Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

Razer Deathstalker v2 Pro vs Logitech G915?

Hej,

Har kört med Logitech G915 TKL (bruna brytare) men är trött på undermålig kvalité. Tangenterna är allt annat än stabila och trycker man inte mitt på dem så blir de trögare att trycka ner, speciellt knappar som vänster shift. Dessutom slår knapparna ner ganska hårt i botten numera fungerar dåligt med mina känsliga fingrar.

Jag är inne på att köpa nytt "vanligt" TKL(ex Ducky ONE 3 TKL) men så såg jag att det finns ett Razer Deathstalker v2 Pro som verkar ha mjukare lågprofils brytare? Vad jag förstår ska dessa brytare ha inbyggd silikon som dämpar vilket hörs tydligt på de videoklipp jag tittat på.

Någon som testat båda eller iallafall har erfarenhet av Razer Deathstalker v2 Pro?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Har haft båda, men det var ett tag sen nu.
Vill minnas att jag inte gillade keykapsen på deathstalker, de kändes små (pyramidformade) och jag slant ofta.
Jag gick tillbaka till G915 ett tag efter och har numera ROG Azoth i väntan på en uppdaterad G915 TKL med stabilare brytare.

Sen hjälpte det inte min upplevelse med deathstalker att backlighten dog och jag fick hålla på med Razer-supporten i 4-5 veckor innan jag fick ett nytt. "Can you send a video of the problem?" wtf liksom. Ja, jag ska filma åt er när backlighten inte lyser.

Visa signatur

|CPU: 9950X3D |GPU: Gigabyte RTX 4080 Gaming OC |MB: Gigabyte X870 Aorus Elite |RAM: Kingston 6000/C30 64GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

Hur upplevde du brytarna? Kan det ha varit mjukare och tystare att skriva på?

Tyvärr är det få support avdelningar som är kul att ha med att göra numera.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Hur upplevde du brytarna? Kan det ha varit mjukare och tystare att skriva på?

Tyvärr är det få support avdelningar som är kul att ha med att göra numera.

Det var nog ca 1 år sen jag hade det nu, men jag vill minnas att det var mjukare och tystare ja. (Hade röda)
Vissa hamrar ju rejält på tangenterna när de skriver, så jag tror jag en del ligger på användaren.
Har haft 2-3st G915 men aldrig upplevt tex. fjädrande ping-ljud som jag sett många beskriva.

Visa signatur

|CPU: 9950X3D |GPU: Gigabyte RTX 4080 Gaming OC |MB: Gigabyte X870 Aorus Elite |RAM: Kingston 6000/C30 64GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q