Folk försvinner från Snapchat lista

Permalänk
Medlem

Folk försvinner från Snapchat lista

Hej!
För ett tag sedan då jag lagt till en kompis telefonummer i min telefon så kom han även upp som vänförslag på snapchat. Jag tryckte "lägg till" på honom för att fem minuter senare så fanns han ej kvar som användare på snapchat. Alltså han hamnade under listan "Bjud in dina kontakter till snapchat", det såg alltså ut som han ej har/haft något snapchat konto längre trots att han fem minuter tidigare hade just det. Jag såg hans profil med bitemoji och alltihop. Jag antog då givetvis att han hade nekat mitt vänförslag och blockat mig.

Tills idag då jag lade till en annan kompis telefonnummer i kontaktlistan. Ett par timmar senare fick jag upp samma förfrågan om jag ville lägga till den personen på snapchat också då jag var inne i appen kunde jag se dens profil och användarnamn och bitemoji. Men jag lade ej till denna person på snapchat. Några timmar senare dock så ångrade jag mig och ville lägga till just den här personen men nu står det samma sak i appen på denna person. När jag går in "Lägg till vänner" så finns den inte längre kvar utan jag måste scrolla ner i min kontaktlista och där står det "Bjud in personen till snapchat" trots att jag ett par timmar tidigare såg just den här personens konto på snapchat. Vad är det som hänt?
Tvivlar på att denna personen blockerat mig innan jag ens hunnit fundera på att lägga till den som vän.

Någon som är mer insatt?