Grand Theft Auto 6 släpps senast i början av 2025

Permalänk
Medlem

Kan redan se att det kommer vara ett spel av sin tid. En våldsam kvinnlig protagonist med den häcken i ett spel som strävar efter viss socialrealism? Inlevelseväckande...

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Avstängd

Fan vad najs, taggad.

Permalänk
Medlem

Lagom till RTX 5090

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Lagom till RTX 5090

Nej men däremot lagom till PS5 Pro.
PC versionen dröjer till 6090...

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt köpt en PS5 bara för att spela det här. PC på release känns inte alls troligt.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Vad blir det, 2026 på PC?

Yes, men inte spelbart före 2028 😅

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Yes, men inte spelbart före 2028 😅

2029 om vi har tur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Hade faktiskt köpt en PS5 bara för att spela det här. PC på release känns inte alls troligt.

Ser man till historiken så har det i regel alltid dröjt innan PC-släpp skett. Iallafall sedan 2000-talet och framåt.

Nu har jag en PS5 och vad nu detta spel kostar när detta släpps hade nog fortfarande varit överkomligt för mig för att spela detta. Men en lansering på PC med allt det har att erbjuda vore förstås lätt drömmen.

Inget jag vill supporta men suget efter att spela detta kommer nog vara för stort.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Hmm, kanske dags att lira femman snart då. Har fått det gratis på Epics spelklient vill jag minnas.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Man får ta med att GTA V ursprungligen kom ut 2013, då på Playstation 3 och Xbox 360, vilket gjorde att spelvärlden inte innehöll någonting som hade blivit representabelt att släppa på PC. Jag är glad att PC-versionen dröjde till 2015 med tanke på hur enormt glappet var mellan dåtidens konsoler och PCs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Yes, men inte spelbart före 2028 😅

Får plocka upp det på Summer Sale då...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Jag hoppas du har fel.

Det som förhoppningsvis kan påverka spelstudios och distributörer framöver är att Larian Studios med sitt Baldurs Gate 3 har satt en intressant ny nivå av användarvänlighet, med följande radikala funktioner:
- Inget krav att vara online när du ska spela spelet.
- Inga in-game purchases av till exempel "cosmetics".
- Inga "Season packs" för att få tillgång till mer innehåll.

Vad säger då recensenter och användare om detta?
<Uppladdad bildlänk>

Höga betyg säger inte så mycket. Det är långt ifrån det enda utvecklarna är ute efter.

Vad tror du de väljer?

* 9.8 i betyg, bara ta betalt för spelet vid release och tjäna "ganska mycket pengar"
* 9.0 i betyg, jobba med season-pass, online, kosmetika, online-mode etc och tjäna "sketmycket pengar" ^_^

Permalänk
Medlem

Håller på att spela om 5an nu.

Köpte det på ps3an (!) när det släpptes. Tyckte det var ett fantastiskt spel men FPSen flödade ju inte direkt. Men tyckte ju det var snyggt då.

Sen köpte jag det på PC och spelade inte särskilt mycket.

För ett par veckor sedan köpte jag Xbox series x varianten på en rea. Supersnyggt i 4K på nya fina TVn.

Lite nostalgisk känsla, vilket känns lite bizarrt att säga om de senaste gta spelet, haha.

Dags för nytt ny! Pepp