Nya Youtube Premium Lite slopar Youtube Music

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Kan typ inte hitta något när jag försöker googla det, men det måste väl vara någon annan som tycker att ljudkvalitén på Youtube Music är helt bedrövlig? Ja, jag kan hitta folk som klagar på Youtube Music men inte på det sättet jag menar. Jag menar inte bara att det är dålig ljudkvalité som i låg bitrate eller nåt sånt, utan att det rent av är någonting FEL på ljudet i Youtube Music.
En 18 år gammal Youtube-video låter bättre än Youtube Music. Ljudet i Youtube Music är typ avsaknad av bas och en hård skränig diskant, har samma upplevelse både genom hörlurar på telefonen och genom högtalare i webbläsaren på datorn. Även om jag spelar upp en musikvideo på Youtube och sen testar samma video i Youtube Music så låter det bedrövlig.
Vad gör Youtube Music med ljudet för att låta så otroligt dåligt, och varför finns det inte fler som klagar på hur totalt värdelöst det låter?

Har du testat att aktivera equalizern i appen?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Najk:

Den tanken hade jag för en kort stund, men övergav den då jag delar familjeabonnemang med några andra så var detta inget alternativ.

Jag hade youtubes familjeabbonemang - och erbjöd de andra i familjen tillgång till youtube music istället för att betala för spotify. Så blev det hos oss.
Fast sen höjdes familjepriset på youtube premium så pass mycket att det blev lite för hårigt.

Så nu är vi i en limbo helt utan betald musiktjänst allihop hehe.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Låter bra, förutsatt att de verkligen gör en prisjustering nedåt och inte bara flyttar nuvarande Premium till högre prisnivå.

Det är alldeles tillräckligt för dyrt som det är med Premium Family, 279 kr.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Och podcasts då? Eftersom de finns i YT music, kommer deras videoformat också bli exkluderade från reklamfriheten?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Trevligt att höra! Dessvärre är jag nog inte beredd att ge YT mycket mer än 69 kr för reklamfritt så vi får se vilken prislapp de tänkt sig. YT Music är helt ointressant då jag har Spotify som knappt används längre annat än för Babblarna..

Permalänk
Medlem

Låter bra, använde Lite förut, men vägrar betala för Premium, sitter inte i pengarna.
Varför ska man betala för något som man inte använder?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Har ju "tyvärr" hittat andra lösningar när reklamen blev olidlig om man kollade på en PC, genom chromecast eller mobilen har jag inte alls haft samma problem med reklamen.

Kör brave browser som Youtube spelare på datorn med shorts blockerare och ett tillägg som automatiskt gömmer videos jag sett klart på.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Kan vara värt 50öre i månaden, 6 kr om året mot faktura

Permalänk
Medlem

All musik som finns på "yt music" finns väl också på youtube. så det är egentligen samma sak.

Jag tvivlar på att dom kommer blocka musik på youtube för lite kunder? eller?

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Underbart!

Jag har länge retat mig på att man tvingas betala för en tjänst man inte använder. Jag är främst ute efter reklamfritt YouTube.

Att kunna ladda ner filmer har varit bra, men den funktionen har jag sällan använt. Musikdelen har samlat damm då jag redan har Spotify.

Som månadskortet för SL i Stockholm där de för att kompensera för att det ofta är strul, höjer priset varje år!
Men ja, det här är välkommet. YT Premium är det det abbonemanget jag får överlägset bäst valuta för pengarna men har aldrig använt YT Music.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

All musik som finns på "yt music" finns väl också på youtube. så det är egentligen samma sak.

Så vida inte allt som är taggat som musik undantas från reklamfriheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Underbart!

Jag har länge retat mig på att man tvingas betala för en tjänst man inte använder. Jag är främst ute efter reklamfritt YouTube.

Att kunna ladda ner filmer har varit bra, men den funktionen har jag sällan använt. Musikdelen har samlat damm då jag redan har Spotify.

Varför betala när Ublock Origin tar bort all reklam gratis?

Permalänk
Medlem

Nej, men kan inte spela utan internet och gisssar på att du inte kan spela utan skärm..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Nej, men kan inte spela utan internet och gisssar på att du inte kan spela utan skärm..

jo men fortfarande samma innehåll bara olika gränsnitt egentligen... vilket jag tror är egentliga anledningen att YT music "ingår" i vanliga premium. dom är en och samma, samma innehåll du redan betalar för egentligen, vilket är varför "lite" utan yt music makes no sense in my mind... betalar mindre men ändå tillgång till samma innehåll. samma licenser osv som yt måste betala för att ge dig innehållet om du söker på musik.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av landahl:

Funkar inte till iOS.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Nej så är det inte. Youtube music är som Spotify, fast man kan även lyssna på musikvideos från youtube.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Kan typ inte hitta något när jag försöker googla det, men det måste väl vara någon annan som tycker att ljudkvalitén på Youtube Music är helt bedrövlig? Ja, jag kan hitta folk som klagar på Youtube Music men inte på det sättet jag menar. Jag menar inte bara att det är dålig ljudkvalité som i låg bitrate eller nåt sånt, utan att det rent av är någonting FEL på ljudet i Youtube Music.
En 18 år gammal Youtube-video låter bättre än Youtube Music. Ljudet i Youtube Music är typ avsaknad av bas och en hård skränig diskant, har samma upplevelse både genom hörlurar på telefonen och genom högtalare i webbläsaren på datorn. Även om jag spelar upp en musikvideo på Youtube och sen testar samma video i Youtube Music så låter det bedrövlig.
Vad gör Youtube Music med ljudet för att låta så otroligt dåligt, och varför finns det inte fler som klagar på hur totalt värdelöst det låter?

Måste vara något fel på din sida. Kör Youtube Music i bilen, hifi-systemet i vardagsrummet, google högtalare, telefonen och vid datorn där jag har studioutrustning, och musiken låter bra överallt. Kör även en del flac från nas och kämpar för att höra någon skillnad.

Permalänk
Medlem

Då är det bara möjligheten att kunna välja bort shorts som fattas för att man ska slå till då.

Permalänk
Medlem

Ge mig ett pris på ca 30 kr månaden så kan jag tänka mig betala för reklamfritt på Youtube.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Nja, YouTube Music är någorlunda renodlad musikstreaming som fungerar likartat med Spotify/Tidal/etc. Dvs skivbolag publicerar riktiga mastrar till tjänsten, som låter korrekt och bra osv och spelas genom ett vanligt musikspelar-interface, har möjlighet att göra musikspellistor etc.

Men sedan finns ju verkligheten med att YouTube är proppfullt med användaruppaddad musik samt officiella musikvideos. Dessa kan du förvisso också komma åt via YT Music appen, men är inte delen som räknas som själva tjänsten.

Visa signatur

i9-10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition

Permalänk
Medlem

"musikvideor och rena låtar undantas reklamfriheten" där föll det. Kör vidare med uBlock Origin.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk

Sade upp Spotify family på grund av Youtube Premium för att inte dras med dubbla musik-kostnader, alla i familjen har hatat Youtube Music sen dess. Kör själv mest via Carplay och där är Youtube Musics integration riktigt värdelös, går inte ens att se innehåll i en playlist eller söka efter musik via Carplay, upplevelse i nivå med ett kasettband eller sämre. Den feedbacken har de fått från många sedan typ 2018 men inte gjort något åt det.

Blir YT Lite tillräckligt billigt så kan man ju återgå till Spotify family igen så jag håller tummarna!

(Har man Android Carplay eller vad det nu heter så har man alla funktioner, men med iOS har man ett skämt till app i bilen)

Permalänk
Medlem

Detta är ju inget nytt, som artikeln antyder. Det har ju existerat förut och kommer (kanske) tillbaka igen.

Gissar att det blir alldeles för aggressivt prissatt, så det blir troligen att fortsätta med adblocker. Skulle absolut max kunna tänka mig att betala 50:- per månad för reklamfritt, mer är det inte värt.

Sen skulle jag, precis som Lessismore, vilja kunna välja bort shorts helt. Till och med i sökresultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Så tröttsamt argument.

Man kanske också använder Youtube på telefonen och TV och inte pallar med en massa pill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Funkar inte till iOS.

Tja, du kan köra brave som webläsare och köra youtube via den, funkar ypperligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Så tröttsamt argument.

Man kanske också använder Youtube på telefonen och TV och inte pallar med en massa pill.

Helt sant.

Permalänk
Medlem

Frågan är om de ens kommer att lansera det här. Varför endast starta med dessa fyra länder? Ser inte vad som hindrar dem från att släppa det globalt.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Okay de kan bli tråkigt men jag kommer ändå betala va de vill för premium + YouTube music.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingFinn:

"musikvideor och rena låtar undantas reklamfriheten" där föll det. Kör vidare med uBlock Origin.

Vadå? Du vill ha musik också? Som vanliga premium? Hur kan premium lite skilja sig utan att ta bort musiken?

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Nu hoppas jag bara att det landar kring 500:- per år. Detta är nämligen vad jag betalar för Amazon Prime och då får jag; fri frakt, extra erbjudanden, streaming med exklusiva serier och filmer gjorda för tjänsten och ett helt gäng spel att behålla varje månad. Med Youtube Light slipper jag bara reklamen på en tjänst där de vad jag vet inte producerar något högkvalitativt innehåll själva, detta är enligt mig inte värt mer än Amazon Prime som kostar 59:-/månad eller 549:-/år.