Ny Steam Deck-ikon förtydligar spelrecensioner

Permalänk
Melding Plague

Ny Steam Deck-ikon förtydligar spelrecensioner

Nu går det att se vilka Steam-recensenter som primärt spelat på Steam Deck.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Discokungen

Suverän förbättring. Har haft mitt deck i typ en månad och spelat betydligt mer på den än datorn trots att jag är hemma i vår lilla lägenhet. Kul att det blir tydligt även i recensionerna vilka spel som passar bäst.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Det här ger false positives, Rog ally användare har rapporterat om att deras recensioner också markeras som Steam deck. Misstanken är att Steam detekterar om man använder Gamescope alternativt Gamemode,, men ingenting officiellt har kommit ut. Eftersom annan hårdvara detekteras som Steam deck, så vet vi redan där att det är någonting i mjukvara som urskiljer, och det är där misstanken än så länge är då Gamescope/Gamemode, vi får se, om vi får höra någon uppdatering.

Visa signatur

Ryzen 5800x3d @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
4300g @ 32gb 3200mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Det här ger false positives, Rog ally användare har rapporterat om att deras recensioner också markeras som Steam deck. Misstanken är att Steam detekterar om man använder Gamescope alternativt Gamemode,, men ingenting officiellt har kommit ut. Eftersom annan hårdvara detekteras som Steam deck, så vet vi redan där att det är någonting i mjukvara som urskiljer, och det är där misstanken än så länge är då Gamescope/Gamemode, vi får se, om vi får höra någon uppdatering.

Same same?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Poängen är väl att separera handheld vs dator, så för mig är det helt okej

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Poängen är väl att separera handheld vs dator, så för mig är det helt okej

Problemet är att det är många som använder det på desktop@linux också, åtminstone gamemode, gamescope kan också användas men det är troligtvis mer sällsynt. Nu har det inte kommit något officiellt, ännu. Men om det är något av dom verktygen som detekteras kan det vara vilken linux desktop som helst.

Visa signatur

Ryzen 5800x3d @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
4300g @ 32gb 3200mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Är inte deras kompatibilitets checkning redan tillräcklig att bevisa att det går att spela på respektive spel?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

Är inte deras kompatibilitets checkning redan tillräcklig att bevisa att det går att spela på respektive spel?

Den finns inte på alla spel.
Sen kan det vara folk som spelar gulmarkerade (playable) så då är det ju trevligt att vwta upplevelsen folk haft från sådana spel.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

Första man gör är väl att bocka i att använda Proton på alla titlar? Så jag gör iallafall jag på alla mina Linux-installationer.