Inet reser till Computex – Vad vill du se på datormässan?

Permalänk
Medlem

mer highend servrar, arbetsstationer, nätverk & lagring

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Vore kul att se hur det går på BTF-fronten!

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Väntat i flera år på en 39" OLED Ultrawide i 3840x1600.

Finns bara icke-OLEDS på marknaden, och väldigt få sådana då det dessvärre är en sällsynt formfaktor, vilket är märkligt eftersom de flesta borde anse den perfekt med den extra höjden mot för vanliga widescreens.

Men det lär väl inte dyka upp på Computex heller eftersom jag inte hört något om en sådan panel.

Permalänk
Medlem

En grym luftkyld processorkylare.

Kurviga >40" skärmar till humana priser.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Väntat i flera år på en 39" OLED Ultrawide i 3840x1600.

Finns bara icke-OLEDS på marknaden, och väldigt få sådana då det dessvärre är en sällsynt formfaktor, vilket är märkligt eftersom de flesta borde anse den perfekt med den extra höjden mot för vanliga widescreens.

Men det lär väl inte dyka upp på Computex heller eftersom jag inte hört något om en sådan panel.

<Uppladdad bildlänk>

Jag vill också ha en sådan panel och har sett den nämnas i en roadmap på tftcentral för produktion i q4 eller nästa år. Tror att det är denna men orkar inte titta på videon en tredje gång (avskyr när man tvingas kolla på 15 minuter video för en relevant bild...) https://tftcentral.co.uk/news/oled-panel-roadmap-2024-25-bett...

Permalänk
Medlem

Skärmar, gärna de något större och mer högupplösta.
Man vill veta vad som kommer och inte minst när.

Sen vill man gärna se kring nya produktkategorier, något mer tekniskt revolutionerande el något som sticker ut och överraskar.

Sen ang Dubbelklick och tävlingarna: Måste tävlingarna alltid kräva konto på någon 3:e-parts tjänst (Discord, YouTube)?

När Samsung skulle komma på besök (som jag sett redan innan på Inet) hann jag fundera på vilken produktkategori det kunde gälla: Mobiler/plattor/klockor, skärmar el diskar?

Finns väl en viss risk att man råkar spontanköpa något om det är bra erbjudande, men då ska det ju också vara riktigt bra då jag nog egentligen inte behöver diskar.

Permalänk
Medlem

Vad har dansbandssångaren med de andra snubbarna på bilden att göra?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Binkey:

Vad har dansbandssångaren med de andra snubbarna på bilden att göra?

Dansbandssångare?

Permalänk

Smarta hem. På frågan varför?Jo superskoj med info om kommande cpu&gpu. Men det lär vi ej få. Nya ssd, ssd och nätdel känns sådär.

Permalänk
Medlem

Zen5

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Är ni riktigt duktiga på att trolla eller har sommarsolen gjort att ni drabbats av kåtma? vad är det som händer.

Det här är ju ändå Sweclockers så det är väl inte helt fel? Majoriteten av användarna är ju (numera)medelålders ensamma män.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Jag vill också ha en sådan panel och har sett den nämnas i en roadmap på tftcentral för produktion i q4 eller nästa år. Tror att det är denna men orkar inte titta på videon en tredje gång (avskyr när man tvingas kolla på 15 minuter video för en relevant bild...) https://tftcentral.co.uk/news/oled-panel-roadmap-2024-25-bett...

Jag har redan sett den videon men såg den igen nu när du sa att en sådan panel nämnts i videon, ifall jag hade missat det.

Ingen sådan panel nämns i videon. Den du verkar syfta på börjar nämnas 12:20 in i videon och har 5120x2160, vilket inte känns intressant för mig eftersom det innebär 33% fler pixlar än 4k och är fruktansvärt tungdrivet. Inte långt ifrån dubbelt så många pixlar mot för 3840x1600.

Fint för bildskärpan, absolut, men har ingen lust att spela spel i 30-40 FPS och behöva uppgradera hårdvaran vartannat år.

Förstår mig inte på hur LG kan göra spelskärmar med den upplösningen istället för 3840x1600 som vid 39" har samma DPI som 3440x1440 vid 34". Folk kommer ju inte komma i närheten av de 240Hz skärmen är kapabel till i 5120x2160.

Permalänk
Medlem

Smarta hem och allt ARM tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Jag har redan sett den videon men såg den igen nu när du sa att en sådan panel nämnts i videon, ifall jag hade missat det.

Ingen sådan panel nämns i videon. Den du verkar syfta på börjar nämnas 12:20 in i videon och har 5120x2160, vilket inte känns intressant för mig eftersom det innebär 33% fler pixlar än 4k och är fruktansvärt tungdrivet. Inte långt ifrån dubbelt så många pixlar mot för 3840x1600.

Fint för bildskärpan, absolut, men har ingen lust att spela spel i 30-40 FPS och behöva uppgradera hårdvaran vartannat år.

Förstår mig inte på hur LG kan göra spelskärmar med den upplösningen istället för 3840x1600 som vid 39" har samma DPI som 3440x1440 vid 34". Folk kommer ju inte komma i närheten av de 240Hz skärmen är kapabel till i 5120x2160.

Ber om ursäkt att det var fel video. Jag har sett det på någon roadmap slide i någon video men det kan ju varit inaktuell eller obekräftad information. Dock så är jag säker på att där den nämndes så var det efter 45" skärmen i tid, och så långt fram är ju tidsfönstret (och om den alls blir av) mer osäkert.

Precis som du var jag väldigt besviken när de valde att göra sin första 39" oled i 1440p! Det låter som liten skillnad att gå upp från 1440 till 1600 när man bara tittar på siffrorna men när man väl gått upp så vill man inte gå ner igen. Tycker att det är den optimala upplösningen med "1600p" trots att jag även använder en 32" 4k till vardags. En 1600p UW skulle gjort att de stack ut väsentligt mot sina konkurrenter i den klassen, men det kanske är för få som vi som är frälsta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Ber om ursäkt att det var fel video. Jag har sett det på någon roadmap slide i någon video men det kan ju varit inaktuell eller obekräftad information.

Ingen fara. Vi får hoppas du har rätt och att det faktiskt finns planer för en sådan. Med tanke på hur de fortfarande lanserar widescreen-alternativ i lägre upplösningar (som typ 2560x1080) så borde det ju dyka upp något så småningom som ett lägre alternativ till 5120x2160, och då blir ju 3840x1600 det naturliga valet. Och klarar storebrorsskärmen 240Hz så finns det ju en rimlig chans att en skärm med lägre upplösning landar kring 400Hz. Det är långt mer än jag behöver, men alltid trevligt.

Det lär hur som helst dröja minst ett par år till och helst skulle jag vilja ha den idag, men den som väntar på något gott...

Permalänk
Medlem

Vill gärna se så mycket konstiga saker som möjligt. Ju mer märkvärdiga och dumma/smarta idéer och prylar ju bättre

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.