Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Hedersmedlem

Haha snoräckligt.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Alto Molino. Vitt vin direkt från burken.

Permalänk
Medlem

Nysläpp på systemet som anlände idag, en sjukt magisk rom 🥰

Och Jämtlands Bryggeri har verkligen lyckats med sin Höstlager❣️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Nysläpp på systemet som anlände idag, en sjukt magisk rom 🥰

Och Jämtlands Bryggeri har verkligen lyckats med sin Höstlager❣️

<Uppladdad bildlänk>

Mmm, mycket god rom det där! Hade själv en flaska av tidigare årgång

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Mmm, mycket god rom det där! Hade själv en flaska av tidigare årgång

Ett mycket bra exempel på att riktigt bra rom inte behöver vara dyr.

Permalänk
Medlem

Njuter av en öl samt lite konjak.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Zwickel + hund

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Njuter av en öl samt lite konjak.

<Uppladdad bildlänk>

Sjysst kupa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Sjysst kupa.

@Masen666

😆👍

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Ett mycket bra exempel på att riktigt bra rom inte behöver vara dyr.

Hur mycket gick den loss på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Hur mycket gick den loss på?

897kr

Verkar finnas någon flaska kvar
https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/sbs-5275401/

Permalänk
Medlem

Här blir det lite Black velvet med cola och starköl.

Lite kul med bilder som kommer upp i FB flödet man tagit kort på

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Kosta Amber från Kosta Bryggeri, 5.4%, ganska trevlig kopparfärgad överjäst öl.

Permalänk
Hedersmedlem

Från igår kväll. Snoräckligt.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av buffelapa:

Kosta Amber från Kosta Bryggeri, 5.4%, ganska trevlig kopparfärgad överjäst öl.

<Uppladdad bildlänk>

Frågan är vad som är bäst; ölen eller Dinosaurs?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Benromach organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Här blir det lite Black velvet med cola och starköl.

<Uppladdad bildlänk>

Lite kul med bilder som kommer upp i FB flödet man tagit kort på

https://i.imgur.com/F66Gw6A.jpg

Jag har förkylning o idag är jag tillräckligt dum för att prova ett par droppar whisky. Laphroaig 10 årigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfs:

Jag har förkylning o idag är jag tillräckligt dum för att prova ett par droppar whisky. Laphroaig 10 årigt.

Av alla medel som inte funkar mot förkylning så är whisky nog det bästa
(fast den kan smaka lite skumt när inte luktsinnet är på plats! Onödigt att köra mängder av värsta dyrwhiskyn i det läget)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem

Alla öl på Weldwerks, förutom takeaways.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Wiley Roots nu. Alla öl på fat.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Black velvet och cola nu

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Här blir det lite Black velvet med cola och starköl.

Jävlar, det där körde jag på i min period i livet som Hank Moody.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jävlar, det där körde jag på i min period i livet som Hank Moody.

@DasIch

Hehe. Detta är enda whiskeyn jag provat än så länge jag tycker är god ren och underbar med cola.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@DasIch

Hehe. Detta är enda whiskeyn jag provat än så länge jag tycker är god ren och underbar med cola.

Vadfan, Black Velvet är billigaste fulwhiskeyn på bolaget. Det krävs Cola för att det ska gå att dricka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Vadfan, Black Velvet är billigaste fulwhiskeyn på bolaget. Det krävs Cola för att det ska gå att dricka.

Haha jag kanska har något skumma smaklökar, tycker rent smakar mycket bra med, gillar inte rökigheten i andra.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Haha jag kanska har något skumma smaklökar, tycker rent smakar mycket bra med, gillar inte rökigheten i andra.

Finns massor av bra whisky som inte är rökig. Gillar du whisky rekommenderar jag dig att prova. Frågar du personalen på bolaget lär du få bra tips (de brukar vara kunniga).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Haha jag kanska har något skumma smaklökar, tycker rent smakar mycket bra med, gillar inte rökigheten i andra.

Otroligt länge sedan jag ens testade Black Velvet, men jag har för mig att den som kanadensisk ändå var ganska "snäll". På den tiden fanns det en åttaårig på Systemet också, men den verkar inte ens finnas i beställningssortimentet nu. Om du inte gillar rökighet så finns det skotsk som inte är särdeles rökig också, men framförallt en hel del annat också. Amerikansk whiskey är normalt sett inte direkt Lagavulin eller någon annan av torvbrandröksvarianterna t ex. Däremot har den ofta ett inslag av kolade ekfat. Undantag finns, men irländsk är inte heller nödvändigtvis en skogsbrand. I grunden är det lite så att man nog får bita i det eventuellt sura äpplet och med lite ledning prova sig igenom. Ibland undrar man varför man köpte det där för... Om man faktiskt är intresserad och inte bara ser det som ett sätt att bli på lyset dvs. Då kan man ju köra White Christmas, dvs Explorer och Tippex.

Sedan det här med Cola och whisk(e)y. Näää... Kaffe och drickat separat kan vara en kombination som uppskattas. Det finns något som händer där och man behöver inte hälla ihop det, men då vill det förstås till att man gillar respektive sak separat, annars är det kört redan på förhand.

Permalänk
Medlem

Explorer och Tippex, är det gott?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Explorer och Tippex, är det gott?

Kolla med Fred Asp!

(Det är en referens till Glenn Killing i manegen...)