Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Att du har flaskhals vid 100% cpu eller gpu usage får man ta med en lasbil salt då en stor del beror på speloptimering också var den gillar att ha majoriteten av lasten.

Dvs ett cpu eller gpu bundet spel.

Bara för att x blir flaskhalsat av cpu betyder inte att y blir det då spelen har olika kod.

Ah okej.
Well, jag har försökt gå igenom tester med andra som kör liknande setups fast bättre CPU:er och kan inte hitta några skillnader i resultatet på testerna när jag själv gör dom, så jag gör en optimistisk gissning att min CPU inte flaskar nämnvärt

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Ah okej.
Well, jag har försökt gå igenom tester med andra som kör liknande setups fast bättre CPU:er och kan inte hitta några skillnader i resultatet på testerna när jag själv gör dom, så jag gör en optimistisk gissning att min CPU inte flaskar nämnvärt

iaf inte i de titlarna du testade med troligen iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Ah okej.

Kör ett tag till med din 8700k, ge det åtminstone 1 år till innan uppgradering. Till intels nästa release (y) Det är ändå flera tusenlappar vi pratar om..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sitsena:

Kör ett tag till med din 8700k, ge det åtminstone 1 år till innan uppgradering. Till intels nästa release (y) Det är ändå flera tusenlappar vi pratar om..

Ja, då hinner man återhämta sig från grafikkorts-köpet dessutom! xD