SweClockers drop!

Red Dead Redemption släpps till PC 29 oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahava:

Wow äntligen , vet man vad man gör i jul då , bara de inte är sönder likt gta classic
..

Det blir nog inga problem jämfört med GTA portarna. PS5/Switch versionerna som kom ut var riktigt stabila, såg nästan inga klagomål (förutom pris och att folk hellre ville ha en remake).

Skrivet av THB:

Synd att de inte använde den senaste RAGE från RDR2 till "Remastern".
De skulle kunna lagt lika mycket tid och pengar som Hangar 13 gjorde med Mafia: Definitive Edition.

Jag ser vad du menar och önskar att det vore så, men det är ganska tydligt att Rockstar inte gillar att hålla på med portar/remasters in-house. Alla Rockstar studior verkar ha fullt fokus på GTA VI, vilket jag föredrar för det är dags att gå vidare och släppa lite nya spel. Portarna har nog helt och hållet kommit från Take-2s håll för att dra in pengar för att göra investerare nöjda. I detta fallet är det ju utvecklat av Double Eleven som förmodligen inte är kapabla till att göra mycket mer än en vanlig port.

Permalänk
Medlem

Nej jag såg på yt de är samma studio som fixade PS5/Switch så känns stabilt, ja 50E är lite saftigt o ena sidan för 10 år gammalt spel, men samtidigt är de minst runt 20h om man bara gör main storyn (känns faktiskt lockande att de inte är så mastodont långt som RDR2 / AC spelen, menar 20, lär väl bli mer för några side saker vill man nog göra iaf, känns ändå överkomligt typ julhelgerna )

Håller med en remake ala Mafia hade ju varit smut, samtidigt från kört i emulator har RDR åldrats bättre än Mafia (är väl nyare också?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

PC-specific enhancements including native 4K resolution at up to 144hz on compatible hardware, monitor support for both Ultrawide (21:9) and Super Ultrawide (32:9), HDR10 support, and full keyboard and mouse functionality.

There’s also support for Nvidia DLSS 3.7 and AMD FSR 3.0 upscaling technologies, Nvidia DLSS Frame Generation, adjustable draw distances, shadow quality settings, and more.

Det blir snyggare för att vi kommer spela det i högre upplösning och lite lull lull som lagts till.
Så ja, men egentligen inte som jag har förstått det.

Tack broder för infon, men vet du om modellerna eller movement skeletons uppdaterats nått?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.