Tittar in i tråden igen efter att inte ha spelat på ett tag. Sist jag spelade var när "rotera"-funktionen var ny. Jag klarade hela pusslet några gånger men fick slita en hel del med att "brôtkrafta" fram många ord med 3 bokstäver, osv. Jag knåpade t om ihop ett litet fusk-addon, "Unrabbel", som itererade över alla möjliga kombinationer av mönster och matchade mot kända ord.
Nu däremot, med de nya funktionerna för att släcka färdiga bokstäver och framförallt indikationen om antal återstående ord per bokstav, vilket lyft! Nu känns spelet mycket mer balanserat (i alla fall för mig) och jag är sjukt imponerad över hur mycket smarta funktioner du kommit på och hur väl de implementerats.
@Spelkritik
En potentiell quality-of-life improvement, om än liten, jag kommer att tänka på är kanske att förhindra spelaren att försöka börja ett mönster på en bokstav som inte har några kvarvarande ord (som redan indikeras av att den inte har någon siffra), ungefär på samma sätt som man inte kan börja ett mönster på en bokstav som är släckt.
Men skulle absolut förstå om den finessen inte implementeras, det är verkligen smockfullt av bra funktioner redan och ytterligare skulle kanske göra gränssnittet förvirrande.
Tack igen!
T
Edit: Vill passa på att fråga i och med att jag funderade lite på detta när jag skrev mitt fusk. Hur/när genererar du de möjliga orden? Jag vet att spelet har en inbyggd ordlista för kända ord, men när jag tittade på koden kunde jag inte se att de möjliga orden genererats i förväg -- vilket skulle betyda att klienten skapar listan på godkända ord vid initiering. Det var så mitt fusk fungerade, men tiden det tar beror ju förstås på prestandan hos klienten -- Och jag tycker din implementation är blixtsnabb!
Jag har inte räknat, men kanske vore det snabbare att göra tvärtom? Dvs att istället för att iterera över alla mönster, utgå från listan på kända ord och leta efter dem i griden istället?
Edit igen: Vänta nu ... Vad pratar jag om, det behövs ju ingen lista på "möjliga ord". Det räcker ju med att leta efter det inmatade ordet i listan på kända ord. Tankevurpa deluxe. I'll show myself out.