Veckans fråga: Vilken mobiloperatör har du?

Permalänk
Medlem

Började med Teila '96 för att sedan byta till Halebop '01, har aldrig bytt sen dess. Har dock Telia på jobb-mobilen.

Visa signatur

-AMD Ryzen 9 5950X - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - Kingston Nvme 1Tb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630 - LG Ultragear 27gp850p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Hur långtid tar det samla ihop dessa poäng?
Är det någon tidsbegränsning på hur länge man får behålla surfen eller är den kvar tills den är slut?

Det helt beroende på hur många enkäter det finns samt hur många poäng varje enkät ger..även hur mycket man orkar svara på
Nej ingen tidsbegränsning, varar tills det är slut

Permalänk
Medlem

Har betat av de flesta, först Telia, sedan Comviq, Europolitan, Tre, Telenor, Halebop, Fello, Hallon. Senaste åren mest Comviq pga bäst subventionering av mobiler. (Tre har väl också sponsrat bra men har för dålig täckning i skärgården).

Bäst är? Telia/Halebop (Fello har sölat med VoLTE och 5G men funkar bra nu). Resten av familjen kör Fello.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Fello biligaste på Telias nät

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Telia Obegränsad. Gör slut på under 3 GB per månad. Men... jag slipper i alla fall oroa mig för att surfen tar slut de gånger jag kör bandbreddstest.

Visa signatur

i7-9700k, 32 GB, RTX 4070, 970 EVO Plus

Permalänk
Medlem

Fello

• Telias nät (ett måste om man vill ha täckning även utanför storstäder och E-vägar)

• Lågt pris

• Lagom trafikbegränsning som jag aldrig överskrider

Visst, jag skulle tvingas bumpa upp till dyrare abonnemangsnivå för att få 5G. Men jag har inget behov av 5G överhuvudtaget och kommer aldrig betala extra bara för att få det.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Tele2 obränsat men rena skiten

Täckningen är sämre nästan alltid mot Telia vid obskyra ställe.

Nästet är överbelastat dvs de har många kunde på bandbredd mot Telia så även om man har mottagning så går surf segare än Telia. Inte alltid men många gånger.

Tele2 har något junk med att man måste sms på sina datakort om man förbrukar en viss mängd.

Man betalar indirekt till rövhattarna på comhem

Annars är det ok

Permalänk
Medlem

Fello.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Telenor fast pris (199 kr/mån).

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk

Telia. Ganska dyrt men norröver funkar andra operatörer rätt så dåligt, om de inte använder samma nät som Telia, så fort man lämnar stadsmiljö

Stavfel
Visa signatur

CPU: Ryzen 5800X3D RAM: G.Skill Trident Z 2x16GB DDR4 3600 CL16 Mobo: Gigabyte X570 Aorus Elite GPU: Powercolor 9070 XT Red Devil

Permalänk
Medlem

Comviq, efter att ha haft Tele2 (jo, jag vet att det är samma företag) sen ca 2004-2005. Betalar förmodligen för 20 GB/mån och får 40 "för alltid" (dvs tills jag byter) pga nån kampanj, plus att grundpotten kan sparas till följande månad, så potentiellt 60 GB under en månad som mest. Jag skulle tro att jag använder 3-4 GB per månad (3.37 GB hittills under november plus sista veckan i oktober), så jag är en bra kund... Men jag vill ha beredskap för plötsliga toppar pga oförutsedda händelser.

Jag använder bara mobilen för enklare slösurf kortare stunder utanför hemmet, när jag inte jobbar eller kör bil, och då är det läsa nyheter, lite Wikipedia och diverse forum, plus lite Facebook och liknande. Inga större datamängder alltså. En handfull SMS per månad, och några timmar samtalstid totalt per månad.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Rekordmedlem

Var tvungen att välja annat eftersom det bara gick att välja en och jag har tre.
Telenor, Telia och Wifog.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kör Comviq sedan i somras, hoppade på deras deal med en Pixeltelefon inkluderat i abonnemanget. 225 Kr är mer än dubblering mot vad jag betalade i månaden innan hos Vimla, men ser det som en avbetalning på telefonen. Båda har fungerat bra på landsbygden där jag bor.

80 GB surf i månaden, vad gör man med en sådan mängd? Jag gör inte av med ens en tiondel av det.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Nästan otäckt hur jämnt det var i den omröstningen… hur kan det komma sig?

Permalänk
Medlem

Tycker synd om dom som frivilligt har Telia privat, överprisat som in i helvete

Permalänk
Medlem

Tänkte byta till Fello men det ser ut som den inte har en mobil app, stämmer det?

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | MSI CARBON X870E | AMD 9800X3D | RX 7900 XTX | DOMINATOR 6000MHZ 64GB | CRUCIAL T705 2TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | ALIENWARE 34 | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

Fello, fungerar bra.
Jag använde Vimla förut men jag lämnade när de bytte till det helt värdelösa "2.0".

Permalänk
Medlem

Comviq. Men planerar att byta till Halebop.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Nästan otäckt hur jämnt det var i den omröstningen… hur kan det komma sig?

Med sund konkurrens kan alla hitta det som passar dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djinn:

Tänkte byta till Fello men det ser ut som den inte har en mobil app, stämmer det?

Det stämmer.
Ett alternativ skulle kunna vara att skapa en genväg till webbplatsen på enhetens startsida. Men det blir inte riktigt samma sak som en app som är designad för mobilen och ger en tillgång till widgets.

Add a Website Bookmark to Your Home Screen on iPhone and iPad

Skapa genvägar för webbplatser i Chrome

Permalänk
Medlem

Tre i typ 20 år, inte orkar kolla efter annat och brukar få 50% abonnemangsrabatt när jag inte har bindningstid.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Telia som ett statligt ägt bolag borde jobba för att gör det bättre och billigare för svenska folket, men dom är ofta bland dom dyrare om inte dyrast. Och det gäller flera av deras tjänster, tex fiber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Telia som ett statligt ägt bolag borde jobba för att gör det bättre och billigare för svenska folket, men dom är ofta bland dom dyrare om inte dyrast. Och det gäller flera av deras tjänster, tex fiber.

Staten är förvisso största ägare i Telia men de har en minoritetsandel (runt 40% av aktierna) så att kalla det ett statligt bolag är inte helt korrekt kan jag tycka.

Permalänk
Medlem

Kör på Fello, 16GB (8GB dubbel surf) för 165/mån.

Oslagbart tycker jag, supernöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djinn:

Vad ska man med en app till? Har vi inte nog med såna redan.

Permalänk
Medlem

Varför går det bara välja en ?

Jag har:

Telia Sverige
Telia Norge.
Telenor.
Tre

Permalänk
Medlem

Fello, dubbel surf (28GB) för 245kr

Hade skräp comviq innan, 15gb för 200kr

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Telia är premium & kvalité, finns billigare om det inte passar.
T.ex Fello, Telia fast avskalat.

Permalänk
Medlem

Comviq 3 GB, men jag gör inte av med all surfen eftersom jag inte surfar så mycket när jag är ute på vift! Jag är nöjd, samma täckning men billigare än Tele2 som jag hade innan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 615O:

Telia är premium & kvalité, finns billigare om det inte passar.
T.ex Fello, Telia fast avskalat.

Premiumpris ja, men kvalité? Säg mig konkret vad som är mer kvalité över fello.

Kundtjänsten är värre om något...