Tävla och vinn Geforce RTX 5080 från Asus!
Permalänk
Livsnjutare 😎

Handledsstöd i trä

Har precis köpt ett BLOCK tangentbord från Lofree.
Inser att jag skulle behöva ett handledsstöd för detta så att mina händer ligger skönare.

Kollade deras egna modeller men det faller mig inte riktigt i smaken.
Vet någon vart de kan säljas handledsstöd i trä, eller om någon ev. tillverkar och kan sälja ? (har för mig att jag sett detta här på Swec tidigare)

Det är 387mm brett

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt på forumet här 2016 av @Laine som tillverkade egna. Vet inte om han fortfarande håller på, men det jag köpte var väldigt välgjort och snyggt måste jag säga!

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andreas_dock:

Inser att jag skulle behöva ett handledsstöd för detta så att mina händer ligger skönare.

Vet någon vart de kan säljas handledsstöd i trä, eller om någon ev. tillverkar och kan sälja ? (har för mig att jag sett detta här på Swec tidigare)

Det är 387mm brett
<Uppladdad bildlänk>

@Laine har gjort egna handledsstöd om jag minns rätt, kanske han har lite input?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag kör med ett TKL Onyx från Glorious till mitt Realforce TKL. Det är väl inte riktigt handjord kvalité men helt ok, och har fördelen att det går att köpa i svenska butiker. Det är dock ca 36 cm långt, så det passar inte perfekt till ditt tangentbord.

Permalänk
Medlem

Vad har du för krav?
Gå till närmsta byggvaruhus, leta upp sektionen med planhyvlade lister (brukar finnas i furu samt att vissa har i ek) och hitta en som passar i höjd och djup.
Väl hemma sågar du av lagom längd, slipar till ändar och rundar över kanter, för att sedan betsa/olja/lacka/vaxa till en finish du är nöjd med. Dock brukar ju brädorna vara så långa att du har tillräckligt med material för att kunna göra flera stycken om första inte blir bra.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av andreas_dock:

Det är 387mm brett
<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av JoL_:

Jag köpte mitt på forumet här 2016 av @Laine som tillverkade egna. Vet inte om han fortfarande håller på, men det jag köpte var väldigt välgjort och snyggt måste jag säga!

Skrivet av Kent:

@Laine har gjort egna handledsstöd om jag minns rätt, kanske han har lite input?

Jag köpte ett från Laine, hade en annons ute på handledsstödet tidigare i höstas och vad jag skrivit där så är det handledsstödet 43 cm brett. Vill minnas att jag betalade symboliska 200 kr för handledsstödet när jag köpte det från Laine.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag har ett i trä (valnöt?) från Keychron, de har en massa olika storlekar så kanske kan vara intressant. Mycket nöjd med mitt.

https://www.keychron.com/products/keychron-keyboard-wooden-pa...

Finns att köpa i flera svenska butiker normalt.

Permalänk
Hedersmedlem

Tjacka ett sånt här i Korea 2013. Fungerar fint än.
https://www.kbdfansstore.com/KBDfans-Custom-Keyboard-Wooden-W...

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Jag använder ett gammalt DVD fodral

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag köpte ett från Laine, hade en annons ute på handledsstödet tidigare i höstas och vad jag skrivit där så är det handledsstödet 43 cm brett. Vill minnas att jag betalade symboliska 200 kr för handledsstödet när jag köpte det från Laine.

Det stämmer nog mycket bra, jag kollade i mina gamla meddelanden och jag betalade 253kr inkl. frakt. Väldigt mycket kvalité för dom pengarna. Använder det än idag men det ser fortfarande ut som nytt.

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av loefet:

Vad har du för krav?
Gå till närmsta byggvaruhus, leta upp sektionen med planhyvlade lister (brukar finnas i furu samt att vissa har i ek) och hitta en som passar i höjd och djup.
Väl hemma sågar du av lagom längd, slipar till ändar och rundar över kanter, för att sedan betsa/olja/lacka/vaxa till en finish du är nöjd med. Dock brukar ju brädorna vara så långa att du har tillräckligt med material för att kunna göra flera stycken om första inte blir bra.

Jo den tanken har absolut slaglit mig med…
Men ibland orkar / vill man inte göra grejer själv utan bara köpa något klart..

Men som sagt, gått i liknande själv. Så vi får väl se !

Skrivet av m4gnify:

Jag använder ett gammalt DVD fodral

Haha nej nej 😂🙈

Visa signatur

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av CCWarlock:

Tjacka ett sånt här i Korea 2013. Fungerar fint än.
https://www.kbdfansstore.com/KBDfans-Custom-Keyboard-Wooden-W...

Detta var ju riktigt snyggt !
Frakt och importavgifter kommer väl döda den där prislappen dock… 🙄

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Detta var ju riktigt snyggt !
Frakt och importavgifter kommer väl döda den där prislappen dock… 🙄

https://www.maxgaming.se/sv/datortillbehor/tangentbord-tillbe...

Kanske finns något?

Edit
96% fanns enbart denna https://www.maxgaming.se/sv/handledsstod-tangentbord/resin-pa...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Köp en bil slät golvsockel av någon addera ett par gummisulor på undersida och man är good to go.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Livsnjutare 😎

Snyggt!! Tack

Ja där skall jag kolla
*sparar ner länk*

Visa signatur

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Rouge of Darkness:

Köp en bil slät golvsockel av någon addera ett par gummisulor på undersida och man är good to go.

Det var faktiskt inte så dumt tips..
Dock får ju gärna sockeln vara i ädelträ och inte vit fur eller mdf. Blir lite billigt utseende 🙈

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Det var faktiskt inte så dumt tips..
Dock får ju gärna sockeln vara i ädelträ och inte vit fur eller mdf. Blir lite billigt utseende 🙈

ja man kan ju köpa i vad man vill brukar finnas massa olika at välja på.

går du till någon snickarfirma kanske du kan få byta en påse bullar mot en lagom spillbit golvsockel de har i nån skräpcontainer eller i nån lagerhylla som blivit över så slipper du köpa en hel 2m längd eller va de nu är de kortaste brukar va som säljs..

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows