Battlefield-skapare lanserar omfattande testfas

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Indeed va mer igår! sen att man bara har 15min på sig att gå in där när det är ens tur... helt idiotiskt system...

Idiotiskt? Då är det klassiskt EA.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem

Spännande, provade länken via mail, hamnade i megakö. Provade logga in på playtest man är med i sen flera år tillbaka, vart registrerad direkt istället.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Om Cod spelarna inte gillar spelet har de lyckats.

Bästa kommentaren och sanningen.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Hoppas på remake/re-release av Bad Company 2 eller Battlefield 1943 (det bästa BF som släppts).

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Hoppas på remake/re-release av Bad Company 2 eller Battlefield 1943 (det bästa BF som släppts).

ser ut att bli nått mellan bad company 2 och battlefield 3/4
kan bli riktigt bra.

*edit* här e lite gameplay btw

https://www.youtube.com/watch?v=Qb8lbNQGOy0

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg hur sjukt taggad man var när man såg reveal trailern till 2042, förbokade dyraste utgåvan osv osv.

https://www.youtube.com/watch?v=ASzOzrB-a9E

Har inga som helst förhoppningar, blir inget köp förrän man får allt på svart på vitt.

Permalänk
Skrivet av EpicBlobfish:

<Uppladdad bildlänk>

Nästan värre än telefonkön till vårdcentralen

Dock något snabbare då det tagit mig 1-2h med 80st före mig i kön att komma fram haha!

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem

Lyckades ta mig förbi kön med "icongnito/private window hacket".
Väldigt skumt system.

Permalänk
Medlem

Väldigt skeptisk får väll se om de kommer någon öppen beta eller liknande.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Your number in line: 1206894
Number of users in line ahead of you: 196833
Your estimated wait time is: more than an hour

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Som gammal veteran (som misströstat de senaste åren) så sneglar man ju bakåt i tiden.
1942 och BF2 så klart world class enjoyment.

BF2142 var helt underbart. (Sorgligt undervärderat av många)
BFBC2 hade fantastisk ljudbild och spelglädje.
BF3 blev till slut särdeles njutbart, både gunplay och balansering.

Sedan började det slira tycker jag.

Men samtidigt så hade det ju varit lite svårt att ta betalt för en mer eller mindre omscinnad version av de tidigare utgåvor jag hyllar.

Det måste tydligen till en massa oväsentligheter och grejer för att en titel ska klassas som AAA.

/gubbgnäll

För er som kommer in och får känna på, lägg hemskt gärna ut texten här. I synnerhet ni som varit med ett tag.

Permalänk
Medlem

Jag hoppades på att de gick tillbaka till BF3/ 4-rötterna. Tycker de gör det bäst i en "modern" setting istället för en nära framtid. 2042 kändes som om de försökte testa något nytt men kändes för ofärdigt, och helt fel riktning i vad Battlefield är. Battlefield ska vara lite gritty och inte ett "fast-paced Call of Duty on a large scale". Man får ta alla trailers och hype med en nypa salt också.

Permalänk
Medlem

Åh. BF2 och BF 2142 med Titan Mode...... Då var det kul att lira. Att hoppas på ngt liknande är väl som att hoppas på 2 lördagar per vecka.....

Permalänk
Medlem

Your number in line: 1084590
Number of users in line ahead of you: 52432

Så man kommer fram till kassan lagom tills klockan är mitt i natten då.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | Philips 28” CRT | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 + FMCB | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: 3770K/GTX970/16GB DDR3/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hur sidan räknar. Jag är fortfarande i kö på mobiltelefonen, med 72k personer före mig. Sen körde jag samma länk på datorn och kom in direkt och svarade på ett formulär och var nu registrerad.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem

Ställde mig i kö 19:00
står fortfarande:
Your estimated wait time is: more than an hour
Segt

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Satt i kön i ca 12 timmar. "Your Survey was interrupted" efter att jag klickade på terms of service. Klassiskt EA i ett jävla nötskal.

Permalänk
Medlem

Signa mig också. Vill ha en uppdaterad bf1942 / bf2 och kanske delvis element från bf3/bf4. Spelar mest modden forgotten hope2 nu förtiden även om man har x-antal timmar på alla bf-spelen så blir det gamla jag trillar tillbaka till.

Men tiden innan tusen unlocks osv är mer för mig.
Som single player, om det ska fokuseras på det så bad company.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Uga, det var en kö som heter duga. I söndags gick det inte, missade min plats. Men igår gick jag in i kön vid 17-tiden och hade då plats 1 300 000 i kön eller ngt. Idag på morgonen när jag vaknade var jag på plats 11 000. Så när jag kom till jobbet typ 45min senare var det min tur, så nu är jag registrerad iaf 😅

Får vi väl se om man blir antagen. På de större speltesten blir man ju säkert det när det drar ihop sig, pga då släpper de väl typ in alla till slut. Men det jag allra helst vill med på är ju det som är lite närmare utvecklarna. Fokusgrupper och liknande.

Drömmen vore ju om man fick åka till Stockholm och speltesta på plats förstås och kunna ge riktig återkoppling där. Lite synd att man inte hade möjlighet att fylla i och svara på lite fler frågor, kanske något i fritext som de kan ha som utslagsfrågor och sålla lite mer.

Visserligen ser de ju mitt EA konto och att typ det enda jag spelat förutom SWTOR och Mass Effect typ är Battlefield genom åren på det kontot, haha. Genom det kan de ju se exakt vilken typ av spelare jag är och hur mycket jag spelat. Nåväl. Håller tummarna för att man kanske kan ha lite tur.

Är dessutom inte en bakåtsträvare som bara anser att jag vill ha en BC2 som remastras och döps till BC3. Eller ett remastrrat BF4 som vi kan kalla BF6.... Vill man spela BC2 eller BF4 finns möjligheten fortfarande. Bara gå dit. Jag förstår att man måste testa nya saker osv. Vissa saker blir fullträffar, andra behöver lite tid i ugnen och andra kan skrotas.

Jag har tänkt väldigt mycket på vad från tidigare spel som jag tycker fungerat bäst. På min topplista är INTE BC2 eller BF4. De är t.om rätt långt ned allvarligt talat även om jag även gillar dem. Utan jag håller BF2 och BF5 högst utan minsta tvekan. Detta främst pga de höll spelarens hand minst. Dvs ingen direkt 3D spotting, väldigt lite 2D spotting osv. Saker som ger djup och inte jämnar ut skillnaden mellan spelare.

Det var ju t.om ett problem i BF5 tyckte DICE. Bra spelare var för effektiva på håll pga de minskade hjälpmedlen för sämre spelare och att rekylen på vapnen var korrekt, dvs skotten gick dit siktet pekade även under rekyl. Det var inte bara visuell rekyl med slumpmässig spridning på skotten. Helt underbart! Men... Nya spelare dog för mycket vid strid på distans så när spelet började få hype igen dödade de allt genom att balansera om alla vapen. Detta gjorde de TVÅ gånger. När alla som spelade spelet borde inse att problemet är att alla vapen gick få 3x zoom på typ. Klart som korvspad man som spelare blir effektiv på håll med det.

Tyvärr så tog de bara med sig att faktisk istället för visuell rekyl tydligen var dåligt... Hur nu det är möjligt. Bland det bästa som hänt BF. Möjligheten att bygga improviserat skydd och sånt tog de bort... Det var ju grymt i BF5! Detta är typiskt två saker som ska in i ugnen och tillagas ytterligare. Framförallt förstnämnda älskade ju folk.

Bah, blir bara en rant när jag kommer igång haha. Håller tummarna på att jag kan få hjälpa dem med återkoppling och jag hoppas spelet blir en fullträff när det väl släpps 🙂

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Ingen stress...

"As part of its third quarter earnings release, EA has confirmed the new #Battlefield game is scheduled to be released before April 2026."

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Nej fy, de vill ha mitt telefonnummer och skit. Hoppar nog över detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Ingen stress...

"As part of its third quarter earnings release, EA has confirmed the new #Battlefield game is scheduled to be released before April 2026."

<Uppladdad bildlänk>

Hoppas detta är ett Aprilskämt!

Visa signatur

Internminne:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Hoppas detta är ett Aprilskämt!

Nej, det är så det är och det är faktiskt ett bra beslut. Att testa och tweaka så mycket som möjligt. Se #BFV och #2042 😏
Sen kommer ju ett par andra stora hypade titlar med. 🧐

"EA Boss isn't opposed to move new #Battlefield's release window beyond FY26 to account for "nuanced year relative to competition" aka GTA 6, Doom: The Dark Ages, Borderlands 4 and other major titles slated to launch during EA's upcoming fiscal year.

"There may be some things happening in the year that may cause us to think differently about our launch timing", says Andrew Wilson in a recent Q&A session. "We have [a fiscal year 2026] launch window that the team is targeting. We believe the game will be great and ready at that time. But if we got close to that time frame and believe that this wasn't going to be a great window for us, then we would take a look at what an alternate window might be that would give us the appropriate time, energy and player acquisition opportunity for this Battlefield to be all that it needed to be.""

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking