Permalänk

Webhallen config dator

Hej!
Min första tråd här på sweclockers.

Jag har två vänner som har köpt config dator från webhallen, en som betala drygt 17k(betala för windows med) den andra 36k(betala för windows med), och båda två har haft stora problem med sina datorer när det kommer till att köra simpla spel och mjukvarer etc.

Jag kör inte med windows utan opensource, fattar inte ett piss och jag skulle aldrig betala för en configdator. Ena säger att de är nå corrupted windows eller nå slag.
Tänker att man möjligtvis kan få hjälp här kanske med felsökningar osv, i.om webhallen inte gör det utan ber de skicka in datorn till butik och lämna tillbaka den med samma problem.

Stort tack på förhand från mig och mina vänner!

Permalänk
Medlem

Hej,

För att få bra svar och komma någonvart med er felsökning rekommenderar jag att du börjar här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/578039-kranglar-din-da...

Uppdatera sedan din första post så får vi se vad vi kan hjälpa till med

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk

Ska bli!
Tack!

Permalänk
Hedersmedlem

Har man köpt en färdig dator och har garanti kvar så skulle jag rekommendera att så fort som möjligt ta tag i det och lämna in datorn, även om det är segt. Har man återkommande problem så finns det alltid en risk att det är ett hårdvaruproblem, och ju längre man väntar desto svårare att reklamera.

Så mitt förslag är att man samlar in de indicier man kan få ihop och lämnar in datorn igen. Loggar, film när det blir fel, osv. Och det blir inget bättre läge senare, det blir bara sämre, så gör det nu.

Det enda jag skulle gjort är att göra en fräsch installation av Windows och sedan kört typ Driver Booster för att se till att alla drivrutiner är up to date. Jiddrar det fortfarande så är det något som är trasigt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!