Xbox Game Pass passerar 30 miljoner användare

Permalänk
Melding Plague

Xbox Game Pass passerar 30 miljoner användare

Craig McNary, högt uppsatt marknadschef inom Microsofts Xbox-organisation, avslöjar på Linkedin att Xbox Game Pass har över 30 miljoner användare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jämförs GP Ultimate mot Ps plus premium så tror jag GP är större.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Jämförs GP Ultimate mot Ps plus premium så tror jag GP är större.

Är väl mest för att det där vpn tricket använts av så många, blir intressant om 2 år

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Är väl mest för att det där vpn tricket använts av så många, blir intressant om 2 år

VPN?
Jag skaffade 20 månader utan vpn. ca 55kr i månaden för ultimate. Not too bad.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Wow! Game Pass är onekligen en succé för MS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

VPN?
Jag skaffade 20 månader utan vpn. ca 55kr i månaden för ultimate. Not too bad.

Var väl att man köpte via Turkiet för bättre pris/kort

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Tycker inte alls om prenumerationstjänster.
Har en känsla av i långa loppet kommer det inte gynna kvaliten på spel.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Tycker inte alls om prenumerationstjänster.
Har en känsla av i långa loppet kommer det inte gynna kvaliten på spel.

Tur att du fortfarande kan köpa dina spel då.

Själv sparar jag massor av pengar så jag är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Tur att du fortfarande kan köpa dina spel då.

Själv sparar jag massor av pengar så jag är nöjd.

Ja nu var ju inte poängen om man kan köpa spel eller inte.

Sparar pengar tror jag inte heller man gör, det är väll om man spelar sporadiskt och alltid vill spela olika spel eller om man ör hardcore och kör genom en massa spel

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Är väl mest för att det där vpn tricket använts av så många, blir intressant om 2 år

Sånt kan du göra med netflixabonnemamg också, men gemene man orkar inte med sånt.
De bundlade en del ultimate med xbox series x paket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedishchef_90:

Var väl att man köpte via Turkiet för bättre pris/kort

Inte direkt dåligt pris annars heller för vad man får.

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meowi:

Inte direkt dåligt pris annars heller för vad man får.

Fungerar väl inte längre? Från och med oktober? Blir väl 149 nu

Absolut är 55 riktigt bra, var 35 tror jag med Turkiet

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Är väl mest för att det där vpn tricket använts av så många, blir intressant om 2 år

Är nog väldigt få som gör så (eller som ens känner till det) utanför den lilla sfären som hänger på spelsajter.
Dom flesta lägger in sitt/ sina föräldrars Visakort och låter det ticka på (oavsett det är Nintendo, MS eller Sonys tjänster).

Permalänk
Medlem

Jag hade tjänsten 1-2 år. Den var helt ok men lite för långt mellan spelsläppen. Dessutom föredrar jag att ha spelen på steam.

Utesluter dock inte att jag återvänder i framtiden.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Fördelen med gamepass är att jag kan spela något som kanske har lägre betyg men som hade fått höga betyg av mig då reviews ofta är satta dagen efter release och kan ha blivit mycket bättre allt efter som spelet utvecklas.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja nu var ju inte poängen om man kan köpa spel eller inte.

Sparar pengar tror jag inte heller man gör, det är väll om man spelar sporadiskt och alltid vill spela olika spel eller om man ör hardcore och kör genom en massa spel

Eller helt enkelt bara betalar för game pass när det finns något man vill spela?

Har själv sparat strax över 2000kr sen jag började använda game pass, betalar för en månad eller två när jag får för mig att spela något av spelen dom erbjuder.

Tror jag än så länge spenderat runt nästan 1000kr på game pass och hade jag köpt spelen på steam så hade det gått på en bra bit över 3000kr.

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Jag har inte tid att spela de spelen jag redan äger och fortsätter det så här så kommer jag inte komma ikapp innan jag dör men för de som har så mycket tid att de har nytta av GP guld: grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja nu var ju inte poängen om man kan köpa spel eller inte.

Sparar pengar tror jag inte heller man gör, det är väll om man spelar sporadiskt och alltid vill spela olika spel eller om man ör hardcore och kör genom en massa spel

Ett AAA spel kostar väl drygt 800kr för ett spel nu förtiden för det får man ju typ 6 månader game pass så jo man spara en hel del pengar på det.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Game Pass är utan tvekan min favorit tjänst som jag betalar för. Vet inte hur många spel jag kört igenom på Game Pass, men är en hel del
Även många spel man inte hade fått för sig att köpa men som man kan testa lite snabbt på Game Pass.
Värt varenda krona det kostar.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Både gillar och hatar Game Pass, när allt är pushat till digitalt så det inte går att köpa spel fysiskt längre så kommer priserna se väldigt annorlunda ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Eller helt enkelt bara betalar för game pass när det finns något man vill spela?

Har själv sparat strax över 2000kr sen jag började använda game pass, betalar för en månad eller två när jag får för mig att spela något av spelen dom erbjuder.

Tror jag än så länge spenderat runt nästan 1000kr på game pass och hade jag köpt spelen på steam så hade det gått på en bra bit över 3000kr.

Skrivet av Felixark:

Ett AAA spel kostar väl drygt 800kr för ett spel nu förtiden för det får man ju typ 6 månader game pass så jo man spara en hel del pengar på det.

Jo att bara betala när man vill spela nått funkar.
Nu finns det inte mycket som intresserar en på gamepass.
Tjänsten är eller var iaf rätt kass på PC med sämre versioner, usel "xbox app" mm.

Oavsett så känns det som prenumerationstjänster är nått som kommer sänka kvaliten

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara som så att den stora 30 siffran beror på att Xbox Live Guld som skrotades övergick till Game Pass Core automatiskt för användarna?

Rimligare svar finner jag inte.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Synd bara Micosoft slutat med 10kr/mån erbjudande.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Tur att du fortfarande kan köpa dina spel då.

Själv sparar jag massor av pengar så jag är nöjd.

Och vad innebär ”spara pengar” för spelutvecklarna tror du?

Permalänk
Skrivet av Flutters:

Game Pass är utan tvekan min favorit tjänst som jag betalar för. Vet inte hur många spel jag kört igenom på Game Pass, men är en hel del
Även många spel man inte hade fått för sig att köpa men som man kan testa lite snabbt på Game Pass.
Värt varenda krona det kostar.

Har fått fler dubbla värdet av vad jag hade lagt ut bara på age of empire spelen som jag kört kampanjerna på nu

Permalänk
Medlem

Trevligt att läsa att det går bra för MS. Jag har provat det någon månad. Men känner mig stressad att spela igenom spel, när man kör prenumerationstjänst.

Så inget för mig detta tyvärr : )

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

30 miljoner användare, han glömde ett ord troligtvis medvetet. Är det 30 miljoner betalande användare?