Permalänk

vägghängt och fällbart skrivbord

Då jag snart blir utslängd från mitt datorrum p.g.a tillökning i familjen så har jag blivit tvungen att hitta en plats för mitt spelande. Har ont om plats men har hittat en vägg som skulle passa bra, även om det kräver en hel del finess för att få allt på plats.

Har ritat en liten skiss samt hittat ett liknande efter många timmars googlande. Planen är att kunna ställa burken på någon hylla som sedan göms till viss del av bordsskivan nedfälld. Eventuellt ha en hurts på motsatt sida för lite förvaring. Kringutrustningen kan stå på den fasta skivan och skärmen hängs upp med något fäste på väggen.

Någon som får några tankar på hur man löser det på bästa sätt med utfällning/låsning av skivan. Ska man ha ben som står i golvet, lutar 45° mot golvlisten eller hyllan PCn behöver stå på? Eller kanske fällbara konsoler? Min pappa är en duktig snickare så hittar vi bara "bästa" sätt att utföra det på borde det gå. Men det är att komma dit som är svårt, då ingenting verkar finnas färdigt i de måtten jag tänker mig. Skivan i sig borde inte vara några stora konstigheter, det är det runtomkring.

Någon som sett eller gjort nåt liknade förut?

Visa signatur

Amd 7800x3d / Asus B850 Max Gaming / Asus Dual RTX 2080

Permalänk
Medlem

När jag bodde i lägenhet så fälde jag upp mitt skrivbord mot väggen när det inte användes. Och det hölls sedan fast med vajer när det var utfällt. (Kan ev hitta en blid efter jobbet)

Tror att vajer/ben som sätts fast när det är utfällt/används kan funka.
Skulle kanske även funka med ihopvikta ben som är gömmda under skrivbordsskivan när det inte används också skulle bli bra.

Permalänk
Medlem

Jag hade fäst upp hyllan mot väggen, sett till att träffa reglarna genom gipset, om du inte har betongväggar. Sen satt bordsskivan på ett par konsoler som t.ex. dessa: https://amzn.eu/d/gaYNLor

Permalänk

Glömde helt bort att uppdatera denna, skrivbordet är klart sen ett år tillbaka. Bifogar några bilder för den nyfikne.

Visa signatur

Amd 7800x3d / Asus B850 Max Gaming / Asus Dual RTX 2080