Moddare bygger in hel PC i bord

Permalänk
Melding Plague

Moddare bygger in hel PC i bord

Se hur DIY Perks tar projektet med att bygga ”den osynliga datorn” från ax till limpa.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det skulle vara intressant att förstår teamet bakom frontfiguren. Hur mycket jobb gör han själv mm...
Oavsett är det sjukt snyggt och ha-faktorn är i topp!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Det skulle vara intressant att förstår teamet bakom frontfiguren. Hur mycket jobb gör han själv mm...
Oavsett är det sjukt snyggt och ha-faktorn är i topp!

Vad indikerar för dig att han inte gör det själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Det skulle vara intressant att förstår teamet bakom frontfiguren. Hur mycket jobb gör han själv mm...
Oavsett är det sjukt snyggt och ha-faktorn är i topp!

med tanke på att han inte gör speciellt många videos är jag övertygad om att han gör allt (utom det han säger att han lejer ut)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Vad indikerar för dig att han inte gör det själv?

Är ju dessutom ganska detaljerade byggloggar, så hade nog varit mer jobb att klippa in att Matt monterar något i alla steg.

Permalänk

Mja, jag hade satt en knapp till en motor istället för en magnet..

Permalänk
Medlem

Trist att hela videon var en reklam bara. Hela projektet är säkert redan isärmonterat

Visa signatur

| Fractal Design Core 1000| Ryzen 1600 @3.8Ghz | Asus PRIME B350M-E | Xilence M403 | MSI GTX 1060 6GB | 16GB DDR4 @ 3000Mhz | Cooler Master G550m 550W | Windows 10 Pro | OCZ TL100 240GB | Hitachi 1tb |

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av solhasse:

Trist att hela videon var en reklam bara. Hela projektet är säkert redan isärmonterat

Säkert. Projekt som dessa är väl bara for show och inget som används i vardagen. Då är det ju onödigt att ha grejerna ståendes.

Permalänk
Medlem

Har han byggt en "hel" dator in i ett bord?

Pff...

Apple har redan byggt en hel dator in i en skärm för många år sedan!

Skämt åsido, men det finns gott om datorer inbyggda i ett bord på nätet. Däremot hade jag inte sett en dator som är inbyggd i en stol.

Permalänk
Medlem

Finns ju bordcase redan sedan länge. Idéen är inte ny.

Coolt koncept dock. Men inget för mig.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Han gör riktigt coola videos, men när han är färdig och lagt upp videon så släpper han det helt.

Gjorde ett av hans projekt (3d-skrivna högtalare) men var halvt omöjligt att iordningställa med hans "guide" som han gjorde. Montaget och så gick lätt (dock inga instruktioner), men instruktionerna för det elektroniska var mer eller mindre att se hur han gjorde i videon, vilket blev lite klurigt när 95% av processen var bortklippt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Finns ju bordcase redan sedan länge. Idéen är inte ny.

Coolt koncept dock. Men inget för mig.

Det är väl Matts 3de skrivbordsdator tror jag. Inget för mig heller men det fällbara skrivbordet med dator han gjorde för något år sen hade varit praktiskt i studentlägenheten man hade.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av friArsenik:

Har han byggt en "hel" dator in i ett bord?

Pff...

Apple har redan byggt en hel dator in i en skärm för många år sedan!

https://store.storeimages.cdn-apple.com/4668/as-images.apple.com/is/imac-24-no-id-blue-selection-hero-202310?wid=904&hei=840&fmt=jpeg&qlt=90&.v=1701459101618

Skämt åsido, men det finns gott om datorer inbyggda i ett bord på nätet. Däremot hade jag inte sett en dator som är inbyggd i en stol.

Jag byggde in en Alienware i en slags stol för några år sedan 🤣 För en tävling ihop med Cyberpunk lanseringen

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Har han byggt en "hel" dator in i ett bord?

Pff...

Apple har redan byggt en hel dator in i en skärm för många år sedan!

https://store.storeimages.cdn-apple.com/4668/as-images.apple.com/is/imac-24-no-id-blue-selection-hero-202310?wid=904&hei=840&fmt=jpeg&qlt=90&.v=1701459101618

Skämt åsido, men det finns gott om datorer inbyggda i ett bord på nätet. Däremot hade jag inte sett en dator som är inbyggd i en stol.

Skrivet av serverfel:

Finns ju bordcase redan sedan länge. Idéen är inte ny.

Coolt koncept dock. Men inget för mig.

Hur många av de bord ni sett har skärm och kringutrustningen gömda i bordet också?

Permalänk
Medlem

Hans videos är alltid väldigt trevliga att titta på, även om jag kan ha lite svårt för hans väldigt frikyrkliga framtoning ibland. (Inte alls säkert att han är det, men jag får den viben av honom)

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem

Varför inte bara flytta datorn till ett annat rum så blir det knäpptyst och ergonomi i världsklass?
Tycker det är kul med dessa galna idéer men jäklar så osmidigt

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Säkert. Projekt som dessa är väl bara for show och inget som används i vardagen. Då är det ju onödigt att ha grejerna ståendes.

tror faktiskt att han har kvar (och använder) en del av sakerna, har starkt för mig att han visat hur han demonterat för att byta ut eller uppgradera vissa av hans tidigare projekt.
Den vattensänkta datorn var väl för övrigt tänkt att vara någon form av backup-server?

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Vad indikerar för dig att han inte gör det själv?

Många Youtube-stjärnor som efter stor framgång anställer ganska mycket folk för att hålla igång kanalerna. Jag säger inte att det är rätt eller fel. Bryr mig inte alls så länge det är bra och inspirerande innehåll. Däremot är jag intresserad av produktionen. Därav frågan.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Jag byggde in en Alienware i en slags stol för några år sedan 🤣 För en tävling ihop med Cyberpunk lanseringen

<Uppladdad bildlänk>

Snyggt! 👍😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Många Youtube-stjärnor som efter stor framgång anställer ganska mycket folk för att hålla igång kanalerna. Jag säger inte att det är rätt eller fel. Bryr mig inte alls så länge det är bra och inspirerande innehåll. Däremot är jag intresserad av produktionen. Därav frågan.

Med tanke på hur få videos han släpper så tror jag att han gör allt själv. De som anställer folk för att filma och klippa är folk som släpper videos dagligen, eller fokuserar på stream highlights osv