Bärbar dator för enklare musikproduktion och lång batteritid

Permalänk
Medlem

Bärbar dator för enklare musikproduktion och lång batteritid

Hej! Kan inget om bärbara datorer och försöker hitta en billig Windows-laptop, gärna 15 tum, som klarar FL Studio och som har relativt lång batteritid. Kanske som klarar något enklare spel också. Några bra tips?

Permalänk
Medlem

Du säger du vill ha en Windows, men det låter/käns som att en mac kanske skulle passa dig bättre om du vill lära dig det. 🤔

Vad har du för budget?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Har en relativt kraftfull stationär Windows-dator, så tanken är mest att den bärbara ska vara ett komplement när jag är på resande fot, så försöker hitta en så prisvärd bärbar som möjligt, max ca 7000 kr, om möjligt. Körde Mac fram till 2004, men tycker Windows fungerar minst lika bra numera och vill nog fortsätta köra den vägen eftersom Mac inte brukar ge lika mycket bang for the buck (och också av kompatibilitetsskäl med min stationära).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zupmah:

Har en relativt kraftfull stationär Windows-dator, så tanken är mest att den bärbara ska vara ett komplement när jag är på resande fot, så försöker hitta en så prisvärd bärbar som möjligt, max ca 7000 kr, om möjligt. Körde Mac fram till 2004, men tycker Windows fungerar minst lika bra numera och vill nog fortsätta köra den vägen eftersom Mac inte brukar ge lika mycket bang for the buck (och också av kompatibilitetsskäl med min stationära).

Jag har en ganska så kraftfull dator med windows stationärt. Sen kör jag en M2 Air för det bärbara. Kör FL-Studio på båda och är toknöjd. Bra drag i FL-studio på M2 Macen kan jag säga.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata