Permalänk
99:e percentilen

HP 9014 – "Supply System Problem"

Försöker äntligen ta tag i att fixa min HP OfficeJet 9014, som slutade fungera efter bara något år, vilket är flera år sedan vid det här laget. Tidigare™ kunde man komma åt menyerna etc, men inte skriva ut pga "Supply System Problem". Nu kan man inte göra någonting överhuvudtaget, förutom att scrolla igenom följande meddelande på skärmen:

Citat:

⛔ Supply System Problem

There is a problem with the supply system. Try replacing the affected cartridge with a different, non-empty, cardridge. If message reappears again, record message and contact support.

Har bara använt äkta HP-patroner. Allt började med att magenta var slut (som jag uppfattade det). När jag bytte den verkade cyan och gul påstås vara slut, så jag bytte dem också. Därefter har det inte gått att skriva ut, så cyan, magenta och gul ska det finnas bläck i. Det hörs också vätska när man skakar dem enligt HP:s felsökningsguide.

Svart, däremot, låter och känns helt tom. Fair enough. Jag fick hjälp av NetOnNet – tack! – att prova med en ny. Den enda skillnaden blev att första raden i felmeddelandet istället såg ut så här:

Citat:

Kontakta supporten? Jo, tjena. Försöker man via deras hemsida står det bara att man måste logga in på sitt HP-konto. (Jag har inget.) Och jag har läst tillräckligt mycket på webben för att veta att de ändå bara kommer hänvisa till att garantin har gått ut.

Har redan lagt över 1000 spänn på nya patroner (C, M och Y), vilket som sagt gav exakt ingenting, så är extremt otaggad på att ösa ut ännu mer pengar på någonting annat än en säker fix.

Går det att vinna över djävulskapet?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Prova att söka hjälp på detta "skrivarnördsforum":
https://www.printerknowledge.com/forums/hewlett-packard-hp-in...