Snabbkoll: Är du pepp på 2025?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Planerar husköp och att göra käringen på smällen, så näe?

Skrivet av Dumbullen:

@Mizccc ser klart och tydligt mycket fram emot 2026 medan 2025 blir ett år av uppoffringar.

De kommande 18+ åren kommer bli år av uppoffringar för @Mizccc, beroende på hur många det blir till slut 😅

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Nästa år kommer att bli illa. Med hänvisning till paragraf 1.7 i reglerna så väljer jag att inte utveckla, även om det även kommer att påverka IT och teknik.

Av samma anledning är jag mycket positiv till nästa år. Bättre än att vinna på triss!

Skrivet av Mizccc:

Tyckte att ironin i "så näe" var alldeles uppenbar, men tydligen inte självklart ser jag positivt på nästa år med dessa saker i kikaren.

Skjuta skarpt är nice! Lycka till och Gott nytt år.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem

Njäää... Det kommer troligen för min del att bli ett mediokert år, men troligen inte sämre än det som snart är slut. För Sverige i stort blir det nog varken bättre eller sämre.

Permalänk
Medlem

Jag har stora utmaningar på jobbet som jag ser fram emot. Bygga ihop team och sammanhållning och driva företaget framåt. Ny tjänst och stort ansvar. Riktigt taggad.
Jag ser fram emot ett slut på Ukraina och Gaza konflikten.
2025 kommer bli mitt bästa år! Fyller 50 med.

Permalänk
Skrivet av Dumbullen:

Sluta leka psykolog, grabben är ju helt klart peppad

"Helt klart" är kanske att ta i?

Permalänk
Medlem

Min avtar ger nog svaret.

EDIT: ser att jag inte har den här så guess not. 🤷‍♂️😁

Permalänk
Medlem

Ska ut på en resa med frugan under året och jag har precis beställt en ny laptop, det är väl det som jag är pepp för än så länge.

Permalänk

Ska bli far, så riktigt nytt äventyr på g!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Jag vet fan inte. Om det inte vore för eventuell fuktskada i lägenheten hade jag varit jävligt pepp.

Permalänk
Medlem

Ja! Säsong 2 av Severance kommer ju äntligen ut!

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

2024 var en dumpsterfire. Hoppas på bättre 2025 men är realist också.

Permalänk
Medlem

RIKTIGT TAGGAD PÅ RTX 5090!!! CES 2025

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

Tekniskt är jag mest pepp på vad RTX 5000-serien har att erbjuda

Politiskt "pepp" 2025 känns sådär :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
ASUS GeForce RTX 5060 Ti 16GB Prime OC
ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem

Skit får skit, som man bäddar. Taget lite ur kontext egentligen, men om man förväntar sig stt skit ska "mala på", eller vara "som vilket år som helst" osv. Ja då är det precis vad man får.

Man är sin egen lyckans smed som det heter och nej man måste inte göra omvälvalnde saker för att man ska kunna må bättre, man behöver skaffa sig andra perspektiv ovh bryta sina egna mentala mönster.

En början för de som kämpar med detta är att ideal är en jävla skit-illusion, du är dig själv, världen lever inte ditt liv åt dig.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Nytt år nya besvikelser, får fan bli det sista..

Permalänk
Moderator
Moderator

Ett spår som var alldeles för § 1.7, och ytterligare något inlägg som bara uttryckte medhåll (§ 1.6), har raderats.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Tekniskt är jag mest pepp på vad RTX 5000-serien har att erbjuda

Politiskt "pepp" 2025 känns sådär :/

Den verkar ju bjuda på 16gb vram på ett 5080 och ett 5090 för över 30.000:- så min pepp har börjat skifta något åt den röda sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Den verkar ju bjuda på 16gb vram på ett 5080 och ett 5090 för över 30.000:- så min pepp har börjat skifta något åt den röda sidan.

Oj då, jag har inte kollat priserna, mest nyfiken på det tekniska och hur spelen kommer se ut.

Skönt att Intel Arc B580 finns då för ca 3500 kr! (hoppas Intel kan pressa priserna)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
ASUS GeForce RTX 5060 Ti 16GB Prime OC
ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem

Ja vad ska man säga...2024 har bestått utav sjukdomar och diverse begravningar inom familjen, arbetsplats som har halverats, kostnader som har skjutit i höjden, depressioner...det får räcka.

2025 har precis startat och jag tänker inte låta det bli ett dystert år igen

Detta året kommer att bli tufft, men jag tänker verkligen försöka göra det så bra som möjligt oavsett!

Permalänk

Är naivt positiv, som jag ofta är inför ett nytt år.
Tror 2025 blir ett bra år.
Visst finns det tråkigheter att ta i beaktande, men i det stora hela är jag positiv och taggad! ❤️

Permalänk
Medlem

Tror riemannhypotesen kommer bevisas under 2025.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem
Skrivet av dool:

Tror riemannhypotesen kommer bevisas under 2025.

Min gissning är att den inte går att bevisa eller motbevisa

Permalänk
Medlem

Händelserik år på det personliga planet men det är inget jag väger runt kring. Man tar dagen som den kommer.
Jag är nog mest allmänt besviken över samhällsutvecklingen i världen. Det känns som en kallare värld som inte vill återgå till det mer vänliga hållet på grund av radikalisering och oförstånd. Önskar att vi kunde på nåt sätt minska på det mänskliga lidandet i den här världen, använda våra förmågor till ett positivt och hållbart sätt så att vi kan lämna något bättre till våra barn och barnbarn.

2025, tiden får utvisa.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

2024 var en riktig skit åt för mig men är tacksam över December som blev en trevlig månad. Mycket tråkigt som hänt med nära som blivit väldigt sjuka och tillvaron ändras snabbt.

Så ser fram emot fortsättningen på 2025

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem

Kommer helt klart bli ett av åren någonsin i världshistorien.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Händelserik år på det personliga planet men det är inget jag väger runt kring. Man tar dagen som den kommer.
Jag är nog mest allmänt besviken över samhällsutvecklingen i världen. Det känns som en kallare värld som inte vill återgå till det mer vänliga hållet på grund av radikalisering och oförstånd. Önskar att vi kunde på nåt sätt minska på det mänskliga lidandet i den här världen, använda våra förmågor till ett positivt och hållbart sätt så att vi kan lämna något bättre till våra barn och barnbarn.

2025, tiden får utvisa.

Precis. Vänlighet och respekt är inte längre viktiga begrepp för somliga. Det raljeras om det.

Permalänk
Medlem

Jag ska bli farsa i april så det blir nog jävligt coolt. Jag sover redan halvt kasst om nätterna så det kanske inte kan bli sämre på den fronten trots nya tillskottet, eller?

Samtidigt ska jag försöka gå från databasutveckling/systemutveckling till BI med fokus back end. Hur man nu ska kunna sälja mig som konsult i början blir väldigt spännande. Inte så att jag är helt off men det är ju ändå en hel del nya saker att komma in i vad gäller Python och alla ramverk/bibliotek samt troligtvis lite Power BI.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Jag är lite småpepp, fast bara lite.
Största händelsen, om allt förlöper normalt, blir när jag får ett nytt syskonbarn senare i år!
Lite förändrade arbetsuppgifter som jag hoppas blir roliga.
Jag hoppas jag får vara mestadels frisk, så det inte blir så stort ekonomiskt bakslag som 2024 var för mig pga en rad långtidssjukhändelser. Det ekonomiska bagaget från förra året är bakom mig om ett par månader, så det ska bli skönt.
Räntorna går ner, så det blir lite lättnad där, som motvikt till allt som ökar...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Peppfaktor: ddr5.

Detta året blir det året jag anammar modern (-are) PC teknologi.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!