Nintendo Switch 2 kan visas upp i veckan

Permalänk
Melding Plague

Nintendo Switch 2 kan visas upp i veckan

Nya rykten pekar på att Nintendos avtäckning bara är någon dag bort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inget officiellt uttalande från Nintendo?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur mycket som redan avslöjats via tredjeparts tillbehörstillverkare och rykte om säljstart runt mars eller iaf första halvan av året känns det som att en avtäckning är imminent.

Fan på tiden, lite som med första switchen den är liksom redan minst ett år försenad LOL.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

3 olika personer som brukar läcka har nämnt att det visas upp på torsdag. Alla säger att spelen kommer senare.

Sägs även att den går att köpa på svarta marknaden i Kina.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Större delen av 2025 är väl ändå inte så lång tid...

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Större delen av 2025 är väl ändå inte så lång tid...

Skulle snarare säga att under större delen av, nästan hela, 2025 så vet vi exakt när Switch 2 släpps.

Permalänk

Ser fram emot 4k i 120fps med HDR!

Skämt åsido det ska bli spännande att se vad dom har kokat ihop.
Och vad blir launch spelet? Om Odyssey 2 släpps blir de svårt att stå emot.

Visa signatur

These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.

Permalänk
Medlem

Otroligt taggad, min 4 årige son och jag har precis börjat spela Super Mario på Switch-emulator på datorn och han lär sig väldigt snabbt. Vi är snart klara med Super Mario Wonder och ska gå vidare på någon av de äldre titlarna sen efteråt.

Hoppas förbokningen blir smidig av Switch 2 så kan vi hoppa över dit och lira istället

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Frågan är vad pris hamnar på. under 5000 blir det säker ett köp. men över? då blir det vänta något år eller två tills det kommer nån rea eller kampanj.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Skulle snarare säga att under större delen av, nästan hela, 2025 så vet vi exakt när Switch 2 släpps.

Det är så mycket dålig "journalistik" här nu...

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Frågan är vad pris hamnar på. under 5000 blir det säker ett köp. men över? då blir det vänta något år eller två tills det kommer nån rea eller kampanj.

Över 5000 är nog okej för mig men bara om den har OLED. Är det bara LCD så vill jag nog att den hamnar under 4000 för att överväga köp (sälja den o köpa ny när OLED kommer sen isåfall).

Permalänk
Medlem

Nintendo säljer nästan aldrig hårdvara på REA. Man kan få med nåt spel "på köpet" men priset kommer alltid var typ detsamma om du inte väntar väldigt länge...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Nintendo säljer nästan aldrig hårdvara på REA. Man kan få med nåt spel "på köpet" men priset kommer alltid var typ detsamma om du inte väntar väldigt länge...

Menar hos återförsäljare, typ black friday eller nåt.
Jag vet att ninty sällan rear själv, sänker aldrig priser på sina 1st party titlar (digitalt) heller. inte glad för dom sista decenniet.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Är det inte lite konstigt sätt att resonera? Priset måste ju stå i proportion till vad varan erbjuder. Om Nintendo lanserade sitt Switch 2 med ett RTX 5090 inbyggt för 5999 kronor, skulle du då skippa ett köp för att den skulle vara för dyr? Sedan Switch lanserades 2017 har det ju dessutom hänt väldigt mycket med den marknaden. Visst är ännu Nintendo "the 800 pound gorilla" men numera existerar ju faktiskt fullgoda alternativ som Steam Deck, Rog Ally, Legion Go etc.

Permalänk
Medlem

Gissning:
- Pris runt 5000kr (strax under eller över).
- 120hz LCD-skärm till att börja med, OLED kommer senare.
- Nytt Achievement point-system likt Playstation
- Tätare samarbete med Microsoft och deras tidigare "exklusiva titlar"
- Fysiskt snarlik Nintendo Switch med små förbättringar, i stil med något vi skulle kunna kalla "Switch Pro"
- Gamecube-titlar till Switch Online

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Är det inte lite konstigt sätt att resonera? Priset måste ju stå i proportion till vad varan erbjuder. Om Nintendo lanserade sitt Switch 2 med ett RTX 5090 inbyggt för 5999 kronor, skulle du då skippa ett köp för att den skulle vara för dyr? Sedan Switch lanserades 2017 har det ju dessutom hänt väldigt mycket med den marknaden. Visst är ännu Nintendo "the 800 pound gorilla" men numera existerar ju faktiskt fullgoda alternativ som Steam Deck, Rog Ally, Legion Go etc.

konstigt? menar du att en switch 2 skulle prestera bättre än en steamdeck t.ex? Steamdeck och de andra du nämner är ju rent av PC:s, inte en "konsol" i den gamla bemärkelsen, så som PS4/5 och xbox fortfarande är även om deras CPU:er är x86.

En oled model switch kostar redan rätt mycket för en handheld enligt mig, så jag drar gränsen vid 5000kr personligen. visst okej blir det 5299 kanske man kan fundera på det men kommer den ut och kostar 5999 eller 6499 blir det protest igenom att inte köpa helt enkelt. skulle släppa med LCD/IPS för att mjälka folket på OLED modell om två år skulle det vara ännu värre lmao.
håller tummarna på första/"main" modell har OLED från början.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Blir ett köp i närheten av lansering för mig nästan oavsett vad den kostar. Switch är snart 8 år gammalt.

Är Nintendo Switch 2 huvudkonsolen nu i 8 år till efter lansering och har support i 9-10 år framöver så är det inte mycket att bråka om, oavsett om den kostar 5000kr eller 7000kr.

Det blir säkert mycket värde och spelglädje för pengarna i 7,8-10 år - känns överkomligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Blir ett köp i närheten av lansering för mig nästan oavsett vad den kostar. Switch är snart 8 år gammalt.

Är Nintendo Switch 2 huvudkonsolen nu i 8 år till efter lansering och har support i 9-10 år framöver så är det inte mycket att bråka om, oavsett om den kostar 5000kr eller 7000kr.

Det blir säkert mycket värde och spelglädje för pengarna i 7,8-10 år - känns överkomligt!

Jag hoppas på att det blir en ny 'generation' och inte bara en uppiffad Switch (gen 1) = önskedrömmar

Allt lutar ju förvisso åt att detta är en 'Switch Pro' mer än något annat.

Permalänk
Medlem

Finns det någon info om den kommer vara bakåtkompatibel med switch-spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Finns det någon info om den kommer vara bakåtkompatibel med switch-spel?

Ja, I Nintendo's kvartalsrapport står det att Switch 2 "förmodligen" kommer vara bakåtkompatibel med switch-spel 😅

Länk till Rapporten

Permalänk
Medlem
Skrivet av obedezu:

Ja, I Nintendo's kvartalsrapport står det att Switch 2 "förmodligen" kommer vara bakåtkompatibel med switch-spel 😅

Länk till Rapporten

Det är inget "förmodligen", Nintendo har rakt ut sagt att Switch 2 kommer vara bakåtkompatibel. Det som fortfarande är lite oklart är om det även gäller fysiska spel eller bara digitala.

Permalänk
Medlem

Bara jag får 1080p med stabila 60fps i dockat läge blir jag nöjd. Och drömmer om någon form av förbättring för gamla spel, typ högre och stabilare FPS, 25-30fps is so not 2025 xD

I vilket fall så blir det bokning direkt för min del med en pro kontroll (om det finns vid lansering) och ett par spel såklart

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Slim | CPU: AMD Ryzen 7 8845HS | GPU: nVidia Geforce RTX 4060 8gb | RAM: 32gb | SSD: 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Bara jag får 1080p med stabila 60fps i dockat läge blir jag nöjd. Och drömmer om någon form av förbättring för gamla spel, typ högre och stabilare FPS, 25-30fps is so not 2025 xD

I vilket fall så blir det bokning direkt för min del med en pro kontroll (om det finns vid lansering) och ett par spel såklart

De beror väl lite vilka spel de gäller? den kör väl smash, mario kart och donkey kong, som jag kör och väl spelas i 1080p 60 fps?

Jag vet att zelda som jag även äger har en del fps problem ibland, inte så det är jätteproblematiska, och kan inte sägas riktigt vara 1080p eller nått sånt heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wise88:

Gissning:
- Pris runt 5000kr (strax under eller över).
- 120hz LCD-skärm till att börja med, OLED kommer senare.
- Nytt Achievement point-system likt Playstation
- Tätare samarbete med Microsoft och deras tidigare "exklusiva titlar"
- Fysiskt snarlik Nintendo Switch med små förbättringar, i stil med något vi skulle kunna kalla "Switch Pro"
- Gamecube-titlar till Switch Online

Tror mer på 4000 SEK, +/- 100SEK.
60hz LCD garanterat, har svårt att se att de skulle göra spel i mer än 60fps. Spara på skärmen för att hålla nere priset för att sälja större volymer.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Pris, tja, om inte Nintendo tabbar sig kommer ju spelen att bli den största kostnaden för de flesta tror jag. Priset för konsolen är viktig, men, nåt Mario, Zelda och Mario kart vill väl många skaffa direkt.Vi lär skaffa en konsol men inte förrän ett "riktigt" zeldaspel kommer.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave