SweClockers drop!

Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

No Man's Sky PlayStation 5 Pro support
I spent around 4-5 months of my time spread over the last year working on the #PS5Pro support. This was a tough gig since we are one of smallest teams releasing today and also one of only a handful of games supporting both 4K and 8K, as well as PSVR2.
I am immensely proud of playing a part in this release today - hope you all enjoy!
https://x.com/Griff_/status/1854600378857226480

Permalänk
Medlem

Min nya PS5 PRO bara stängde av sig efter att jag spelat Demon’s Souls en liten stund och sa att NVMEn (jag tagit från min gamla PS5a och installerade precis efter att jag packat upp PROn) är korrupt och nu hittar den inte hddn med alla spelen på. Får väl koppla ur den och kolla om NVMEn lossnat. Hoppas på det för annars är det något annat. NVMEn har funkat klockrent på min PS5a i flera år.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Att starta upp PS Portal går mycket fortare mot PS5 Pro. På min gamla PS5 tog det 30-35 sekunder att upprätta en anslutning.

På PS5 Pro tar det 10-12 sekunder att upprätta en anslutning .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

No Man's Sky PlayStation 5 Pro support
I spent around 4-5 months of my time spread over the last year working on the #PS5Pro support. This was a tough gig since we are one of smallest teams releasing today and also one of only a handful of games supporting both 4K and 8K, as well as PSVR2.
I am immensely proud of playing a part in this release today - hope you all enjoy!
https://x.com/Griff_/status/1854600378857226480

Ser väldigt bra ut. Ska bli intressant att även se hur de lyckats med VR versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ser väldigt bra ut. Ska bli intressant att även se hur de lyckats med VR versionen.

Desto fler youtube-klipp jag ser desto mer ökar mina förhoppningar angående VR. Hoppas att Sony ger det full support. Initialt ser det lovande ut.

Permalänk

Kan det verkligen stämma att silent Hill 2 ser värre ut i performance mode på ps5 pro som det visar i videon ??

https://youtu.be/sFgpJqW8X-E

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Kan det verkligen stämma att silent Hill 2 ser värre ut i performance mode på ps5 pro som det visar i videon ??

Som folk skriver, pro patchen har inte kommit än, så just nu är det bara ren hw jämförelse med exakt samma grafiklägen. Videon är missvisande som påstår att det är pssr uppskalning på pro.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Som folk skriver, pro patchen har inte kommit än, så just nu är det bara ren hw jämförelse med exakt samma grafiklägen. Videon är missvisande som påstår att det är pssr uppskalning på pro.

Troligen hanteras av okänd anledning reflektioner nu med för låg upplösning vilket blir till massa shimmer.
Lite skum bugg, men något står inte rätt till när rätt hårdvaruprofil inte upptäcks.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Mindfighter:

Ja fast även om videon är missvisande gällande pssr, så är ju sämre uppskalning, frågan är om fler spel kan ha negativa effekter som inte har PRO Patch.

Skrivet av Bozzeta:

Troligen hanteras av okänd anledning reflektioner nu med för låg upplösning vilket blir till massa shimmer.
Lite skum bugg, men något står inte rätt till när rätt hårdvaruprofil inte upptäcks.

Aha okej förstår, väldigt skum bugg ändå. Kanske är simpelt löst med en firmware uppdatering.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Ja fast även om videon är missvisande gällande pssr, så är ju sämre uppskalning, frågan är om fler spel kan ha negativa effekter som inte har PRO Patch.

SH2 har haft sina utmaningar med buggar, fortfarande ett fantastiskt spel men ser fram emot att de får ordning på spelet.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Jag undrar om verkligen diablo 4 har fått uppdatering för PRO.

Permalänk
Medlem

Jag vann lottningen för att köpa en PlayStation 5 Pro Console - 30th Anniversary Limited Edition Bundle.
Någon som vet hur många som kom till Sverige? Är mycket pengar när man redan har en PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Desto fler youtube-klipp jag ser desto mer ökar mina förhoppningar angående VR. Hoppas att Sony ger det full support. Initialt ser det lovande ut.

PSVR without parole har testat med VR och det är några spel som drar stor nytta, även utan Pro patch.

Ca 33 min in

Permalänk
Medlem
Skrivet av calle81:

Jag vann lottningen för att köpa en PlayStation 5 Pro Console - 30th Anniversary Limited Edition Bundle.
Någon som vet hur många som kom till Sverige? Är mycket pengar när man redan har en PS5.

Finns inga uppgifter. 50-200?
Vi är väl ett 10-tal i tråden som fått en.

Permalänk
Medlem

är väl bättre köpa ett ps 5 pro anniversary skal till ps 5?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

är väl bättre köpa ett ps 5 pro anniversary skal till ps 5?

30th Pro är ett samlarobjekt.
Vill man ha en vanlig grå konsol kan man ta en sprayburk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av calle81:

Varför var du med i lottningen om du inte tänkte köpa om du vann?

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Varför var du med i lottningen om du inte tänkte köpa om du vann?

Kanske för att jag inte viste så mycket om hur spelen skulle prestera med en pro kontra standard vid den tidpunkten??? Om jag inte köper den så går erbjudandet vidare till nästa person. Största anledningen till att jag vill ha den är om den är sjukt begränsad och eftertraktad, därav min fråga. Vill höra att jag är en idiot om jag inte köper den

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag undrar om verkligen diablo 4 har fått uppdatering för PRO.

Den har det men grafikläget är fortfarande 30fps, riktigt slött patchat.
Kanske order från Phil Spencer?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av calle81:

Vill höra att jag är en idiot om jag inte köper den

Som samlarobjekt tycker jag denna är mer intressant än PS4 20th, men tror också efterfrågan på den kommer vara som störst just nu och om den är oanvänd.
Det är nog väldigt få som lägger ut stora summor på PS4 20th idag...

Permalänk
Medlem

Så mycket Pro-patchade spel och så lite tid. Men fan vad bra DA Veilguard är på Pro, 60 fps och knivskarp grafik. Likaså Horizon Zero Dawn Remastered. Sen har vi F1 24 med Quality-läge i 60 fps med raytracing. Läckert! Monaco Grand Prix i regn, så snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Den har det men grafikläget är fortfarande 30fps, riktigt slött patchat.
Kanske order från Phil Spencer?

Det framgår ju ingenstans av Blizzard vad de gjort eller om det bara är högre upplösning tack vare DRS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det framgår ju ingenstans av Blizzard vad de gjort eller om det bara är högre upplösning tack vare DRS.

Nope, men spelet är märkt som PS5 Pro i PS-store. Man får väl hoppas att någon kollar upp exakt vad som gjorts.
För det är inte speciellt mycket vad jag kan se iaf. Jag spelar vidare i det vanliga läget med 60fps.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av calle81:

Vill höra att jag är en idiot om jag inte köper den

Du är en idiot om du inte köper den!

(känns det bättre nu? )

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av calle81:

Kanske för att jag inte viste så mycket om hur spelen skulle prestera med en pro kontra standard vid den tidpunkten??? Om jag inte köper den så går erbjudandet vidare till nästa person. Största anledningen till att jag vill ha den är om den är sjukt begränsad och eftertraktad, därav min fråga. Vill höra att jag är en idiot om jag inte köper den

Tänkte du ville höra du är dum om du köper den

Seriöst det är ps 5 pro med annan plast all hårdvara är identisk. Hur skulle det kunna få ett samlarvärde? Det mest realistiska är om Sony fixar en artificiell brist att det ska gå att scalpera i modern tid då tänker jag men om 10 år lär du inte gå plus.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Seriöst det är ps 5 pro med annan plast all hårdvara är identisk.

Ingår även en Edge controller (utöver den vanliga) och sonys laddstation och lite småtjafs. Så den är egentligen inte orimligt prissatt, sen är frågan om man tycker färgschemat är snyggt eller inte.

Däremot var det löjligt av Sony att göra en så pass begränsad utgåva som de gjorde.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Nope, men spelet är märkt som PS5 Pro i PS-store. Man får väl hoppas att någon kollar upp exakt vad som gjorts.
För det är inte speciellt mycket vad jag kan se iaf. Jag spelar vidare i det vanliga läget med 60fps.

Man misstänker ju att det inte i realiteten är 100 spel som har patcher som till fullo utnyttjar hårdvaran. I Horizon Zero dawn såg man en markant tydlig förbättring. I diablo 4 tyckte jag att det knappt var märkbart.

Man får väl hoppas att uppdateringen inte har rullats ut än.

Permalänk
Medlem

Är nu inne på min andra PS5 PRO då min första inte funkade med NVMEn jag flyttade från min gamla PS5. Tack och bock för Elgigantens returpolicy.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av calle81:

Du är inte en idiot om du inte köper något som du inte vill ha. Låt det gå vidare till någon som faktiskt vill ha den 16000 kr med diskenhet är en hel del pengar om man inte har något nostalgiskt värde i ps1. Avundas dig och er andra som fick möjligheten att köpa den såklart.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer