Huawei lanserar första trippelvikta telefonen

Permalänk
Medlem

Jag är inte intresserad förrän de har 8 veck.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

bra för penningstarka gamlingar också med möjlighet till stora bokstäver

Haha, ja verkligen!

Permalänk
Medlem

Först så måste jag säga att jag är sååå trött på folk som använder boomers som nedlåtande term och slänger ut det titt som tätt bara för att nån ifrågasätter. Det finns massa tekniska saker som floppat som tex 3D-tv och då fanns det ändå massor här som sa att det var det bästa sen hjulet.

Jag måste säga att jag har svårt att se nyttan och varför man inte kör på en nätbräda med telefonfunktion om man är ute efter skärmstorlek. Det är sällan man är ute och har tillräckligt plats för en sådan här men inte en nätbräda.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5700X3D, LPX 64GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Senare kommer Samsung med en model som man kan vilka fyra gånger.

Jag väntar på den modell som kan knöglas ihop som ett papper

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Tycker i sig det är en lysande grej, utom priset då.

Varför skulle det vara fel att ha en telefon som man kan utnyttja som surfplatta vid behov? Varför skulle det vara något negativt?
Så länge den inte blir "mega-tjock" när den är ihopvikt och extraordinärt mycket tyngre är det ganska klockrent.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

När kommer telefon i format "pergramentrulle"?

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Senare kommer Samsung med en model som man kan vilka fyra gånger.

Räcker ju med tre gånger för att slå denna

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perkka:

När kommer telefon i format "pergramentrulle"?

https://swedroid.se/tecno-visar-upp-konceptmobil-med-rullbar-...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5700X3D, LPX 64GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eismannen:

Varför skulle man ens vilja ha så stor bild på sin telefon. Går ju knappt att hålla i den.

Samma orsak som man vill ha en tablet. Eller du kanske tycker att ingen vill ha såna och iPad var en flopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Njae... Vet i fan tror de kommer se rätt löjligt ut att prata i den...

Testa själv å hålla en 10" surfpadda vid örat.

https://www.newegg.com/insider/wp-content/uploads/iphone-5-light-saber.jpg

Du kanske missade en detalj i nyheten, men denna är alltså hopvikbar. När man "pratar i telefon" så är det en 6-tums mobil man har vid örat, inte en 10-tums platta.

Permalänk
Skrivet av ajp_anton:

Du kanske missade en detalj i nyheten, men denna är alltså hopvikbar. När man "pratar i telefon" så är det en 6-tums mobil man har vid örat, inte en 10-tums platta.

Jo men redan 6" är ju löjligt stort...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

De flesta telefonerna idag är väl 6"+?
Kollade Vanliga Gaalxy s24, Alltså inte + eller Ultra och den är enligt gsmarena 6.2" och det är då den minsta i serien.

Vanliga iPhone 15 är 6.1", det är väl också minsta i iPhone 15 serien?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Helt normalt i nuläget. Sure, du kan tycka att det är stort, det gör jag också, men underligt skämt om 10-tum mot örat när nyhetens 6,4 tum är så normalt som det bara kan vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Samma orsak som man vill ha en tablet. Eller du kanske tycker att ingen vill ha såna och iPad var en flopp.

Ja.

Permalänk
Medlem

Mycket imponerande telefon tycker jag.
Nu ser jag fram emot att det snart designas en med tre vikningar. Då skulle en skärm på lite över 6 tum kunna ge en 12"-skärm i 16:9-format - perfekt för mediakonsumtion. Som bonus vore skärmen bättre skyddad i hopvikt läge. Dock kräver det en ytttre skärm för vettig användning ihopvikt. Trodde sånt var långt i framtiden för konsumentprodukter, men denna visar att sådan snart (inom några år?) kanske kommer och i rimlig tjocklek ihopvikt.

Permalänk
Medlem

Det var ju ett rätt smart sätt, vore något för att kunna ha en ultrabred skärm på en laptop.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Fybubblan vad villhöver jag kände efter att ha sett den.

Men antar att Hauweis egna OS inte stödjer Bank ID m.m fortfarande?

Har kvar min P20 Pro som reserv. Gillar dock iOS mer överlag än Android så blir jobbigt att byta tillbaka igen om det skulle ske känner jag.

Visa signatur

Halo kompis!