Windows 11 tappade momentum i november

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Kan du nämna vad det är för video för oss som valt att inte ha Youtube aktiverat på Sweclockers för man ser inte vad det är för video

Yes, det är en video av Chris Titus som visar hur man stänger av många av de irriterande funktionerna i Windows 11 som förinstallerade appar (TikTok mm) samt snabbar upp installationen.

Chris har ett open source verktyg som snabbt och enkelt stänger av en hel del spyware och bloat i Windows 11 utan att systemet går sönder. Rekommenderas för alla som ogillar nya W11 men ändå vill använda senaste versionen. Jag använder det själv på mina system.

Chris YT

WinUtil (GitHub)

Visa signatur

Utan spaning, ingen aning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

@IB:
Chris Titus för president!

Gillar speciellt hur han inte valt läger, utan fortfarande hoppar en del mellan GNU/Linux, Windows och macOS.

Hans Debloater-script går även att få hem helt gratis såvida man inte behöver hans GUI (WinUtil)

@jnsson:
En två månader gammal video från Chris Titus där han visar sitt "nya" GUI i WinUtil samt speedar upp installationen av Windows.

"New Windows Tool and MicroWin 5 Minute Install"

Chris är lysande! Hans script har hjälpt mig med att ta bort massor av irritationer i W11!

Visa signatur

Utan spaning, ingen aning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Dagen jag blir tvingad till Windows 11 byter jag permanent till någon Linux plattform.

Du kommer ju aldrig bli tvingad, du kan ju välja att fortsätta köra Windows 10 väldigt länge trots att du inte längre får några säkerhetsuppdateringar eller att vissa spel kanske inte fungerar.

Men om du nu verkligen menar allvar med att byta till Linux om detta då skulle ske, så är mitt råd att du redan nu börjar använda det. Kör det virtuellt, sen kör det parallellt med Windows 10. Aldrig bra att byta och hoppa över helt och hållet utan någon vana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Du kommer ju aldrig bli tvingad, du kan ju välja att fortsätta köra Windows 10 väldigt länge trots att du inte längre får några säkerhetsuppdateringar eller att vissa spel kanske inte fungerar.

Men om du nu verkligen menar allvar med att byta till Linux om detta då skulle ske, så är mitt råd att du redan nu börjar använda det. Kör det virtuellt, sen kör det parallellt med Windows 10. Aldrig bra att byta och hoppa över helt och hållet utan någon vana.

Till slut kommer man bli tvingad såklart fastän det kan ta ett tag. Har redan använt olika Linux OS till o från i 20 år typ.