Permalänk
Medlem

Billigaste datorn för Diablo IV?

Hej! Har en typ fem år gammal gaminglaptop som inte håller måttet nu när jag vill lira lite Diablo. Laggar en hel del även på lägsta settings och hänger sig ofta.

Har kollat på inets gamingdatorer men tycker det känns lite väl saftigt med runt 13k för att spela lite Diablo. Tänkte att man kanske kan plocka ihop delar på inet och låta dom montera, för att komma undan lite billigare. Behöver absolut inte kunna köra på max settings, low räcker gott och väl för mig.

Går det att få ihop en dator som klarar av att köra Diablo IV för cirka 7-8k? Eller är det ingen idé, borde jag lägga ett par tusen extra för att få något vettigt? Tips mottages tacksamt.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Tack för förslaget, men du råkar inte kunna rekommendera något från inet? Skulle vilja ha datorn ihopmonterad så jag slipper göra det själv.

Kollade på inet men det skiljde en hel del i pris på vissa delar, och en del saker fanns inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sketn:

Tack för förslaget, men du råkar inte kunna rekommendera något från inet? Skulle vilja ha datorn ihopmonterad så jag slipper göra det själv.

Kollade på inet men det skiljde en hel del i pris på vissa delar, och en del saker fanns inte.

Blir svårt att få det billigare än så här utan att börja bli alltför dumsnål.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/8kgXAeMEsmNO_mNLlTn5_HgEHAs/sketn

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk

Du har inte funderat på att köpa en konsoll + tangentbord och mus istället? Om du inte ska spela något annat menar jag

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Det krävs verkligen inte mycket om man kör med Fidelity Super Resolution grejen i spelet, otroligt bra optimiserat. Du kan nog komma undan rätt så billigt!

Permalänk
Medlem

4k ultra behövs 32gb minne som minst.

Oavsett specs på dator så kan man köra 32gb minne, pga marginell skillnad mot 16gb i pris