Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

<Uppladdad bildlänk>

Snake Rattle’n’Roll.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Snake Rattle’n’Roll.

Snyggt! Helt rätt såklart.

Permalänk
Medlem

Ibland klickar det bara till och så vet man, även om bilden är minimal. Det spelet var för övrigt riktigt kul med två spelare.

Tar ett annat spel som jag vet kom till flera plattformar där det såg något olika ut.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Ibland klickar det bara till och så vet man, även om bilden är minimal. Det spelet var för övrigt riktigt kul med två spelare.

Tar ett annat spel som jag vet kom till flera plattformar där det såg något olika ut.

<Uppladdad bildlänk>

Lär vara Oids - jag körde det spelet i tråden för typ två år sen

Jag har inget på gång direkt, så lämnar över bollen till den som vill!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Lär vara Oids - jag körde det spelet i tråden för typ två år sen

Jag har inget på gång direkt, så lämnar över bollen till den som vill!

Japp, det är OIDS.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Jag hoppar på med denna ledtråd

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem

Det ser ut som Toobin!?

Isåfall lämnar jag vidare till den som känner sig manad

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiGrip:

Det ser ut som Toobin!?

Isåfall lämnar jag vidare till den som känner sig manad

Alldeles riktigt! Toobin

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Hittade det genom att googla, vilket jag räknar lite som fusk, så jag avstår att gissa lol

Det är helt okej att googla så länge som du inte använder dej av bildsökning på google. Alltså du får inte ha google att söka på liknande bilder för att komma på svar. Du får däremot söka med nyckelord på googles bildsida för att få fram svaret.

Så har jag iaf tolkat reglerna för denna tråd. Utan google skulle nog en hel del av de mer obskyra spelen inte bli rätt gissade någonsin.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk
Medlem

Passar på då bilden är fri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Passar på då bilden är fri.

<Uppladdad bildlänk>

Känns lite Dick Tracy men är antagligen fel..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Känns lite Dick Tracy men är antagligen fel..

Fel, men scenen i sig känns mer Dick Tracy än spelet det faktiskt kommer från skulle man kunna säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Passar på då bilden är fri.

<Uppladdad bildlänk>

bonusspel till track & field 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

bonusspel till track & field 2

Rätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

bonusspel till track & field 2

Minns att detta var helt off med tanke på spelet i övrigt

Permalänk
Medlem

En gammal pärla

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Gammal favorit hos mig med.
Jagged alliance

*edit* är nog originalet så utan deadly games i titeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Gammal favorit hos mig med.
Jagged alliance

*edit* är nog originalet så utan deadly games i titeln.

Rätt

Permalänk
Medlem

Tror inte jag hittade exakt det spel jag letade efter bild till här utan detta verkar vara från en remake.
Men det är fortfarande gammalt nog så kör på det ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Tror inte jag hittade exakt det spel jag letade efter bild till här utan detta verkar vara från en remake.
Men det är fortfarande gammalt nog så kör på det ändå.

<Uppladdad bildlänk>

Tror jag spelat ganska exakt den där versionen nån gång men minns inte om det var flash eller egen app eller webbaserat
Minns inte namnet heller.. Hette det Curveball helt enkelt kanske? Vi gissar på det

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tror jag spelat ganska exakt den där versionen nån gång men minns inte om det var flash eller egen app eller webbaserat
Minns inte namnet heller.. Hette det Curveball helt enkelt kanske? Vi gissar på det

Curveball är helt rätt.
Vill minnas att detta fanns till dos men att det då bara hade det generiska namnet 3d Pong, men hittade inga bilder på orginalet på nätet så fick bli curveball istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Curveball är helt rätt.
Vill minnas att detta fanns till dos men att det då bara hade det generiska namnet 3d Pong, men hittade inga bilder på orginalet på nätet så fick bli curveball istället.

Oj kul, den var jag inte riktigt beredd på att jag skulle pricka
(det var kul spel för övrigt just att man kunde skruva bollen om man drog snabbt på musen vid touch)

Vad ska vi hitta på då? Underskattat Wipeoutinspirerat bilspel från 98 kanske? (bara på PC)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Oj kul, den var jag inte riktigt beredd på att jag skulle pricka
(det var kul spel för övrigt just att man kunde skruva bollen om man drog snabbt på musen vid touch)

Vad ska vi hitta på då? Underskattat Wipeoutinspirerat bilspel från 98 kanske? (bara på PC)
https://i.ytimg.com/vi/hk9NaXC9t8U/maxresdefault.jpg

Rollcage? Släpptes till konsol med men bilden matchar rätt bra med hur det såg ut för mig.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Mina tankar drogs också till Rollcage.

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Rollcage? Släpptes till konsol med men bilden matchar rätt bra med hur det såg ut för mig.

Nope, rollcage körde vi rätt nyligen - så lätt är den inte

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hint: utvecklat och ursprungligen släppt i Australien.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Spelet finns på Steam visade det sig
Även en dålig bild men den visar åtminstone hur powerupsen såg ut:

Måste prova det igen nån gång, det hade rätt bra styrkänsla med ratt för att vara arkadrejser!
Och det var kul att det gick att även skjuta sönder de andra bilar så att det vibrerade i hela ratten när de sprängdes
De flesta banor var rätt oförlåtande med relativt många kurvor utan kanter på sidorna alls, samt en del långa hopp som det var rätt att hamna snett i...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Spelet finns på Steam visade det sig
Även en dålig bild men den visar åtminstone hur powerupsen såg ut:
https://i.ytimg.com/vi/z7DG3w8M1hY/maxresdefault.jpg

Måste prova det igen nån gång, det hade rätt bra styrkänsla med ratt för att vara arkadrejser!
Och det var kul att det gick att även skjuta sönder de andra bilar så att det vibrerade i hela ratten när de sprängdes
De flesta banor var rätt oförlåtande med relativt många kurvor utan kanter på sidorna alls, samt en del långa hopp som det var rätt att hamna snett i...

Efter dina ledtrådar och lite google-fu kom jag fram till ett spel med sjukt coolt namn: deathkarz?

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Efter dina ledtrådar och lite google-fu kom jag fram till ett spel med sjukt coolt namn: deathkarz?

Bra grävt!
Du får rätt för den, även om det är Dethkarz (utan A) om man ska vara riiiiktigt kinkig

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.