Chefen ska köpa laptop till mig

Permalänk
Medlem

Chefen ska köpa laptop till mig

Ska få en laptop genom jobbet och undra lite vad man ska säga att man vill ha.
Ska inte kosta allt för mycket då det mesta är excel och outlook och word.
Vanligt tråkigt kontorsarbete. Just nu har jag en Macbook Pro 16 tum från 2019 med 16 gb minne och 1 tb hårddisk.
Den kommer inte följa med under transport mellan bostad och jobb varje dag så den behöver inte vara ultralätt som en 13# macbook air eller dell xps.

Önskvärd prisklass enligt honom är mellan 8000-15 000 kr exkl. moms.
Vad kan det finnas för alternativ som jag kan presentera för honom.

Visa signatur

Vit dator med blandat innehåll

Permalänk
Medlem

Eftersom du redan sitter på en macbook så skulle jag tagit en macbook air som passar inom önskat pris. En Air med M3 CPU, 16 GB ram och 512 GB SSD blir 14.636 exkl.moms. oxå tänjer ni lite på det om du behöver 1 TB diskytrymme.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Eftersom du redan sitter på en macbook så skulle jag tagit en macbook air som passar inom önskat pris. En Air med M3 CPU, 16 GB ram och 512 GB SSD blir 14.636 exkl.moms. oxå tänjer ni lite på det om du behöver 1 TB diskytrymme.

Har faktiskt kollat på den laptopen. Men, It avdelning gillar inte Macbook direkt. Lite lokalt företag som sköter den lösningen för oss.
Jag pushar för mac då den arbetar på som en häst utan klagomål. Även om det är intel i den så är den tyst.
Jag kollar lite på Lenovo thinkpad och Dells xps företagsdatorer.

Finns lite för många olika varianter nu för tiden

Visa signatur

Vit dator med blandat innehåll

Permalänk
Medlem

Kör Dell XPS, jättefina. Haft flera stycken.

15-tummaren med 4k skärm är jättefin till excel och liknande om du kan hitta den i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surax:

Har faktiskt kollat på den laptopen. Men, It avdelning gillar inte Macbook direkt. Lite lokalt företag som sköter den lösningen för oss.

Ja, vad ska man säga, storföretaget (som brukar vara de mest stelbenta) jag är på för tillfället tillåter mac.

Skulle kämpa lite till och om de inte ger sig så skulle jag titta på en Microsoft Surface laptop, inte lika trevliga som en mac gällande hårdvaran, men bästa windows-laptop:arna du hittar därute.

Visa signatur

Amd o Apple