Nu kan du verifiera din mänsklighet med Doom

Permalänk
Melding Plague

Nu kan du verifiera din mänsklighet med Doom

Nya Captcha-variant gör det svårare än någonsin att visa att du är människa.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag tror att detta är vad vi alla väntat på även om vi inte själva förstår det förrän nu

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem

Fräckt!

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Tar detta framför nuvarande Captcha alla dagar i veckan.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Mer hälsa? Inte alla vapen och odödlig?

Permalänk
Hedersmedlem

Svaret är alltid Doom

Men ni kunde väl ha länkat till appen?
https://doom-captcha.vercel.app/

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Är nog enkelt att få till en AI som löser detta. Man siktar ju bara rakt fram 90 grader från kroppen hela tiden.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

När man är klar så har man glömt varför man ens skulle besöka sidan... Men man har ju fått spela doom så allt gott!

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Svaret är alltid Doom

Det tog ett par försök ändå, inte superlätt.

Permalänk
Medlem

Hahaha!

Så coolt. Och lite roligare än att klicka på det räta fåret.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem

Dags att Bank-Id inför detta.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Haha grymt
Vissa Captchas är verkligen överjävligt besvärliga och i flera steg med, gör fel och ytterligare steg läggs till. Tror det var en gammal hotmailadress jag försökte få tillbaka o höll på i över 20min innan jag ragequitade

Permalänk

Åka till en fingeravtryckläsare stående på månen för att bekräfta att man är människa är smidigare

Permalänk
Medlem

Jag har ett 60% tangentbord som kräver att man trycker ner FN-knappen för att få piltangenter, men då fungerar det inte att skjuta med mellanslag. Spännande!

Dessutom går spelet väldigt mycket snabbare än originalet gör, typ dubbla hastigheten kanske. Vet inte om det är avsiktligt.

Edit: Det gick ju lätt ändå. Bara gå fram å aggra fienderna, sen backa och stå still och skjuta typ. I den vinkeln kunde impsen knappt träffa med eldbollarna heller.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Dessutom går spelet väldigt mycket snabbare än originalet gör, typ dubbla hastigheten kanske. Vet inte om det är avsiktligt.

Ja, typ dubbla hastigheten och alla ljud är ju också uppspeedade på samma sätt. Sen gör ju nightmare svårighetsgraden också att projektiler o sånt går fortare i sig

Kul att strafe finns på ALT också, men att använda space för att skjuta kändes väldigt ovant. (Borde varit control )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag tror att bottar kan spela det där bättre än vad jag kan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Svaret är alltid Doom

Skulle mer kalla det för en applet som på den gamla goda Java tiden.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Svaret är alltid Doom

Skrivet av Minzert:

Det tog ett par försök ändå, inte superlätt.

Nä var ju svår ju.
Den där buren i mitten som skjuter på en oavsett vilket håll man springer och inte verkar vara något som går att döda.
Jag var tvungen att ta till fusken för att klara det,

Permalänk
Medlem
Skrivet av André Stray:

Styrning sker med piltangenter och space avfyrar pistolen, precis som i originalversionen.

Har artikelförfattaren ens spelat originalversionen? Ctrl avfyrar vapnet och mellanslag öppnar dörrar/trycker på knappar i defaultconfigen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Tar detta framför nuvarande Captcha alla dagar i veckan.

Den FriendlyCaptcha som SweClockers använder är ju inte besvärlig iaf.
Tar lite tid på Jupiter. Men annars är det bara klicka, vänta, klar.

Jag har ett 60% tangentbord som kräver att man trycker ner FN-knappen för att få piltangenter, men då fungerar det inte att skjuta med mellanslag. Spännande!

En dag har du säkert råd med ett helt tangentbord.

Permalänk
Medlem

"Don't rush!"

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Nä var ju svår ju.
Den där buren i mitten som skjuter på en oavsett vilket håll man springer och inte verkar vara något som går att döda.
Jag var tvungen att ta till fusken för att klara det,

Enklaste varianten är nog att stå kvar i starten och skjuta något enstaka skott för att väcka några fiender, och bara stå kvar och skjuta dem efterhand som de kommer runt hörnet. Ska ju bara döda tre pers så gick rätt enkelt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Edit: Det gick ju lätt ändå. Bara gå fram å aggra fienderna, sen backa och stå still och skjuta typ. I den vinkeln kunde impsen knappt träffa med eldbollarna heller.

Provade den taktiken och då var det betydligt lättare.

Men hade nog varit roligare om de inte hade haft eldburen i mitten (impsen?) och man istället behövt springa runt lite.

Skrivet av Roger W:

Enklaste varianten är nog att stå kvar i starten och skjuta något enstaka skott för att väcka några fiender, och bara stå kvar och skjuta dem efterhand som de kommer runt hörnet. Ska ju bara döda tre pers så gick rätt enkelt

Jo du har rätt.
Jag såg att lord_dubbdäck skrev något liknande i sin Edit.
Provade det och det var en betydligt enklare strategi,

Men det hade nog varit roligare med en level som är lite enklare att "spela på riktigt" och springa runt och skjuta lite.
Å andra sidan så om det bara är slut efter 3 fiender ändå...

Kanske kunna ha ett alternativ att man frivilligt kan aktivera att man först skjuter 3 fiender.
Efter de 3 fiender så startar en timer och så får man se hur mycket man hinner innan timern tar slut.

Men vill man bara captcha verifiera så är det väl smidigast att göra det på snabbaste/enklaste sätt.
Då är ju din/dubbdäck's metoden enklast.

Roger W skrev liknande inlägg som lord_dubbdäck
Permalänk

Hoppas att Reddit inför detta.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sveklockarn:

Näejj, jag vill ju spela mer Doom?!

https://sourceforge.net/projects/prboom-plus/

Alla WAD som behövs finns på archive.org

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Den FriendlyCaptcha som SweClockers använder är ju inte besvärlig iaf.
Tar lite tid på Jupiter. Men annars är det bara klicka, vänta, klar.

Det är nog bara jag som letar ursäkter att få spela Doom 😅

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Kul men AI kan väl köra Doom förhållandevis enkelt?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Provade den taktiken och då var det betydligt lättare.

Men hade nog varit roligare om de inte hade haft eldburen i mitten (impsen?) och man istället behövt springa runt lite.

Banan i captchan är tagen direkt från Secret level i episod 1 från riktiga spelet (som fanns i sharewareversionen) så var nog enklast att lämna den orörd
Varför man tog just den banan kan man ju undra: den är lite giftig i början..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När lägger Swec in det här?

Eller kanske dör forumet då? Alla loggar ut för att spela Doom istället 😆

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.