Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreamking89:

Var då? På Tradera går beg OLED för minst 3k, känns inte värt med risken de är slitna.

Gick just en lokalt på Marketplace för 2200kr plus tre spel. Köpte mitt begagnat för ett bra tag sedan och det kämpar på som nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mehkr:

Jag gillar att webhallen "rear" ut begagnade kort ur 30-serien för fantastiska priser under Black Week.

<Uppladdad bildlänk>

Dags för en ny video? 😉 @JohanFlodqvist

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D - Moderkort: ASUS ProArt B650-Creator - CPU: AMD Ryzen 7800X3D - CPU-kylning: EK-AIO Elite 360 D-RGB - GPU: ASUS Prime, RTX 4070 Super. Minnen: Kingston Fury Beast 32GB @ 6000 MT/s - Lagring: Kingston Fury Renegade 2 TB. PSU: Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Det var ju olyckligt att någon svarade så för det stämmer inte. Det kommer ut en artikel här på Sweclockers runt lunch med all information!

Tar det vidare internt och säkerhetställer att alla har korrekt information.

Där ser man! Tack för återkoppling! Alla begår misstag. Detta gjorde min kväll! Jag har lagt undan pengar hela året som jag vill kasta i er riktning. Ses på streamen! Förbered era bästa deals nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parasol:

visserligen slutsåld för närvarande men bra pris på ssd 4tb m2 och kommer med heatsink.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/harddisk-ssd/ssd...

EDIT: Såg även komplett har den för samma pris men utan heatsink

https://www.komplett.se/product/1201390/datorutrustning/lagri...

Webhallen kör också samma, vilket inte är så konstigt med tanke på att det är samma ägare.

Nu kan man dock få Samsung 990 Pro 4 TB för 3099 kr på Dustin, vilket jag nog skulle säga är ett nog så bra pris ned tanke på att den har lite bättre recensioner. Båda är dock sannolikt utmärkta val.

https://www.dustinhome.se/product/5011351943/990-pro-4tb-ssd

Skrivet av Dinkefing:

Kör inte alla dessa billiga OLED-monitorer från MSI, Gigabyte, Asus med subpixlar?

Alla moderna skärmar oavsett paneltyp har pixlar som i sin tur består av subpixlar i olika färger som sedan kombineras för att en pixel ska kunna visa önskad färg.

Vad du menar är kanske att alla dessa OLED-skärmar har en annan subpixel-layout än RGB? Ja, det stämmer såvitt jag vet. Det gäller dock alla OLED-skärmar än så länge, inte bara de "billiga".

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Vill köpa en TV där jag kan ha bildspel med bilder från en extern hårddisk som "skärmsläckare". Någon som har någon idé om detta är möjligt och isf vilken typ av TV är enklast för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Denna HP Envy kan kanske vara något då?

Jag köpte denna: Yoga 7i 2-in-1 Gen 9 (14'' Intel), Intel® Core™ Ultra 7 155H-processor, 32 GB, 1TB…
14 483 kr + en penna

Vikbar och helt ok batteri.

<länk>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oxbard:

Jag köpte denna: Yoga 7i 2-in-1 Gen 9 (14'' Intel), Intel® Core™ Ultra 7 155H-processor, 32 GB, 1TB…
14 483 kr + en penna

Vikbar och helt ok batteri.

<länk>

Allt är vikbart med tillräckligt muskler

Permalänk
Skrivet av VisualDarkness:

Gick just en lokalt på Marketplace för 2200kr plus tre spel. Köpte mitt begagnat för ett bra tag sedan och det kämpar på som nytt.

OLED versionen? Låter otroligt billigt

Permalänk
Medlem

Kollar efter en bildskärm, möjligen Samsung Odyssey G7 IPS, antigen 28" eller 32". Ska användas främst som extern skärm till MacBook Air i arbete. Finns det kanske några bättre alternativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreamking89:

OLED versionen? Låter otroligt billigt

Korrekt. Tradera ligger ju nästan alltid högre i pris än marketplace och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Om någon hittar en flaska för att ha olja i, så letar jag efter en, som inte droppar.
Det jag har idag är någon plast-flaska (från classe?) som alltid läcker mellan locket och flaskan (dvs håller inte tätt). Vill ha vid spisen för att "skvätta i" under matlagningen.

Jag kör med en vanlig dropkork (som bartenders har i spritflaskorna) direkt i glasflaskan med olja. Funkar klockrent. Bara sprätta bort plasten som sitter i flaskan och trycka ner dropkorken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjee:

Jag kör med en vanlig dropkork (som bartenders har i spritflaskorna) direkt i glasflaskan med olja. Funkar klockrent. Bara sprätta bort plasten som sitter i flaskan och trycka ner dropkorken.

Får titta på't, känns ju att olje-flaskorna är smalare i halsen än spritflaskor.

Permalänk
Skrivet av blunden:

Webhallen kör också samma, vilket inte är så konstigt med tanke på att det är samma ägare.

Nu kan man dock få Samsung 990 Pro 4 TB för 3099 kr på Dustin, vilket jag nog skulle säga är ett nog så bra pris ned tanke på att den har lite bättre recensioner. Båda är dock sannolikt utmärkta val.

https://www.dustinhome.se/product/5011351943/990-pro-4tb-ssd

Alla moderna skärmar oavsett paneltyp har pixlar som i sin tur består av subpixlar i olika färger som sedan kombineras för att en pixel ska kunna visa önskad färg.

Vad du menar är kanske att alla dessa OLED-skärmar har en annan subpixel-layout än RGB? Ja, det stämmer såvitt jag vet. Det gäller dock alla OLED-skärmar än så länge, inte bara de "billiga".

Okej! Men ser text lika skarpt ut som det gör på en med vanlig pixelmatrix?

Permalänk
Medlem

Blir nog endast julklappar och en robotdammsugare till mig själv

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | MSI CARBON X870E | AMD 9800X3D | RX 7900 XTX | DOMINATOR 6000MHZ 64GB | CRUCIAL T705 2TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | ALIENWARE 34 | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

Vilken tid var det Inet drog igång sin Black Friday rea idag, var det 10.00?

Permalänk
Medlem

är ute efter delar till nytt bygge men tycker inte det finns några komponenter på rea öht? Allt verkar ju snarare gått upp i pris..

Permalänk
Medlem
Skrivet av modular:

Vilken tid var det Inet drog igång sin Black Friday rea idag, var det 10.00?

De har nog redan startat med en del produkter

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

De har nog redan startat med en del produkter

Mvh

Det tror jag inte de har. Sitter och uppdaterar och inget har hänt på deras BF-sida

Permalänk
Medlem
Skrivet av orreftw:

Det tror jag inte de har. Sitter och uppdaterar och inget har hänt på deras BF-sida

Alla LG Oleds fick en kraftig rabatt inatt, likadant med flera olika chassin.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Alla LG Oleds fick en kraftig rabatt inatt, likadant med flera olika chassin.

Mvh

''21 november: Black Friday-kampanjen startar på förmiddagen, med majoriteten av våra erbjudanden live direkt.''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezelag:

Ngn som vet hur det funkar med Inet och Black Friday, ngn swe special där i år? Om det är det var hittar man den då och när? På jakt efter ett nytt grafikkort. Försöker få tag på ett 7900 xtx eller 4080 super beroende på pris / tillverkare.

Frågan är hur lågt 4080 eller 7900xtx kommer...

Jag behöver verkligen en uppgradering egentligen— men är osäker på att hugga ett när vi är så nära både 5000-serien och RDNA4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mandunko:

Frågan är hur lågt 4080 eller 7900xtx kommer...

Jag behöver verkligen en uppgradering egentligen— men är osäker på att hugga ett när vi är så nära både 5000-serien och RDNA4.

Fast du vet inte när nästa Nvidiaserie släpps, hur de presterar, till vilket pris och hur tillgången är.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Amazon drog igång inatt/idag. Jag har 63(!) produkter i kundkorgen jag lagt till för att enkelt kunna se vad som sänks.
3 (!) produkter har dom sänkt, 5-15%...

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.se/dp/B0BT7RW85Y

Nått att ha för frugan som behöver en extern skärm till sin laptop när hon jobbar hemifrån? Kanske kommer användas till lite Sims också.

Bättre förslag för samma eller billigare pris tas tacksamt emot. Tror helt ärligt inte hon kommer bry sig om det är IPS eller VA. Hon ser inte ens skillnad på en Oled skärm och plasma.

Finns ju begagnat också men ibland orkar jag inte krångla med folk som sätter hutlösa priser eller inte kan sköta om sin elektronik för 5 öre..

Länk städad. // MOD
Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BostonGurkan:

https://www.amazon.se/dp/B0BT7RW85Y

Nått att ha för frugan som behöver en extern skärm till sin laptop när hon jobbar hemifrån? Kanske kommer användas till lite Sims också.

Bättre förslag för samma eller billigare pris tas tacksamt emot. Tror helt ärligt inte hon kommer bry sig om det är IPS eller VA. Hon ser inte ens skillnad på en Oled skärm och plasma.

Finns ju begagnat också men ibland orkar jag inte krångla med folk som sätter hutlösa priser eller inte kan sköta om sin elektronik för 5 öre..

Beror väl lite på vad det är för jobb som ska göras men för 27" hade åtminstone jag satsat på 1440p.
Tycker jag sett några bra deals blinka förbi även om det inte varit riktigt så billigt som den där.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orreftw:

''21 november: Black Friday-kampanjen startar på förmiddagen, med majoriteten av våra erbjudanden live direkt.''

Jo, jag har läst texten men en del produkter har som sagt redan satts ned före klockan 10:00.

Jag tror att det är möjligt att den officiellt startar 10:00, men att vissa erbjudanden redan gått live

Mvh

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Fast du vet inte när nästa Nvidiaserie släpps, hur de presterar, till vilket pris och hur tillgången är.

Sant, man vet inte exakt— men det finns ju en hel del indikationer.

Det som verkligen kan bli svårt är tillgången...

Permalänk
Medlem

Om någon ser bra erbjudande på grafikkort i spannet 4070 super - 4080 super så hojta gärna till! Känner mest att jag borde ha slagit till på inets megaklick förra månaden i stället för att tveka 🙃

Gällande fynd så slog jag till på en Samsung Odyssey G80SD. Ingen liten summa för en skärm men jag är en sucker för OLED och första intrycket är positivt so far.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Beror väl lite på vad det är för jobb som ska göras men för 27" hade åtminstone jag satsat på 1440p.
Tycker jag sett några bra deals blinka förbi även om det inte varit riktigt så billigt som den där.

Ja, förhoppningsvis kommer någon vettig 1440p för runt 1000kr. Kommer inte kunna spela i 1440p men blir väl uppgradering där också framöver.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Okej! Men ser text lika skarpt ut som det gör på en med vanlig pixelmatrix?

Nej, det gör den inte tyvärr. Kör man på en 32" 4K eller liknande ska det vara mindre synligt eftersom pixlarna är mindre. Man kan också förbättra det lite genom att konfigurera om ClearType i Windows.

OBS: Jag har inte personligen testat någon av dessa skärmar för att se hur lätt man lägger märke till det. Misstänker dock att det kan variera från person till person.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q