Permalänk

Far Cry 6 problem

när jag startar spelet så blir all grafik grön och texten blir helt oläslig, ljud och sånt hörs och spelet laddas, men tack vare detta fel så kan jag ej se menyerna eller nått annat. det enda jag kan göra är att CTRL ALT DEL:eta mig ur spelet.
en polare trodde det var nån upplösning på default som min skärm inte klarar av, lätt fixat i grafik inställningarna, men jag ser inte ett skit, så jag kommer inte åt grafik inställningarna.
spelet kommer inte med en launcher heller, så jag kan inte ställa in grafiken och upplösningen innan spelet startas.

kan man fixa detta på nått sätt?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Hade samma i Battlefield. Visade sig vara en trasig Display-port kabel (som dessutom var helt ny) så testa byt kabel till skärmen

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Hade samma i Battlefield. Visade sig vara en trasig Display-port kabel (som dessutom var helt ny) så testa byt kabel till skärmen

även om alla andra spel funkar fin fint?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Du kan ju prova helt sonika ta bort inställningsfilen, då ska spelet starta upp i något slags standardläge så du kan ställa in.

Var den filen finns exakt vet jag inte, har inte spelet själv, men fick upp denna när jag googlade.

C:\Users\<Your User ID>\Documents\My Games\Far Cry 6

Och gamerprofile.xml ska vara inställningsfilen.

Vet som sagt inte om detta stämmer.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av mangemani:

även om alla andra spel funkar fin fint?

Ja visade sig vara att det endast var problem med BF.
Blev nästan galen innan jag insåg det
Har ju och göra med hur hårt olika komponenter belastas och vad kabeln kan föra över för signal tydligen

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Ja visade sig vara att det endast var problem med BF.
Blev nästan galen innan jag insåg det
Har ju och göra med hur hårt olika komponenter belastas och vad kabeln kan föra över för signal tydligen

skadar ju inte att prova, jag har ingen reserv sladd liggandes, så jag får väl fråga runt om nån kan låna mig en.
skumt iaf att bara ett enda spel faultar pga en sladd medans resten funkar, men som sagt, ska prova när jag får chansen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av Alphahanne:

Du kan ju prova helt sonika ta bort inställningsfilen, då ska spelet starta upp i något slags standardläge så du kan ställa in.

Var den filen finns exakt vet jag inte, har inte spelet själv, men fick upp denna när jag googlade.

C:\Users\<Your User ID>\Documents\My Games\Far Cry 6

Och gamerprofile.xml ska vara inställningsfilen.

Vet som sagt inte om detta stämmer.

grejjen är att det är just i standardläget spelet startar upp i, jag har aldrig någonsin startat spelet innan, så det finns ingen gamerprofile än då ingen profil har skapats, kommer ju inte in i menyerna för att kunna spara något

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av mangemani:

skadar ju inte att prova, jag har ingen reserv sladd liggandes, så jag får väl fråga runt om nån kan låna mig en.
skumt iaf att bara ett enda spel faultar pga en sladd medans resten funkar, men som sagt, ska prova när jag får chansen.

De flesta har ju en gammal HDMI liggandes att testa med

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

De flesta har ju en gammal HDMI liggandes att testa med

men är inte HDMI sämre än DP?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

men är inte HDMI sämre än DP?

Ett enkelt sätt att testa om din andra kabel är defekt. Om du får samma problem är det sannolikt inte DP-kabeln.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021