Helgsnack: Vad köpte du under Black Friday-rean?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Hur fick du ner Bredbandet 5G Bredband med router till 199:- på 2år när de kör 299:- som BF och 399:- ordinarie?

Det finns en kod i Mecenat Alumni som sänker priset ytterligare på BF priset.

Permalänk
Inaktiv

Absolut ingenting

Permalänk
Medlem

4 st nya vinterdäck, behövdes en alptopp med snöflinga på sulorna.
Lite surt när två var riktigt okej, och två var sådär okej...

Antar att däckhandeln fick en tidig julklapp, hmm...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Köpte komplett ny dator till mig själv i måndags, det som var billigt då har antingen ökat i pris eller tagit slut, så det hade inte varit någon idé att vänta till Bläck-fredagen. Beställde även ett RTX 4060 för 2999:- från Komplett nyss som julklapp till min systerson. Han ska få min befintliga dator (Core i7 9700K, 32 GB RAM) plus det kortet, då han sitter på en gammal dator från typ 2008 som han fick ta över från mormor.

Permalänk
Medlem

Köpte RTX 4070 Super innan black friday när Elgiganten hade det ute för 6399:- Tur var väl det för denna vecka har jag bara sett korten för över 7000:-

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Asus azoth tangentbord och trycklyft på Inet stream

Permalänk
Medlem

48" LG B4 OLED TV. Min 37" från ~2008 har trallat på sista versen ett par år redan Hade tänkt låta den duga tills den dog men blev för sugen till sist.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Samsung 32 Odyssey G8 Oled, 4070ti super och ett Seasonic Vertex GX 850w.

Visa signatur

11700K Rog Maximus XIII Hero HyperX 32gb RTX 3080 VISION OC 10GB

Permalänk
Medlem

Blev en ideapad 5 pro 16" 32gb, 8845hs från lenovos hemsida samt en fjällräven nuuk parka vinterjacka och lite björnborg bigpack underkläder. Hade hoppats på en 5700x3d för under 2 lax, men kan vänta till januari rean eller köra aliexpress i värsta fall.

Permalänk

Inget speciellt. Lite standardverktyg åt andra, det är sånt som går åt mer förbrukningsvaror.

Privat så har jag redan fullt med bröte på de plaster jag har behov av mer saker. Så köper jag något så får jag i praktiken slänga något annat Jag var lite halvsugen på en raspberri pi, velar mellan denna och Apple mini Pro. Jag avvaktar, den sista var det ej rea på.

Permalänk
Medlem

En mus för 200kr på impuls.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Freezer 36 A-RGB - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

1 x Kingston Fury Renegade 4TB med kylfläns.
1 x Kingston KC3000 4TB (Till Inets utmärkta pris 1999:- under Swexlusive-streamen. )
1 x Gasarm (Till Inets pris under Swexlusive-streamen) Ska installeras på ett av barnens datorskärm.
1 x armband till min Apple Watch Ultra2.

Blev mer än jag tänkte mig... Blev dubbla NVME-diskar, men kunde inte stå mot Inets pris..
Hade precis beställt, fått och installerat min andra Kingston när streamen gick
(Den sitter i SSD-servern nu och ökar utrymmet rejält där. Den från Inet sitter i ett nvme-case och kopplad via Thunderbolt på 40Gbps till min ena Mac och utökar utrymmet där. Behövs ju när lagringen är svindyr till Macarna nuförtiden..)

EDIT: Just det, bytte även till Telia som operatör igen då de hade 50% rabatt på alla hastigheter. Blev 600/600Mbps för 369:- i månaden i 12 månader istället för 476:/månad som jag betalade hos Bredband2 med 500/500.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Klickade hem:
En Festool Kapex
10 st flaskor shampoo
Klinga till sänksågen
Ett par MFT-tvingar
En Logitech G305

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Köpte tvättmaskin och torktumlare, blev Electrolux.
Inget roligt iår

Permalänk

Ett par varma vantar till vintern, en LTT skruvmejsel, samt ett obegränsat 5G mobilt bredband från Telenor. Spontanköp allihop förutom det mobila bredbandet. Blir nog en ny diskmaskin också.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

48 rullar dasspapper för 166:- på Amazon... som tyvärr först kommer i början av Januari

De där som luktar kamomill?

Permalänk
Medlem

Ryzen 9800X3D
X870 MSI Tomahawk Wifi
64GB DDR5 Fury Renegade 6000MT/s CL30
Corsair 7000D Airflow
Arctic Freezer III 420
6TB WD SN850X m2
NZXT C1200W Gold
Samsung Oddysey G9 49" OLED
Razer Deathadder V3 Pro
Logitech G Astro A50 Gen 5
Logitech G915 TKL

Inväntar bara 5090 nu

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, 64GB DDR5 CL30 6000MT/s, MSI Mag X870 Tomahawk Wifi, XTX Merc 310 7900XTX 24Gb, 6Tb WD SN850X, NZXT 1200W GOLD, SAMSUNG ODYSSEY G9 G93SC 49" OLED, Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Medlem

En ny airfryer då min gamla Philips XXL var krånglig att diska samt att 2 fack kommer passa mig riktigt bra. Blev en Cosori dual med 2 lådor.(Och inte ett stort fack med skiljevägg.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

30 Par Frank Dandy basic boxers för 23kr/st
4tb nvme och ifixit-kit från Sweclusive Inet stream
1tb nvme och 1337 kr presentkort på Inet Megaklick-stream
BenQ Screenbar Pro. Sitter vid datorn 10 timmar om dagen så tror starkt på den här investeringen. Skärmen min (LG 27gl850) har lite dum design på baksidan som buktar ut och gör det svårt att montera monitorlampor, men med Pro ska det inte vara några problem med har jag läst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Ryzen 9800X3D
X870 MSI Tomahawk Wifi
64GB DDR5 Fury Renegade 6000MT/s CL30
Corsair 7000D Airflow
Arctic Freezer III 420
6TB WD SN850X m2
NZXT C1200W Gold
Samsung Oddysey G9 49" OLED
Razer Deathadder V3 Pro
Logitech G Astro A50 Gen 5
Logitech G915 TKL

Inväntar bara 5090 nu

Kan inte så mycket om datorer men googlade den där skärmen, satan vad mäktigt. Är det spel du har den för eller vad är grejen? Jag vet inte om jag hade vågat köpa en sån rackare för att upptäcka att man inte alls tycker det blev gött med den bredden eller curven 🙂

Permalänk
Medlem

32 GB DDR4 på Inet.
Dammsugarpåsar 16-pack på Amazon
Trappstege på Jula

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greven78:

Kan inte så mycket om datorer men googlade den där skärmen, satan vad mäktigt. Är det spel du har den för eller vad är grejen? Jag vet inte om jag hade vågat köpa en sån rackare för att upptäcka att man inte alls tycker det blev gött med den bredden eller curven 🙂

Jag var i din tanke gång først, men jag vill prova en så inskaffade mig sjælv (man har ju ændå 30-60 dagars øppetkøp) samsung 57" 2x4k skærmar som då ær Mini-led VA panel. Efter testat den ca 1 timme så blev jag førælskad. Speciellt till gaming

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E | MSI GeForce RTX 5090 32G GAMING TRIO OC | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Cooler Master HAF 700 EVO Big Tower | Cooler Master MasterLiquid PL360 Flux | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Soundblaster AE-5 | be quiet! Straight Power 11 1000 Watt |Samsung 57" Odyssey Neo G9 S57CG95|

Permalänk
Medlem

Köpte bakhögtalarna RA-RS3S, halva ordinarie priset, till min Sony ljudlimpa jag köpte på förra årets Black Friday.
Beställde högtalarställ till dessa, men gängorna var sönder så det blev reklamation och köp av en annan modell från annan butik eftersom produkten hade utgått i första butiken.

Spontanköpte Prince of Persia till Switch igår.

Har fyra vinterparkas på ingång från Zalando, hittade en sjukt snygg jacka där. Såklart, när det gäller Zalando, så har dom aldrig rea på rätt kombo färg och modell. Så jag beställde rätt modell i fel färg och rätt färg i tre andra modeller. Så får vi se om det blir ett köp eller retur på allt.

Hudkräm, face scrub, munskölj och vitaminer från apoteket. Ingen jättedeal men lika bra att passa på när man sparar en slant på grejer som ändå är på väg att ta slut hemma.

Köpt kalsonger på comfyballs för 99 kr styck för att testa.

Vad jag ville köpa...
Grafikkort. Som vanligt reas det inte ut några AMD, i vart fall så såg jag inte en enda deal.
Tangentbord. Bra priser hos Inet, men fel format. Jag vill ha fullstort tangentbord. Men det var bara rea på 60 och 80% modeller. Eller ifall det var fullstort så var det fel brytare eller för mycket P12-design.
Hörlurar. Fanns ändå en del bra deals, men det blev inget köp ändå.
TV. Men ingen rea på Sony modellerna jag har bevakning på. Har Sony gått och blivit Apple som inte rear ut saker?
TV-stativ av golvmodell. Men företaget jag tänkte köpa ifrån är av inställningen att "vi är alltid billiga, därför behövs ingen rea" dom till och med skickade ut både sms och mail om detta. Vet inte om jag håller med när dom tar 5100kr för en ytterst simpel design.

Permalänk

49 tum 240 Hz OLED-skärm från Samsung. Blev en skaplig uppgradering från min gamla 27* 60 Hz-skärm.

Finns det någon guide på Sweclockers angående skärmkalibrering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Vad jag ville köpa...

Tangentbord. Bra priser hos Inet, men fel format. Jag vill ha fullstort tangentbord. Men det var bara rea på 60 och 80% modeller. Eller ifall det var fullstort så var det fel brytare eller för mycket P12-design.

Varför inte Proshops deal på Ducky One 3? Riktigt bra tangentbord, finns både i fullsize och mindre, och finns i väldigt många olika brytare. Kan inte tycka att ett gult tangentbord är p12-design, men visst, färgen kanske inte passar alla. Men ibland kanske man kan ha överseende med det utifrån den rabatt som erbjuds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buse_id10t:

Varför inte Proshops deal på Ducky One 3? Riktigt bra tangentbord, finns både i fullsize och mindre, och finns i väldigt många olika brytare. Kan inte tycka att ett gult tangentbord är p12-design, men visst, färgen kanske inte passar alla. Men ibland kanske man kan ha överseende med det utifrån den rabatt som erbjuds.

Intressant. Vilka brytare är mest lika MX Silent Red som jag har nu? Såg att det gula Ducky fanns i Black, Blue, Silver och Clear brytare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

De där som luktar kamomill?

Stämmer bra det, hade ingen koll på att det luktade kamomill innan beställningen lades, men det kan väl vara en trevlig bonus "där nere"

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Intressant. Vilka brytare är mest lika MX Silent Red som jag har nu? Såg att det gula Ducky fanns i Black, Blue, Silver och Clear brytare.

Black eller silver är väl de som påminner mest iom de är alla linjära. Jag kör med silver, och gillar dem, men inte för alla iom att de har en lite lägre aktiveringväg för snabbare respons. Svarta har väl lite högre motstånd än de röda. Ta även med ljudet, då det låter som Silent Red är lite tystare, och dessa låter väl som mekaniska tangentbord brukar låta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buse_id10t:

Black eller silver är väl de som påminner mest iom de är alla linjära. Jag kör med silver, och gillar dem, men inte för alla iom att de har en lite lägre aktiveringväg för snabbare respons. Svarta har väl lite högre motstånd än de röda. Ta även med ljudet, då det låter som Silent Red är lite tystare, och dessa låter väl som mekaniska tangentbord brukar låta.

Hittade även nya MX Silent Red switchar. Men jag begriper inte riktigt ifall dom är endast hot swap? Jag gissar att hot swap och vanliga man löder fast är olika? Jag har ett Corsair Strafe tangentbord där några av tangenterna spökar med dubbelklick eller inget registrerad input alls i vissa fall.
Dessa säljs utav Amazon, så dom kan jag våga mig på att köpa.
Annars finns det ett kit med "replacement switches", dock bara 10 styck. Men jag behöver inte ens så många, tror jag. Ska vara 3-4 switchar som spökar, varav en som bara har fel på RGBn.
Nån som känner till säljaren? Ser ut att vara en helt ny sälljare.

Elller så är det säkrare och billigare i längden att köpa ett gut Ducky? Såg dock att RGBn inte lyser igenom tangenterna, så under ate night sessions så ser man inte villken tangenten är du trycker på? Något jag behöver, då jag kan glömma bort vart en tangent sitter och behöver se den framför mig. Fråga mig inte varför. Samma sak som att jag ibland bandar ihop höger och vänster.***
[ovan stycke är skrivet utan rättning, så ser ni hur "L" lever sitt eget liv]

***Nevermind. Tangetbordet med MX Clear (som lät vettigast) sålde slut till kampanjpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greven78:

Enbart för spel och jag kan säga, precis testat denna och den är sjuuukt mäktig.
Hade tidigare första gen UltraWide IPS, en 34" Asus PG348Q med 100Hz OC och den har hängt med sedan typ 2016 eller 2017 någon gång däromkring.

Tog nu steget från IPS till OLED, jag kommer nog aldrig kunna titta på en vanlig VA/IPS skärm igen

EDIT: Nämnde jag hur mäktig den är?

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, 64GB DDR5 CL30 6000MT/s, MSI Mag X870 Tomahawk Wifi, XTX Merc 310 7900XTX 24Gb, 6Tb WD SN850X, NZXT 1200W GOLD, SAMSUNG ODYSSEY G9 G93SC 49" OLED, Corsair 7000D Airflow