Permalänk

Forigate fortiswitch & fortiap

Hej,

Säljer
Fortigate 40F med 19” rackadapter
Fortiswitch 124E-PoE
Fortiap 221E ( inget fäste till denna dock men går att 3d printa)

Har köpt på blocket och har tyvärr inget kvitto.
Han hade fått dom från en firma som flyttade ut ur en lokal.

Har en identisk uppsättning till som jag gör som hemma nätverk funkar felfritt.

Kan skicka med senaste firmware till allt om så önskas.

Hämtas söder om Stockholm.
Säljer till vem jag vill osv, tänker kör budgivning för att se om intresset finns.
Skulle ev kunna tänka mig byta mot nått skoj kom med förslag på pm isf.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Vad hade du tänkt dig?
Är rätt sugen på i alla fall 40F men resten är trevligt med

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial

Permalänk
Medlem

Funkar grejerna i Fortigaten? Mycket är ju licensstyrt i den. Tänker t.ex på antalet VPN-anslutningar och VDOMs som kan sättas upp etc.

Permalänk
Medlem

Ignorera, verkar som det mesta funkar förutom det som kräver profiler och filter från Fortiguard etc.

Permalänk
Skrivet av basn:

Vad hade du tänkt dig?
Är rätt sugen på i alla fall 40F men resten är trevligt med

Ja köptes allt för ett gäng tusen lappar så kanske 3k ialf kan det väll vara värt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjap1rate:

Ja köptes allt för ett gäng tusen lappar så kanske 3k ialf kan det väll vara värt

Är den registrerad på någon eller är den oregistrerad? det är också en mycket viktig del.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av basn:

Är den registrerad på någon eller är den oregistrerad? det är också en mycket viktig del.

Absolut om du ska ha den till något annat än hemma labb/internet och vill köpa till licenser är det såklart viktigt, för jag vet att dom inte vill registrera om enheter som inte är köpta via fortigate autentiserade återförsäljare.

Har faktiskt inte testat registrera enheterna så vet ej då jag inte hade planer på att köpa licenser till dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjap1rate:

Absolut om du ska ha den till något annat än hemma labb/internet och vill köpa till licenser är det såklart viktigt, för jag vet att dom inte vill registrera om enheter som inte är köpta via fortigate autentiserade återförsäljare.

Har faktiskt inte testat registrera enheterna så vet ej då jag inte hade planer på att köpa licenser till dom.

bara kolla i webgui't om de är registrerad på någon.
Om de är det måste man be fortinet ta bort de och då måste de fråga dem osv... de kan bli jobbigt ibland kan man få tag på licenser billigt och de kan va kul att testa.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av basn:

bara kolla i webgui't om de är registrerad på någon.
Om de är det måste man be fortinet ta bort de och då måste de fråga dem osv... de kan bli jobbigt ibland kan man få tag på licenser billigt och de kan va kul att testa.

Sure kan kika på det när jag kommer hem i eftermiddag, men har inte reagerat på att den står registrerad i GUI på den som jag kör.

Permalänk

Kan inte se att den e reggae när jag kollar i Gui

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjap1rate:

Är det någon som bjudit högre än 3k? eller är det priset?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av basn:

Är det någon som bjudit högre än 3k? eller är det priset?

Inget bud så släpper dom för 3k.
Under det så känns det inte värt det.