Permalänk
Medlem

Soundbar+tv

Har köpt en ny tv och funderar nu på en soundbar, har aldrig ägt en soundbar tidigare och tänkte piffa upp ljudet lite. Det jag undrar över om ljudlimpan måste vara av samma märke som tvn, eller om det rekommenderas att den är det, kanske spelar det ingen som helst roll? Tvn har e-arc utgång och är av märket TCL.

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk

Märket behöver inte vara samma, rekommenderat är att antingen kolla recensioner eller åka till butik och provlyssna på olika på soundbars. Dock så lär du inte få samma upplevelse där som hemma med tanke på akustiken medmera.

Visa signatur

i7 4790k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraggle1988:

Märket behöver inte vara samma, rekommenderat är att antingen kolla recensioner eller åka till butik och provlyssna på olika på soundbars. Dock så lär du inte få samma upplevelse där som hemma med tanke på akustiken medmera.

Ok tack

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Skrivet av Dimuman:

Vill tillägga att det kan kanske vara lite extra finesser som kan funka bättre om det är samma tillverkare, men det kan jag inte yttra mig helt i, använder en Samsung soundbar till sovrums tvn här hemma (Sharp) och det funkar super!

Visa signatur

i7 4790k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Har köpt en ny tv och funderar nu på en soundbar, har aldrig ägt en soundbar tidigare och tänkte piffa upp ljudet lite. Det jag undrar över om ljudlimpan måste vara av samma märke som tvn, eller om det rekommenderas att den är det, kanske spelar det ingen som helst roll? Tvn har e-arc utgång och är av märket TCL.

Glöm inte å slå på CEC (på TV:n å "brölimpan"). Då kan man bl.a sätta på/stänga av TV å "brölimpan" med TV:ns fjärr.
CEC = Consumer Electrocnics Control. Jag startar min hemmabio receiver, Apple TV + TV:n med TV:ns (funkar med Apple TV:s fjärr osså). ARC/eARC port (ut på "brölimpans" kopplas till TV:ns ARC/eARC port).

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.