Permalänk
Medlem

Söker grafikkort och skärm

Jag söker efter uppgradering av GPU och display i Göteborgsområdet, föredrar att inte ta några chanser med frakt.

GPU från RTX 3000-serien är av intresse.

Display med IPS minst 144hz 27" eller större är av intresse.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Avstängd

tjena har ett https://www.inet.se/produkt/5413656/msi-geforce-rtx-4060-8gb-.... komplett med kartong, kvitto från inet. Lite använt och funkar bra.
3050kr +frakt säljer jag det för om det är intressant. Finns I hultsfred.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackss:

tjena har ett https://www.inet.se/produkt/5413656/msi-geforce-rtx-4060-8gb-.... komplett med kartong, kvitto från inet. Lite använt och funkar bra.
3050kr +frakt säljer jag det för om det är intressant. Finns I hultsfred.

Tack för ditt förslag. Jag har inte tittat så mycket på 4060-korten på grund av det svala mottagandet de fick. Jag är inte på något sätt i behov av senaste generationen heller, har ett 1070 sedan 6 år tillbaka som fungerar bra till fps-spel men inte riktigt hänger med längre i nyare grafikkrävande spel. Har också läst om problem med drivrutiner och coilwhine hos 4060, har du upplevt några problem med det? Jag ska fundera lite och se vilka förslag som dyker upp under veckan.

Permalänk

Har ett 3070 Gaming x trio och bor i centrala Göteborg. Har även en Gigabyte M27Q (170hz 1440p 27tum ips) som jag kan tänka mig att sälja till rätt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbe_Eklund:

Har ett 3070 Gaming x trio och bor i centrala Göteborg. Har även en Gigabyte M27Q (170hz 1440p 27tum ips) som jag kan tänka mig att sälja till rätt pris.

Tack för förslaget, det låter intressant. Nu har jag en display med 1080p upplösning och ska jag uppgradera till en med1440p tror jag att jag minst bör ha ett 3070-kort.

Vad tycker du är rätt pris?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pope90:

Tack för ditt förslag. Jag har inte tittat så mycket på 4060-korten på grund av det svala mottagandet de fick. Jag är inte på något sätt i behov av senaste generationen heller, har ett 1070 sedan 6 år tillbaka som fungerar bra till fps-spel men inte riktigt hänger med längre i nyare grafikkrävande spel. Har också läst om problem med drivrutiner och coilwhine hos 4060, har du upplevt några problem med det? Jag ska fundera lite och se vilka förslag som dyker upp under veckan.

Coildwhine är inte något jag inte hört iallafall från mitt. Och har senaste drivrutinerna och inte haft problem i något spel. Men saken är bara den att jag knappt spelar längre och när jag gör det är det spel som mitt gamla klarar. Det som är bra med 4000 serien är väll att dom stödjer nyaste uppskalnings tekniken så man får bra FPS i nyaste spelen även fast det är midrage kort.
Ja du får tänka på det, men kommer nån innan och vill köpa det så kan jag tyvärr inte hålla det.

Permalänk
Medlem

Tjena! Jag har ett EVGA RTX 3070 eller Gigabyte RTX 3060 TI. Kan det vara av intresse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Tjena! Jag har ett EVGA RTX 3070 eller Gigabyte RTX 3060 TI. Kan det vara av intresse?

Hej! Tack för förslaget. Vilket är ditt pris för dem?

Permalänk

Hej. Jag säljer två stycken grafikkort, ett RTX 3080 ZOTAC TRINITY och ett RTX 3080 INNO3D X3. Tänkte runt 4500

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipperspelet123:

Hej. Jag säljer två stycken grafikkort, ett RTX 3080 ZOTAC TRINITY och ett RTX 3080 INNO3D X3. Tänkte runt 4500

Hej! Tack för förslaget. Har du originalförpackning och kvitto? Vart bor du?