digital-rgb-led-...

Detta köpte jag. Har en i taket och en på moderkorts plåten i framkant. Så lyser det upp datorn. Satt färger i värme. Blå för kall dator, grön för ok och röd för varm dator. De var inte svåra att fästa då de sitter med magneter.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]