Mjeeep, Mjeeep? Vad vill du??!

Permalänk
Medlem

Mjeeep, Mjeeep? Vad vill du??!

Vad kan vara fel? Hårdisken låter så (ämnesrubrik) och datorn hänger sig.
Ibland hittas den inte vid bootningen.
Har märkt att om man ställer den lodrät på golvet funkar det bättre. Finns det nått att göra eller ska den få smaka på asfalt.
Kan ju påpeka att det är en IBM 60GXP 40GB den fyllde två år för någon dag sedan.

Permalänk
Medlem

Samma med min 60 Gb IBM. Men jag vet inte vilken modell det är, det står inte på etiketten. Jag skulle beskriva ljudet som "Tkliik tkliik bläääp", men din stämmer ganska bra också. Först igår blev det allvarligt, den hann till "Tklii" och sen startades datorn om. HDD:n spann inte upp förrens "Detecting 1:st Boot Device".

Min är ganska exakt ett år gammal.

Edit: Eller "Mjepp mjepp... blääp" samtidigt som det klickar.

Permalänk
Medlem

Troligen trasig. Det där ljudet låter som när en 60 gpx går sönder. Skicka tillbaka om du har garanti kvar...

Visa signatur

Abit IC7-G, p4 2,6C ghz @ ~ 3,2ghz. Geforce TI4200 128 mb @ 310/550), 2*512 Twinmos Orginal PC3200, SB Audigy Live, 17" TFT*2.
"Love is the delusion that one woman differs from another."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Judas_I
Troligen trasig. Det där ljudet låter som när en 60 gpx går sönder. Skicka tillbaka om du har garanti kvar...

Riksdata. Då måste jag säkert ha kvar datorn i orginalchassit för att garantin ska gälla.

Permalänk
Medlem

Din har ju hållt i 2 år iallafall !!!

Min nya 180GXP 120 GB gav upp igår, det låter typ klick-bjääp-klick-bjääp........
Vilken jävla skit har inte ens hållt två veckor.
Det jobbigaste med det hela är ju att jag måste ha med datorbutikens returavdelning att göra. Den är ju inte direkt känd för sin smidighet......

SATANS HELVETE.........

Permalänk
Medlem

Min låter så en gång vart/vartannat dygn.

Permalänk
Medlem

Måste tillägga att min 80 GB 120 GXP också klickar. Eller låter. Ibland en gång per dygn, fast oftast mer sällan. Inga som helst åtkomstproblem eller problem i boot. i September är den 1 år gammal...

Visa signatur

-----------------------------------
My Fist Is The Divine Power

Permalänk
Medlem

Kan nån som kan få till ljudet, spela in det så att vi är säkra på att det är samma ljud?

Permalänk
Medlem

Om jag inte har helt fel så är det bara ett sorts inbyggt test i hårddisken som sveper över hårddisken med jämna mellanrum (min gör det kl 01.00 varje natt), vet dock inte vad testet ska vara bra för. Om jag har fel så bör jag nog börja oroa mig också

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Mjeeep klick mjeeep klick osv osv osv...

Fick min 180GB 180GXP igår av dustin.
Leveranstid 40 timmar.

Den gamla ska få falla från ölandsbron!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta

Fick min 180GB 180GXP igår av dustin.
Leveranstid 40 timmar.

Vafan, börjar dom bli slöa på Dustin?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perb
Vafan, börjar dom bli slöa på Dustin?

Ja lite..sist vi beställde tog det 20 timmar

Permalänk

Jo detta känner jag igen, och nu blir det test av vad Ni kan...

När Hårddisken låter sådär, och inte hittas av varken DOS eller Win98, vad gör jag då? Det är inte min primärenhet, utan en HD som jag använder som backup. I startproceduren görs ju en koll av funktionen och där skiter det sig. Hur kommer jag åt denna HD nu???

Visa signatur

//Markus

Permalänk
Medlem

Nu dog han igen... för andra gången på samma sätt: Den stannade. Som om att strömmen försvann. Tror inte att 4-pin är lös, men ska iallafall ner och kolla nu.

Edit: Nej, inget löst. Det betyder alltså att den gör det automatiskt.