Hur får jag Google Assistant att sluta använda mitt namn?

Permalänk

Hur får jag Google Assistant att sluta använda mitt namn?

Kört med Google Home (Assistant) under lång tid nu och tycker det är suveränt! Styr både TV, lampor, AC och annat.

Senaste dagarna när jag t ex säger "Hey Google, vi ska gå nu" vilket resulterar i en aktivitet som släcker alla lampor, stänger av radio och TV osv svarar Google Assistant efter att ha släckt ner allting med "Ha en bra dag, Richard". Tidigare var svaret detsamma fast utan att den la till mitt namn på slutet.

Då vi är flera i hushållet och den svarar med mitt namn på slutet även när tjejen t ex säger "Vi ska gå nu" blir det ju lite snett. Ingen stor grej men undrar varför den börjat lägga till mitt namn på det här sättet när den inte gjort det tidigare och jag inte kan påminna mig om att jag ändrat någon inställning som skulle resulterat i det.

Någon här som vet om och isf hur jag kan få den att sluta lägga till mitt namn?

Permalänk
Medlem

Vad jag vet är det inte möjligt. Däremot kan du be assistenten att börja kalla dig något annat istället. Det kan resultera i lite roliga reaktioner från andra.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Vad jag vet är det inte möjligt. Däremot kan du be assistenten att börja kalla dig något annat istället. Det kan resultera i lite roliga reaktioner från andra.

Skumt bara varför den börjar såhär senaste veckan typ. Tidigare har den inte lagt till något namn i sina svar.

Permalänk

säg åt den att kalla sig själv för glados och svara på "hey glados".

och att kalla dig test subject #234 istället.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Hehe var glad för att den kallar dig för ditt namn, tänk om det var trädgårdsmästaren eller grannen, va snäll vid assistenten den verkar ha koll😎🤣😂