Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Spelar man ett FPS-spel med extremt hög känslighet på musen kan man sikta och vända sig betydligt snabbare, men det är avsevärt svårare att hantera.

Alex sa ungefär att Red Bull-bilarna med Max föredragna setup är som att spela med väldigt hög känslighet. De är svåra att köra, men kan man tygla dem blir man belönad.

Ja det stämmer.

https://www.planetf1.com/news/alex-albon-eye-watering-feature...

Det är dock inte samma sak som att teamet designar bilen för Verstappen. De bygger en bil de tror ska vara så snabb som möjligt. Om det innebär en skarpare front end så är det vad som byggs. Om ingenjörerna skulle komma fram till att bilen blir snabbare av att vara lite mer stabil baktill är det ju den bilen man bygger och sen får förarna anpassa sig.
Är ganska säker på att Max kan anpassa sin körstil oavsett. Om inte annat visade han det när han körde Vermeulens GT3 bil på Mugello.

Rent logiskt borde en bil va snabbare med en känslig front så länge bakdelen är hanterbar.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Avstängd

Max hävdar att han löste rb problem med bilen

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/bloggar/f1bloggen/a/lw...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Bottas är fan underbar.

https://fb.watch/xbhP3Rp7hx/

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem

Capo di tutti i capi has arrived at Maranello

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Capo di tutti i capi has arrived at Maranello

<Uppladdad bildlänk>

Har du friterat bilden i tomatsås? Jag såg den tidigare idag utan det röda filtret

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Har du friterat bilden i tomatsås? Jag såg den tidigare idag utan det röda filtret

Du får höra med Swec angående det. Den som jag laddade upp var inte rosa...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Du får höra med Swec angående det. Den som jag laddade upp var inte rosa...

Haha okej! Ja sweclockers skalar om bilderna när de laddas upp, jag gör ett nytt försök nedan:

Riktigt mysko effekt!

Permalänk
Medlem

Någon som har koll när årets F1TV-rabatt brukar dyka upp? Är det i mitten av februari?

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om de nya reglerna kring svordomar, politiska uttalanden och kritisk mot FIA? Förare kan altså nu få betala väldigt mycker pengar eller bli avstängda om de gör något av detta.

Dessa summor är fyrdubblade för F1 förare.
Personligen gör det mig mindre pepp på att kolla på F1, känns som att förarna inte blir behandlade som vuxna människor. I en sport ingår det att atleterna svär anser jag. Jag tycker detta går aldeles för långt. MBS borde avgå eller så borde F1 sluta vara en del av FIA om det är så här det sköts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Vad tycker ni om de nya reglerna kring svordomar, politiska uttalanden och kritisk mot FIA? Förare kan altså nu få betala väldigt mycker pengar eller bli avstängda om de gör något av detta.
<Uppladdad bildlänk>

Personligen gör det mig mindre pepp på att kolla på F1, känns som att förarna inte blir behandlade som vuxna människor. I en sport ingår det att atleterna svär anser jag. Jag tycker detta går aldeles för långt. MBS borde avgå eller så borde F1 sluta vara en del av FIA om det är så här det sköts.

Det är totalt löjligt!

Det ska inte finnas regler för sådant. Det borde endast finnas regler för att de ska vara med på en intervju om de tar poäng och liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

<Uppladdad bildlänk>

Alla kommer att vara tysta mycket mer och inte våga prata på för att riskera böter tror jag kommer bli mycket tråkigare.

Kommer bli en jäkla massa kimis tror jag.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Verstappen har råd att svära lite. Kanske även klämma på någons bakvinge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

<Uppladdad bildlänk>

Jag tycker snarare att det verkar som att FIA med detta säger att de ska bete sig som vuxna.
Det är normen att företag/organisationer ställer krav/har förväntningar på hur man som anställd beter sig i officiella sammanhang. Sådant behöver oftast inte ens skrivas ut. Vet inte varför idrottsstjärnor ska behandlas olika. Lite förväntningar kan man ha med tanke på att F1-förarna ändå är i toppen i sin sport med oftast riktigt bra betalt.

Permalänk
Medlem

Fick ett email precis:

"Thank you for being an F1 TV subscriber.
We wanted to let you know your annual price will increase to SEK 1590.00."

Får hoppas att man lyckas hitta någon rabattkod innan säsongen drar igång 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Jag tycker snarare att det verkar som att FIA med detta säger att de ska bete sig som vuxna.
Det är normen att företag/organisationer ställer krav/har förväntningar på hur man som anställd beter sig i officiella sammanhang. Sådant behöver oftast inte ens skrivas ut. Vet inte varför idrottsstjärnor ska behandlas olika. Lite förväntningar kan man ha med tanke på att F1-förarna ändå är i toppen i sin sport med oftast riktigt bra betalt.

Nej det är verkligen inte normen.
Normen är att inom all toppidrott svärs det, trashtalkas osv osv. Den stora skillnaden är att fotbollsspelare/hockeyspelare mfl inte har mikrofoner som sänds ut till tv-publiken. F1 går emot normen för den mesta av sporten genom att faktiskt sända ut all kommunikation. Det är löjligt att en idrottsman fullpumpad av adrenalin inte får svära i stridens hetta.
Om man inte klarar en svordom eller två finns det ungefär 1000 andra sporter att kolla på där de inte live-sänder idrottarnas verbala reaktioner.
Det är trams av FIA.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Jag har aldrig varit på ett jobb som ger löneavdrag för svordomar eller för att jag kritiserar hur ledningen sköter sitt jobb. Om det är normen du upplevt så bör du nog byta jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Utan drama skulle F1 snabbt dö ut.
Det har ju i princip varit motorn i sporten sedan start.

Tror själv att regeln har mer med teamens taktik att svära över radion så att det inte skall gå att sända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Jag har aldrig varit på ett jobb som ger löneavdrag för svordomar eller för att jag kritiserar hur ledningen sköter sitt jobb. Om det är normen du upplevt så bör du nog byta jobb.

F1-förare får snacka skit om ledningen och svära så mycket de vill på jobbet i alla tillfällen de inte har mic. Tiden de har mic är ju inte en majoritet av dagen. På samma sätt får anställda svära vid fikabordet med kollegor i vanliga arbetsplatser.

Det skulle se riktigt illa ut om kollegorna betedde sig så på externa möten med beställare, leverantörer eller andra liknande situationer eller när de intervjuas av media. Att en anställd fritt snackar skit om saker istället för att göra sitt jobb när den hamnat i morgonstudion på svt kan vara mycket kostsamt på flera sätt för en arbetsgivare.

Det senare kanske inte är aktuellt i din arbetsplats eller så har ni helt annan kultur, men jag ser det inte alls som kontroversiellt att det finns krav på anställda att bete sig i officiella sammanhang. Samma krav kan man ställa på professionella idrottare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Fick ett email precis:

"Thank you for being an F1 TV subscriber.
We wanted to let you know your annual price will increase to SEK 1590.00."

Får hoppas att man lyckas hitta någon rabattkod innan säsongen drar igång 😅

vad var priset innan? 1299kr ?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

vad var priset innan? 1299kr ?

1151 kr betalade jag för 2024, Via Google Play Store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

1151 kr betalade jag för 2024, Via Google Play Store.

sjuk jävla höjning.
lite som allt annat nu för tiden.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

F1-förare får snacka skit om ledningen och svära så mycket de vill på jobbet i alla tillfällen de inte har mic. Tiden de har mic är ju inte en majoritet av dagen. På samma sätt får anställda svära vid fikabordet med kollegor i vanliga arbetsplatser.

Det skulle se riktigt illa ut om kollegorna betedde sig så på externa möten med beställare, leverantörer eller andra liknande situationer eller när de intervjuas av media. Att en anställd fritt snackar skit om saker istället för att göra sitt jobb när den hamnat i morgonstudion på svt kan vara mycket kostsamt på flera sätt för en arbetsgivare.

Det senare kanske inte är aktuellt i din arbetsplats eller så har ni helt annan kultur, men jag ser det inte alls som kontroversiellt att det finns krav på anställda att bete sig i officiella sammanhang. Samma krav kan man ställa på professionella idrottare.

Blev irriterad som satan på reglerna tills jag såg din kommentar.

Det är ju precis som du säger, tänk om anställda hade gnällt på ledningen eller andra kollegor högt framför kund.
"fyfan vår vd är helt efterbliven"
Inte alls orimligt att dom vill ha sånt bakom stängda dörrar, likt alla andra företag.

Men lite trist är det ju, kul med lite drama såklart 😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Vuxna människor kan använda alla ord i ett språk och välja när de passar. De som medvetet begränsar sitt ordförråd har jag inte mycket till övers för.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

sjuk jävla höjning.
lite som allt annat nu för tiden.

Alternativet Viaplay går loss på 8388kr för 1 år, eller 7188kr med reklam ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Vuxna människor kan använda alla ord i ett språk och välja när de passar. De som medvetet begränsar sitt ordförråd har jag inte mycket till övers för.

så du menar att när du slår lilltån i bordsbenet skriker du JÄRNSPIKAR!!!! istället?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

så du menar att när du slår lilltån i bordsbenet skriker du JÄRNSPIKAR!!!! istället?

Vet inte hur du kom till den slutsatsen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Skrivet av mattera:

Blev irriterad som satan på reglerna tills jag såg din kommentar.

Det är ju precis som du säger, tänk om anställda hade gnällt på ledningen eller andra kollegor högt framför kund.
"fyfan vår vd är helt efterbliven"
Inte alls orimligt att dom vill ha sånt bakom stängda dörrar, likt alla andra företag.

Men lite trist är det ju, kul med lite drama såklart 😬

Jag tycker att liknelsen haltar.
Det är varken så att förare och team är "anställda" av FIA eller Liberty Media. Förare är anställda av team, och deltar i ett mästerskap som överses av FIA, vars rättigheter ägs av Liberty. Det är alltså inte FIA eller Liberty som avgör vilka förare som ska köra och för vilka team (annat än att FIA sätter grundkrav i form av super-licens). Så att liknande detta vid att man som anställd snackar skit om ledningen till företagets kunder är ju inte helt representativ.

Jag tänker att om man nu då väljer att mic:a upp förare när de utöver denna "extremsport", där adrenalinet flödar och det uppstår situationer på banan där ett litet misstag (eller exempelvis annan förares bedömning), kan leda till krasch och i värsta fall död, ja då får man nog ta att det kommer visas känslor. Man kan ju som sagt helt själv välja att sluta sända ut radiokommunikationen i sändningarna, om man nu inte accepterar det som sägs där. Men det vill man ju inte, för man vet att åskådarna vill ju båda komma så nära utövarna som möjligt, och gärna se "råa" känslor, det är en extremt viktig del av sport. Så istället försöker man detaljstyra vad som får sägas och inte sägas.

Jag menar, det är klart att man inte kan säga vad som helst över radion. Man kan inte uttala rena dödshot eller göra andra extrema eller vulgära uttalanden. Men att börja säga att man överhuvudtaget inte får svära eller ens kritisera FIA är ju bara löjligt och censur. Framförallt när man som organisation har en tveksam moralisk kompass och åker och race:ar där pengarna finns, utan att ta hänsyn till eventuell politik (mänskliga rättigheter, demokrati, etc.). Så att tukta förare med hot om viten och avstängningar om de exempelvis kritiserar faktumet att man kör race i Saudi är för mig helt bisarrt.

Om du intervjuar en hockey-spelare i periodpaus kan du också få höra såväl svordomar som kritik mot arrangör, domare, etc. Det är en naturlig del av sport och inget som i normalfallet ska censureras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Vet inte hur du kom till den slutsatsen?

att i stridens eller smärtans tid så kommer det olämpliga ord ut ur munnen oavsett du är 12 eller 40

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

<Uppladdad bildlänk>

Det är den här inkompetenta idioten som är i farten:

Oljepengar kommer att förstöra passionen i F1

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

att i stridens eller smärtans tid så kommer det olämpliga ord ut ur munnen oavsett du är 12 eller 40

Som jag var inne på så finns det inga olämpliga ord och sen finns väldigt många mer lämpliga än ett järnspikar som möjligtvis är nått man gräver efter på gamla tomter.

Visa signatur