SweClockers Noobbyggarguide - Del 4: Aggressivt aggregat

Permalänk
Melding Plague

SweClockers Noobbyggarguide - Del 4: Aggressivt aggregat

I den här delen sätter jag in nätaggregatet och börjar förbereda inför den stora kabeldragningen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Måste säga att detta är en mycket bra artikel/video-serie!
Perfekt samarbete mellan "gröngölingen" Edin och "veteranen" Jonas.
Många "bra att känna till"-saker kommer från Jonas.
Bra filmat så man på nära håll ser det man behöver se på nära håll.

Törs jag föreslå att ni tar fram Engelskspråkiga diton?
Alternativ dubbar. Bara undertexter räcker tyvärr inte, för svårt att ha blicken på två ställen.

PS
Jag skall tvinga mina barn (21 och 24) att se på dessa.
Detta är allmänkunskap, ungefär som att kunna byta däck på en bil eller laga en punka på cykeln
DS

Permalänk
Medlem

Kan det bli bättre än att ha självaste chassi-jesus i egen hög person som assistent när man bygger sin första dator? Skulle inte tro det!

Precis som föregående kommentator så kommer jag låta mina barn kika på denna serie 👍

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av ThomasLidstrom:

Måste säga att detta är en mycket bra artikel/video-serie!
Perfekt samarbete mellan "gröngölingen" Edin och "veteranen" Jonas.
Många "bra att känna till"-saker kommer från Jonas.
Bra filmat så man på nära håll ser det man behöver se på nära håll.

Törs jag föreslå att ni tar fram Engelskspråkiga diton?
Alternativ dubbar. Bara undertexter räcker tyvärr inte, för svårt att ha blicken på två ställen.

PS
Jag skall tvinga mina barn (21 och 24) att se på dessa.
Detta är allmänkunskap, ungefär som att kunna byta däck på en bil eller laga en punka på cykeln
DS

Skrivet av Joppis:

Kan det bli bättre än att ha självaste chassi-jesus i egen hög person som assistent när man bygger sin första dator? Skulle inte tro det!

Precis som föregående kommentator så kommer jag låta mina barn kika på denna serie 👍

Riktigt kul att höra att ni vill dela vidare! 😊

Permalänk
Musikälskare

Ni kan ni! Bra jobbat

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Perfekt samarbete mellan "gröngölingen" Edin och "veteranen" Jonas.
Många "bra att känna till"-saker kommer från Jonas.

Och för de av oss som är mer åt noob-hållet är medverkan av någon som Edin som ser till att man även täcker upp många blindespots som är "självklara" för er rutinerade och lätta att förbise, men ofta desto viktigare för oss.

Bra kombination!

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av ThomasLidstrom:

Måste säga att detta är en mycket bra artikel/video-serie!
Perfekt samarbete mellan "gröngölingen" Edin och "veteranen" Jonas.
Många "bra att känna till"-saker kommer från Jonas.
Bra filmat så man på nära håll ser det man behöver se på nära håll.

PS
Jag skall tvinga mina barn (21 och 24) att se på dessa.
Detta är allmänkunskap, ungefär som att kunna byta däck på en bil eller laga en punka på cykeln
DS

Skrivet av Joppis:

Kan det bli bättre än att ha självaste chassi-jesus i egen hög person som assistent när man bygger sin första dator? Skulle inte tro det!

Precis som föregående kommentator så kommer jag låta mina barn kika på denna serie 👍

Skrivet av flashen:

Ni kan ni! Bra jobbat

Tack för era positiva ord! Uppskattas verkligen!

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Och för de av oss som är mer åt noob-hållet är medverkan av någon som Edin som ser till att man även täcker upp många blindespots som är "självklara" för er rutinerade och lätta att förbise, men ofta desto viktigare för oss.

Bra kombination!

Kul att du gillar kombinationen! Det var också vår förhoppning. Hoppas du kommer att gilla de kommande delarna också!

Permalänk
Medlem

Såg alla delar precis. Skitkul att se, kommer ihåg hur nervös man va första gången. Men nu kliar det i fingrarna. Kanske dags för ett nytt bygge om lotto-raden slår in.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.