RX 7900XT/XTX Owners Club

Permalänk
Skrivet av ibland:

Har med anti-lag att göra ta bort det så funkar det utmärkt.

Känt problem som Amd försöker lösa

Tack så mycket, men jag håller med att de hade varit trevligt med frame gen och HDR

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Tack så mycket, men jag håller med att de hade varit trevligt med frame gen och HDR

precis, är ju beta så misstänker att det kommer att funka sen. Det funkar ju med FS3 i de spelen som stödjer det så borde bara vara en betagrej.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Klickade hem ett asus tuv 7900xtx som ar ett returex från netonnet, med tanken på att byta ut mitt dammiga rtx 2070. Vad kör folk för PSU till sitt kort? Har ett corsair rm750x, men har läst både att 750w skall räcka väl samt att 750w inte är nog för att driva monstret. Vad har ni för erfarenheter?

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Klickade hem ett asus tuv 7900xtx som ar ett returex från netonnet, med tanken på att byta ut mitt dammiga rtx 2070. Vad kör folk för PSU till sitt kort? Har ett corsair rm750x, men har läst både att 750w skall räcka väl samt att 750w inte är nog för att driva monstret. Vad har ni för erfarenheter?

Jag hade nog sålt 750W nätdelen på marknaden och köpt ett 1000W istället

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Klickade hem ett asus tuv 7900xtx som ar ett returex från netonnet, med tanken på att byta ut mitt dammiga rtx 2070. Vad kör folk för PSU till sitt kort? Har ett corsair rm750x, men har läst både att 750w skall räcka väl samt att 750w inte är nog för att driva monstret. Vad har ni för erfarenheter?

Håller med ovan. Speciellt om du vill pusha kortet. Mitt drar ca 460w med upplåst strömbudget 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Håller med ovan. Speciellt om du vill pusha kortet. Mitt drar ca 460w med upplåst strömbudget 🙂

Det stämmer bra, har sett flera 7900XTX dra 450-500W

Ett nätagg av god kvalité med cirka 1000-1200W bör vara perfekt för @Ostbullen

Detta håller relativt bra pris för vad det är: https://www.inet.se/produkt/6905706/montech-titan-gold-1000w

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Klickade hem ett asus tuv 7900xtx som ar ett returex från netonnet, med tanken på att byta ut mitt dammiga rtx 2070. Vad kör folk för PSU till sitt kort? Har ett corsair rm750x, men har läst både att 750w skall räcka väl samt att 750w inte är nog för att driva monstret. Vad har ni för erfarenheter?

Kör mitt 7900XTX med 2x 8pin och ett 750W nätagg. Fungerar utmärkt tillsammans med min 5800X3D

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Jag hade nog sålt 750W nätdelen på marknaden och köpt ett 1000W istället

Mvh

Skrivet av Mr_Flash:

Håller med ovan. Speciellt om du vill pusha kortet. Mitt drar ca 460w med upplåst strömbudget 🙂

Skrivet av Aeig:

Det stämmer bra, har sett flera 7900XTX dra 450-500W

Ett nätagg av god kvalité med cirka 1000-1200W bör vara perfekt för @Ostbullen

Detta håller relativt bra pris för vad det är: https://www.inet.se/produkt/6905706/montech-titan-gold-1000w

Mvh

Skrivet av Pamudas:

Kör mitt 7900XTX med 2x 8pin och ett 750W nätagg. Fungerar utmärkt tillsammans med min 5800X3D

Tackar för utförliga svar! Strömbudgeten hade jag inte alls i åtanke när jag klickade hem kortet i ren impuls, har varit så van vid att 750w räcker lagom! Jag kommer vilja peta upp kortet så högt som möjligt i slutänden, men då blir det nog att jag provkör som @Pamudas kör till en början, med ev underklock(hjälper det?), och sedan kollar på ett nytt nätaggregat runt bf

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Tackar för utförliga svar! Strömbudgeten hade jag inte alls i åtanke när jag klickade hem kortet i ren impuls, har varit så van vid att 750w räcker lagom! Jag kommer vilja peta upp kortet så högt som möjligt i slutänden, men då blir det nog att jag provkör som @Pamudas kör till en början, med ev underklock(hjälper det?), och sedan kollar på ett nytt nätaggregat runt bf

jag kör ett 7900 xtx med 3x8pin över ett SFX 750 platinum agg. Har inte varit några problem alls, dessutom parat med en 13700k som drar mer än din tänkta x3d.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Tackar för utförliga svar! Strömbudgeten hade jag inte alls i åtanke när jag klickade hem kortet i ren impuls, har varit så van vid att 750w räcker lagom! Jag kommer vilja peta upp kortet så högt som möjligt i slutänden, men då blir det nog att jag provkör som @Pamudas kör till en början, med ev underklock(hjälper det?), och sedan kollar på ett nytt nätaggregat runt bf

Undervolt hjälper markant, och det är även då korten skiner.

Pröva med 750W först, det går nog utmärkt om du inte överklockar

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

jag kör ett 7900 xtx med 3x8pin över ett SFX 750 platinum agg. Har inte varit några problem alls, dessutom parat med en 13700k som drar mer än din tänkta x3d.

Haha nä för CPU stannar jag kvar på min 10700KF, men det skall ju vara än snålare så låter ju toppen? Och din erfarenhet låter ju positivt!

Skrivet av Aeig:

Undervolt hjälper markant, och det är även då korten skiner.

Pröva med 750W först, det går nog utmärkt om du inte överklockar

Mvh

Tackar, då ska jag ta en titt på det litegranna också! Blir första gången någonsin jag kör lag röd(har kört nvidia sedan geforce fx5600)! Ska även kolla upp Montech-psu'n du skickade lite närmare också, kändes ju som ett fördelaktigt pris

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med mitt 7900XTX TUF än så länge. GPU Hotspot blir dock rätt hög (strax över 90 grader) vid överklockning så jag beställde hem lite PTM7950 för att kunna göra en repaste, återkommer med resultatet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Nu har jag skaffat ett RX 7900 XTX från Sapphire (Pulse). Jag bytte moderkort i samma veva men kör med samma processor som innan, en Ryzen 7 7700X. Jag fick så klart betydligt bättre GPU resultat i 3D Mark än med mitt RX 6950 XT. Det lustiga är att jag tappade 1000 poäng i CPU-poäng. Kan det bero på moderkortet? Jag hittar inget i bios som på något sätt skulle begränsa CPU'n.

edit: Jag hade ett X670E Aorus Master från Gigabyte tidigare, jag har bytt till ett X670E Tomahawk från MSI. Ett lite billigare moderkort alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Nu har jag skaffat ett RX 7900 XTX från Sapphire (Pulse). Jag bytte moderkort i samma veva men kör med samma processor som innan, en Ryzen 7 7700X. Jag fick så klart betydligt bättre GPU resultat i 3D Mark än med mitt RX 6950 XT. Det lustiga är att jag tappade 1000 poäng i CPU-poäng. Kan det bero på moderkortet? Jag hittar inget i bios som på något sätt skulle begränsa CPU'n.

edit: Jag hade ett X670E Aorus Master från Gigabyte tidigare, jag har bytt till ett X670E Tomahawk från MSI. Ett lite billigare moderkort alltså.

Xmp aktiverat ?

Varför bytte du?

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Jag bytte för att jag lyckats skada Gigabytemoderkortet lite grand. Jag tror dock att det var testen som skilde. Jag fick högre resultat i vad som tydligen var en äldre variant av 3DMark. Lite lurigt då testen ser likadana ut och heter samma sak (Time Spy). Jag körde nyss Geekbench 5 och då blev resultatet i stort sett identiskt med det jag fick på det gamla moderkortet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dreas89:

Är du beredd att lägga 13-14 hade jag försökt få tag på ett 4080 istället.

Coilwhine kan förekomma men Nitro säger vissa har mindre av det. Kolla Amazon.de för där brukar priserna vara liiite bättre om du ska leta XTX.

Skrivet av Hankvonhell:

Har kikat en hel del på 4080 också.

Men vore kul att prova AMD denna gången då jag även kommer att köra på en 7800x3d.

Verkar ju vara likvärdiga kort om man bortser från Ray tracing.

Edit: Nu dök det upp ett PNY 4080 på elgiganten för 12400:-

Slog till direkt, så 4080 it is

var hittade du 4080 så billigt? var det fynd vara, dvs använd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon352238:

var hittade du 4080 så billigt? var det fynd vara, dvs använd?

Såldes på Elgiganten. Begagnat finns med om man lägger ner sig lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Klickade hem ett asus tuv 7900xtx som ar ett returex från netonnet, med tanken på att byta ut mitt dammiga rtx 2070. Vad kör folk för PSU till sitt kort? Har ett corsair rm750x, men har läst både att 750w skall räcka väl samt att 750w inte är nog för att driva monstret. Vad har ni för erfarenheter?

Borde gå bra kör själv med 650W med 6900XT och det fungera utmärkt och dessa kort drar väl ungefär lika mycket ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Har kört mitt mitt 7900xtx TUF lite nu i några dagar, och det är ju ett rätt trevligt kort Har lämnat det på "standard" i adrenaline för att se hur varmt det går, samt hur mycket kräm det krävs.

Core stannar på rätt bekväma 60c vid längre gameande, och hotspot går aldrig över 83c; inte ens vid längre tid av furmark så asus kylarlösning verkar ju vara rätt stabil. Dock så är hon ju en töörstig jäkel. Ligger oftast runt 400w och chillar, men är uppe och sniffar på 500w då och då, vilket har lett till att jag har fått ta bort min överklock på processorn för tillfället.

Prestandan är det dock inget fel på. Tycker mig dock uppleva lite stutters som jag inte hade med mitt rtx 2070? Kan ju dock bero på att man är lite mer "uppmärksam" nu när man testar ett nytt kort, samt att man nu drar alla sliders till "max" när tillfället ges

Hade även lite huvudbry i linux med det här kortet gentemot mitt gamla nvidiakort. Det visade sig att vrr aktiverat på skärmen, i kombination med mult monitor-setup får gdm att skita på sig, så jag måste slå av freesync när jag använder linux :/

I det stora hela är jag nöjd med kortet. Nästa steg kommer bli ett större nätaggregat så kortet får andas lite(samt att jag får tillbaka lite prestanda från processorn), samt att börja fibbla lite med undervolting och dyligt

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Har kört mitt mitt 7900xtx TUF lite nu i några dagar, och det är ju ett rätt trevligt kort Har lämnat det på "standard" i adrenaline för att se hur varmt det går, samt hur mycket kräm det krävs.

Core stannar på rätt bekväma 60c vid längre gameande, och hotspot går aldrig över 83c; inte ens vid längre tid av furmark så asus kylarlösning verkar ju vara rätt stabil. Dock så är hon ju en töörstig jäkel. Ligger oftast runt 400w och chillar, men är uppe och sniffar på 500w då och då, vilket har lett till att jag har fått ta bort min överklock på processorn för tillfället.

Prestandan är det dock inget fel på. Tycker mig dock uppleva lite stutters som jag inte hade med mitt rtx 2070? Kan ju dock bero på att man är lite mer "uppmärksam" nu när man testar ett nytt kort, samt att man nu drar alla sliders till "max" när tillfället ges

Hade även lite huvudbry i linux med det här kortet gentemot mitt gamla nvidiakort. Det visade sig att vrr aktiverat på skärmen, i kombination med mult monitor-setup får gdm att skita på sig, så jag måste slå av freesync när jag använder linux :/

I det stora hela är jag nöjd med kortet. Nästa steg kommer bli ett större nätaggregat så kortet får andas lite(samt att jag får tillbaka lite prestanda från processorn), samt att börja fibbla lite med undervolting och dyligt

Du skriver GDM. Är detta med Wayland eller Xorg?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Du skriver GDM. Är detta med Wayland eller Xorg?

Wayland! Har det sköna problemet att om jag har freesync igång, samt 2 skärmar inkopplade så pajar inloggningsskärmen totalt. Huvudskärmen(den som har freesync igång) blir helsvart, och högra skärmen blir grå med muspekaren på. Använder jag ctrl + alt + f3 eller liknande för att switcha session i det här läget så fryser datorn helt. Startar jag upp datorn med enbart huvudskärmen så fungerar det, eller om jag stänger av freesync på skärmen. Efter jag har loggat in kan jag slå på freesync igen/koppla in skärm nummer 2.

Dock, har jag freesync igång så fylls journalctl med en massa upprepade felmeddelanden i stil med "amdgpu hardware lock failed" eller liknande(kommer inte ihåg på rak arm, och kan inte kolla nu).

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Wayland! Har det sköna problemet att om jag har freesync igång, samt 2 skärmar inkopplade så pajar inloggningsskärmen totalt. Huvudskärmen(den som har freesync igång) blir helsvart, och högra skärmen blir grå med muspekaren på. Använder jag ctrl + alt + f3 eller liknande för att switcha session i det här läget så fryser datorn helt. Startar jag upp datorn med enbart huvudskärmen så fungerar det, eller om jag stänger av freesync på skärmen. Efter jag har loggat in kan jag slå på freesync igen/koppla in skärm nummer 2.

Dock, har jag freesync igång så fylls journalctl med en massa upprepade felmeddelanden i stil med "amdgpu hardware lock failed" eller liknande(kommer inte ihåg på rak arm, och kan inte kolla nu).

Jaaaa, just ja. Jag har för mig att jag hörde något om detta i någon video med "The Linux Cast" för ett litet tag sedan.
Så det positiva är ju att du är inte ensam, det negativa är ju att ni är flera som är drabbade och att det inte händer något.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Har nu applicerat PTM7950 (osäker på det är äkta vara dock) istället för kylpastan på mitt 7900 XTX. Med facit i hand hade jag nog ett rätt bra utgångsläge (har aldrig sett GPU hotspot gå över 95 grader vid överklockning och fläktarna på default kurvan).

Snabb jämförelse utan att normalisera fläktkurva etc:

Verkar ev som att minnena fick lite sämre kontakt efter att kylaren monterades bort, lite sugen på att smälla dit Upsiren UX/U6 men det får bli ett senare projekt. Förhoppningen är dock att prestandan ska hålla över tid där kylpastan från fabrik sannolikt börjat bli sämre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Hej!

Har kikat lite på 7900xt eller 7900xtx och tänkte bara fråga vad man har för möjlighet att köra kortet i echo-läge eller liknande. Har inte haft en PC på många år nu, följer det med programvara eller kan man kanske ställa detta i drivrutinerna?

Många gånger kommer jag inte behöva all prestanda och lite nyfiken på om det går att få kortet att dra mindre watt när man vill köra enklare/äldre titlar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipppiz:

Hej!

Har kikat lite på 7900xt eller 7900xtx och tänkte bara fråga vad man har för möjlighet att köra kortet i echo-läge eller liknande. Har inte haft en PC på många år nu, följer det med programvara eller kan man kanske ställa detta i drivrutinerna?

Många gånger kommer jag inte behöva all prestanda och lite nyfiken på om det går att få kortet att dra mindre watt när man vill köra enklare/äldre titlar?

Det är väldigt enkelt att göra i AMDs egen medföljande programvara.

Du sätter powerlimit till ett negativt värde, så går kortet ner i förbrukning

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Ok, hur mycket kan man gå ner som mest?

Har läst att det varit någon bugg som gör att kortet drar väldigt mycket i "idle" är det något som är åtgärdat nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipppiz:

Ok, hur mycket kan man gå ner som mest?

Har läst att det varit någon bugg som gör att kortet drar väldigt mycket i "idle" är det något som är åtgärdat nu?

-15% om jag minns rätt

Den är delvis åtgärdad, dock är det inga betydande mängder.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

-15% om jag minns rätt

Den är delvis åtgärdad, dock är det inga betydande mängder.

Mvh

Oj, det var inte så mycket jag hade tänkt man kanske kunde dra ner det 50% eller så åtminstone.
Hade tyckt det varit intressant att dra ner det att dra samma nivå som ett 4070 eller tom 4060 och se hur mycket det skiljer i prestanda med samma watt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipppiz:

Hej!

Har kikat lite på 7900xt eller 7900xtx och tänkte bara fråga vad man har för möjlighet att köra kortet i echo-läge eller liknande. Har inte haft en PC på många år nu, följer det med programvara eller kan man kanske ställa detta i drivrutinerna?

Många gånger kommer jag inte behöva all prestanda och lite nyfiken på om det går att få kortet att dra mindre watt när man vill köra enklare/äldre titlar?

Strömförbrukningen beror på vilken spänning och vilken frekvens du kör. Mycket regleras automatiskt, men du som användare kan styra intervall.

Jag har ett 7900 xt. Det drar 330W stock max belastning, nerclockat 280W. Min erfarenhet var att effekten främst beror på frekvensen. Jag petade på det nu i veckan och landade på följande inställningar:
Spänning 1100mv -> 1030mv. Lägre funkar med benchmark men witcher 3 crashade.
Frekvens 2700 -> 2400. Det som främst styr hur mycket kortet drar.
Minne 2500 -> 2650.

Powerlimit spelar ingen roll om du redan ligger under.

Permalänk
Medlem

Vad kör folk för verktyg för att mäta förbrukning? Kör med hwmonitor, och enligt den så peakar kortet norr om 620w på total baord power, men det kan väll inte stämma? 7900xtx Tuf

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11