Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

ska clocka mitt grafikkort

jag har en asus GF4 mx440 SE 128mb AGP8x o d va ingen fläkt på den när jag löpte den bara en stor fet kylfläns.. o nu har jag fixat dit en 80mm fläkt som kyler den o så vill jag clocka mitt grafikkort hur vet jag att jag inte börjar clocka för mkt ???

Permalänk
Medlem

sry jag e n00b

Permalänk

klocka 10mhz i taget först bara på coren till den blir ostabil lr grafikk fel du märker hehe då när du ha rkomit dit så sänker du 10mhz å sen gör du samma sak med minnet spela nåt spela mellan varje 10mhz typ i 20min

Permalänk
Medlem

har för mig dom där mx rackarna klockar ganska fint:)? eller va de bara mitt geforce mx..humm

Permalänk
Medlem

k.. men kan jag förstöra kortet om jag råkar typ höja 20 mhz för mkt ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snewk
k.. men kan jag förstöra kortet om jag råkar typ höja 20 mhz för mkt ??

Nepp, korten går inte sönder. Det enda som händer är att din skärm blir svart. Då är det bara att starta om, och sedan klocka ner kortet lite.

Permalänk
Medlem

va??? hur kan skärmen bli svart???

Permalänk
Medlem
Citat:

va??? hur kan skärmen bli svart???

Hehe, skärmen blir svart eftersom ditt grafikkort (som hjälper till att visa bilder på skärmen) överhettas så klarar den inte längre jobbet. Då blir din skärm svart, precis som det ser ut när du har den avstängd.

Det är inte som att någon kommer med en målarpensel och sätter igång med svart färg :P:D:)

Permalänk
Medlem

Klockar du för högt så skärmen blir svart så är det bara att starta om datorn så klockar det ner sig själv.

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

men vad ska man använda för program?.. tänkte nämligen klocka mitt gf4 ti 4200.. och ska framöver kyla det med vatten.. mvh /J

Visa signatur

For you my love

Permalänk
Medlem

Ladda hem coolbits o använd de inbyggda?

Permalänk
Medlem

asså när jag clocka mitt grafikkort så blev d sämre??????
ska ta ett ex. jag lirar cs.. så när jag clocka mitt grafikkort typ 10mhz engine o 6 mhz på minnet så fick jag as dålig fps typ 70-90 så när jag clocka tillbaka d så fick jag 99.9 - 100 fps (som jag brukar ha)

Permalänk
Medlem
Citat:

asså när jag clocka mitt grafikkort så blev d sämre??????
ska ta ett ex. jag lirar cs.. så när jag clocka mitt grafikkort typ 10mhz engine o 6 mhz på minnet så fick jag as dålig fps typ 70-90 så när jag clocka tillbaka d så fick jag 99.9 - 100 fps (som jag brukar ha)

Du höjde väl värderna med 10 respektive 6, och inte satte dom på så låga? ^_^
Men säg att du höjde. Vad det kan bero på vet jag inte, men counterstrike är ett gammalt spel, och gör många konstiga, oförklarliga saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zunken
har för mig dom där mx rackarna klockar ganska fint:)? eller va de bara mitt geforce mx..humm

Dom klockar sjukt bra..

Permalänk
Medlem

CS använder inte grafikkortet så värt mycket heller! FPS skillnaden på ett geforce 2 och ett Geforce 4 i CS är inte stor alls! Om det äns finns nån!

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Precis, det finns ingen skilnad eftersom man aldrig kan få mer än 99 fps.
Lira ett lite mera grafikkrävande spel än något som bygger på en motor som gjordes då glödlampan uppfanns (halflife-motorn).

Permalänk
Medlem

mitt mobo gör likadant, klockar jag fsb och klockar grafikkortet samtidigt så får ja 3000 mindre i 3dmark klockar ja bara grafikkortet så får jag 11000, vad det beror på vettefan...

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plake
Dom klockar sjukt bra..

'
Hur mkt e "sjukt"? Typ? skulle va kul att veta ungefär hur mkt det går...

Visa signatur

Pentium 2.8Ghz (Bus 960Mhz) @3.36 Ghz, P4C800 deluxe, 2 x 512Mb Gail pc 4400 Dual, Radeon 9800 pro 128Mb. 405/350 , 3X 80 Gb Western Digital XL Caviar 8Mb cache. Maxtor SATA 200G. 6455p 3Dmark03

Permalänk
Medlem

vill ja me veta

Permalänk
Medlem

ladda hem powerstrip

Permalänk

Riva tuner finns med på min hemsida

http://www.sonic.2u.se < gå vidare till filer

Jag föredrar Riva tuner de e enkelt å bra..

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X96 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Medlem

Program och program. Skitsaker som ligger och drar minne. Kör med coolbits.reg

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk

vart hittar jag coolbits.reg?

Visa signatur

Följande dator har jag nu:
Compaq | Pentium 4, 3,4 GHz | FX5950U 256 MB | 1024 SDRAM | 2x 160 GB SATA 7200 rpm | Audigy 2 ZS | 19" HP TFT | + lite annat godis,
MS XP Home, lite roligare än den gamla...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muggkoppen
vart hittar jag coolbits.reg?

I mitt enorma arkiv av roliga saker!
http://w1.921.telia.com/~u92102733/reg/

Finns även en fil för att stänga av musaccelerationen helt i Windows XP.
Även en fil för att byta namn på papperskorgen, vilket OS du än har...

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades klocka min till 450/380 som mest med CPU-kylare. Personligen så använder jag programet jag fick med drivrutinerna för att klocka.
Display settings->Advanced->Geforce 4 MX 440->Clock Frequencies.
Funkar utmärkt

Permalänk

när man har registrerat Coolbits var lägger de sig ? tänkte testa ^^

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X96 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...