Rösta fram t-shirt till communityt!
Permalänk
Medlem

Defekta HyperX RAM DDR4 2x4GB

Tjena!

Skänker ett par HyperX DDR4 RAM-minnen (2x4GB) som tyvärr verkar vara defekta. De slutade plötsligt fungera utan någon uppenbar anledning. Ingen åska eller annan yttre påverkan, vilket gör det lite märkligt då RAM-minnen sällan går sönder på det här sättet. Jag har testat dem i två olika datorer utan framgång. Om ingen vill ha dem kommer de att lämnas till återvinningen.

Då jag saknar ESD-plast kommer jag att linda dem i papp och sedan bubbelplast för frakten, enligt bild 3 & 4.

Frakten går på 67kr med PostNords Skicka Hem 500g.

Allt gott!

Läs hela annonsen här

Permalänk

Kontakta hyperx eller återförsäljare för dem har livstids garanti

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powerjimmy:

Kontakta hyperx eller återförsäljare för dem har livstids garanti

Bra förslag! Dock har jag själv köpt dem begagnade en gång i tiden, har tyvärr inte åtkomst till kvittot.

Permalänk
Medlem

Hej, jag ska till Lund idag och kan hämta dom om du har tid.

Visa signatur

Asus TUF B650 plus wifi - Ryzen 7600x3d - Peerless Assassin - ASUS TUF 4070ti SUPER - 32gb Corsair vengeance 6000Mhz - Corsair Rmx 850w - Phanteks XT Pro Ultra

Permalänk
Medlem

Nu kanske det inte är aktuellt, men vill bara påpeka att:
2 RAM stickor väger bara drygt 50 gram, så postens 250g skicka hem, spårbart (59kr vid köp online)räcker nog gott.
Jag skickade nyligen 2 RAM i sin kartong + 1 m.2 SSD i sin kartong på det viset i ett begagnat vadderat postenkuvert(kuvertet väger 50g i sig) som klockade in på 210 gram totalt.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Nu kanske det inte är aktuellt, men vill bara påpeka att:
2 RAM stickor väger bara drygt 50 gram, så postens 250g skicka hem, spårbart (59kr vid köp online)räcker nog gott.
Jag skickade nyligen 2 RAM i sin kartong + 1 m.2 SSD i sin kartong på det viset i ett begagnat vadderat postenkuvert(kuvertet väger 50g i sig) som klockade in på 210 gram totalt.

Tack för tipset! Ska kolla först om @pehrnow vill hämta dem, annars kommer frakten kosta 59kr (för er som är intresserade).

Permalänk
Medlem
Skrivet av pehrnow:

Hej, jag ska till Lund idag och kan hämta dom om du har tid.

Skickar PM!

Permalänk
Skrivet av MartenSV:

Bra förslag! Dock har jag själv köpt dem begagnade en gång i tiden, har tyvärr inte åtkomst till kvittot.

Ja men ibland går de att kontakta tillverkaren utan kvitto men ha serienummer osv från ram stickorna

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powerjimmy:

Ja men ibland går de att kontakta tillverkaren utan kvitto men ha serienummer osv från ram stickorna

Jag gjorde en rma mot Gskill utan kvitto och dom godkände den och bad mig skicka ner dom till dom så skulle dom kollar på allt och ersätter med nya.
Problemet blev att 16gb ddr4 va sjukt billiga då och frakten till Nederländerna va dyrare än att köpa nya så tackade dom för hjälpen och köpte nya bara.
Garantin är nog mer värd på ett fint kitt som man betalat väldigt mycket för.

Hade bilder och allt i min ansökan om rma men dom ville ha dom tillbaka innan man får nya och dom ersätter inte frakten tillbaka till dom.
Mvh Thomas

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Man:

Jag gjorde en rma mot Gskill utan kvitto och dom godkände den och bad mig skicka ner dom till dom så skulle dom kollar på allt och ersätter med nya.
Problemet blev att 16gb ddr4 va sjukt billiga då och frakten till Nederländerna va dyrare än att köpa nya så tackade dom för hjälpen och köpte nya bara.
Garantin är nog mer värd på ett fint kitt som man betalat väldigt mycket för.

Hade bilder och allt i min ansökan om rma men dom ville ha dom tillbaka innan man får nya och dom ersätter inte frakten tillbaka till dom.
Mvh Thomas

Tack! Good to know!

Permalänk
Medlem

Ram-minnena är nu upphämtade!

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad