Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlixSPQR:

Redan trött på de drygt kommande fyra årens gnäll i medier och sociala medier över Trump.

Samma här, fast snarare ofantligt trött honom och hans jubelidioti som resulterar i konstant mediarapportering då han fortsätter göra dummare och dummare saker med högre frekvens. Det tar liksom aldrig slut. Less på skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Samma här, fast snarare ofantligt trött honom och hans jubelidioti som resulterar i konstant mediarapportering då han fortsätter göra dummare och dummare saker med högre frekvens. Det tar liksom aldrig slut. Less på skiten.

Jo, men jag orkar inte vara upprörd varje dag i fyra år och ständigt påminnas om vad han sysslar med, helt enkelt. Medierna har hittat en guldgruva och den ådern varar i fyra år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Är väl mer irriterande.
Försökt hitta en cpu till grabbens burk, lagt ut 2 ggr köpes annons, flertal svarar.
Men när man frågar om pris eller vill avsluta affären så svarar inte folk trots att man ser att dom loggat in.
Och en slutar och logga in helt på 1 mån.

Liksom varför ens svara på en annons om man inte vill sälja?
Eller lägg ett motbud om man inte är nöjd med prisförslaget.

Yes jag håller med... Detta hände mig. Jag ville köpa något. Säljarna och jag talades vid 2-3 veckor i sträck och när det väl begav sig (på den sista affären) så hörde personen inte av sig, slutade att svara i telefonen osv... Why liksom? 😓

Det enda jag kan köpa/förstå är de allra första kontakterna när man frågar de initiala frågorna...och sen kommer på att: "Ahh jag vill inte köpa av honom för att jag såg att A vara är billigare i Töreboda men samma A vara som dök upp 24 h senare i Jönköping i är lite dyrare men närmare mig att plocka upp geografiskt sett (eller vad det nu kan vara som gynnar en).

Jag brukar alltid lämna en motivering så att den presumtive säljaren (som inte blev presumtiv) inte blir allt för besviken eller tar en som en oseriös person.

Trots att jag försöker att vara en rättskaffens person så i dagens samhälle s#kiter många i att hålla på formen... Men men...

What can I do...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Yes jag håller med... Detta hände mig. Jag ville köpa något. Säljarna och jag talades vid 2-3 veckor i sträck och när det väl begav sig (på den sista affären) så hörde personen inte av sig, slutade att svara i telefonen osv... Why liksom? 😓

Det enda jag kan köpa/förstå är de allra första kontakterna när man frågar de initiala frågorna...och sen kommer på att: "Ahh jag vill inte köpa av honom för att jag såg att A vara är billigare i Töreboda men samma A vara som dök upp 24 h senare i Jönköping i är lite dyrare men närmare mig att plocka upp geografiskt sett (eller vad det nu kan vara som gynnar en).

Jag brukar alltid lämna en motivering så att den presumtive säljaren (som inte blev presumtiv) inte blir allt för besviken eller tar en som en oseriös person.

Trots att jag försöker att vara en rättskaffens person så i dagens samhälle s#kiter många i att hålla på formen... Men men...

What can I do...

Ja precis, vart lite sådär att...trodde folk var lite seriösa hur man sköter affärer.
Sen förstår jag fullt om man lägger ett bud som tolkas lågt, men kontra med motbud om det är för lågt eller förklara.

Eller om man frågar om pris, ge ett pris eller säg att nä jag ångrat mig att sälja.
Perkele

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Igår morse hittade jag en jobbannons som matchade mina kvalifikationer rätt jäkla bra. Jag brukade arbeta i ett ganska nischat område, så både antalet tjänster och konkurrensen är måttlig. Jag ansökte omedelbart, och ett par timmar efter lunch blev jag meddelad om att jag var bortvald.

Två intervjuer som inte ledde någonstans har jag lyckats skrapa ihop på 14 månader. När jag jobbade så trodde jag att jag presterade åtminstone en smula bättre än medel och att jag var uppskattad av mina kollegor. Att jag hade bra kvalitéer och en del nåtsånär konkurrenskraftiga kompetenser. Det är svårt att hålla fast vid den självbilden.

Permalänk
Medlem

Bytte telefon i helgern, Ansökte om nytt MFA på jobbet i måndags, tar ca 1 och en halv till 2 dagar att få det fixar så man kan jobba korrekt.
Märker nu att det är täcknings problem så måste laga luren och ansöka om ny MFA när det gjort..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Att man lär bli utan biljetter till AC/DC på Ullevi i sommar..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Olegh:

Igår morse hittade jag en jobbannons som matchade mina kvalifikationer rätt jäkla bra. Jag brukade arbeta i ett ganska nischat område, så både antalet tjänster och konkurrensen är måttlig. Jag ansökte omedelbart, och ett par timmar efter lunch blev jag meddelad om att jag var bortvald.

Två intervjuer som inte ledde någonstans har jag lyckats skrapa ihop på 14 månader. När jag jobbade så trodde jag att jag presterade åtminstone en smula bättre än medel och att jag var uppskattad av mina kollegor. Att jag hade bra kvalitéer och en del nåtsånär konkurrenskraftiga kompetenser. Det är svårt att hålla fast vid den självbilden.

Arbetsmarknaden är sjukt tuff. Är du aktiv att leta på både LinkedIn & Platsbanken? Om du arbetar inom Tech, hört talas om Demando?
Vill du inte ha tips alls så kan du bortse från ovan. Men hoppas du fortsätter kämpa på & håller fast vid bilden du har om ditt värde.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | BakClockers | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Arbetsmarknaden är sjukt tuff. Är du aktiv att leta på både LinkedIn & Platsbanken? Om du arbetar inom Tech, hört talas om Demando?
Vill du inte ha tips alls så kan du bortse från ovan. Men hoppas du fortsätter kämpa på & håller fast vid bilden du har om ditt värde.

Finns det mycket jobb i USA på Demando? Eftersom han har angivit plats Seattle så funderar jag bara?

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Sunix:

Finns det mycket jobb i USA på Demando? Eftersom han har angivit plats Seattle så funderar jag bara?

Det har jag faktiskt inte bra koll på med just Demando.

Vet dock att Linkedin är väldigt poppis i USA, iaf inom Tech.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | BakClockers | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Var det i någon form av statligt företag eller organisation? Då kan det ju vara risk att det enbart är en jobbannonsering för en internrekrytering, som de måste lägga ut offentligt enligt lag. Den är i sådana fall förmodligen skräddarsydd för en tänkt anställd internt så att de lätt kan avfärda alla externa som söker då den interna personen förstås uppfyller alla krav perfekt.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Jag är sur för att en alkoholfylld kväll är så jävla jobbig dagen efter. Tycker att FNs mänskliga rättighetskommité eller något bör göra någonting åt denna orättvisa.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Skrivet av Hakinger:

Jag är sur för att en alkoholfylld kväll är så jävla jobbig dagen efter. Tycker att FNs mänskliga rättighetskommité eller något bör göra någonting åt denna orättvisa.

Jag har testat alkoholfri öl och drinkar, jag trodde först det det var en bluff. Men man blev faktisk inte lika trött dagen efter.

Arbetsmarknaden som nämns i tråden blir tuffare för varje år. Jag hade flera bekanta som hoppade av högstadiet, det var inget hinder de fick ändå jobb ändå. Idag så är det tuffare. Jag var till exempel handledare för student som fixade sin ingenjörsexamen på ordinarie tid han är dock väldigt fåordig. Han vill jag skulle vara referens åt honom, han förvarnar mig rätt som det är att någon kan ringa men ingen ringer och åren går.
Synd att såna personer ej ska kunna få jobb.

Permalänk
Medlem

Magsjuka, tjoohooo

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem

Det här med att skriva cv och personligt brev...

Permalänk
Skrivet av Awsmkiid:

Det här med att skriva cv och personligt brev...

Det finns mallar. Både juniorer och seniorer har olika utmaningar, en senior har ofta inget svårt att ” överdriva” dens kunskaper vilket bara leder till ett h-lvete när den sedan får ett jobb som kräver att den kan detta.
En junior som ”överdriver” blir mer sett som en person som kan tro sig kunna och inte lika snabbt påkastat uppdrag.

När det gäller arbetsmarknaden så finns det stora uppdrag och det finns små uppdrag. Typ alla ser upp till de stora uppdragen. Jag själv skräms mest av de små. I stora uppdrag är det flera som delar ansvar, flera diskuterar problem osv. I de små, så kan man stå där helt ensam och det är ”enbart” ens fel att t.ex pizza ugnen i en pizzeria ej funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag har testat alkoholfri öl och drinkar, jag trodde först det det var en bluff. Men man blev faktisk inte lika trött dagen efter.

De tar betalt som att det är 95% alkohol i dock...

Permalänk
Medlem

Det är lite motigt nu. Visst svajar det

Permalänk
Medlem

Detta är både ett surt inlägg och ett positiv så ni får ursäkta.

Grabben fyllde 25 och haft en barnförsäkring hos Folksam hela sitt liv. Jag minns när min barnförsäkring gick över till en vuxen olycks- och sjukförsäkring. Då behövde man inte göra en ny hälsodeklaration utan det gick bara vidare med en ny premie.

Så jag tjatade och tjatade på min son att han skulle fortsätta att betala för att slippa en ny hälsodeklaration. Men han glömde. (januari 2025)
Då ringer han morsan och de kommer på att kolla med Länsförsäkringar som självklart ville ha en hälsodeklaration.

Nu fick han ett brev där Länsförsäkringar undantar nästan allt i försäkringen. Min grabb hade öroninflammation nån gång som ung så nu undantas öron och hörsel ur försäkringen.
Han hade också en period med ländryggssmärta, så alla ryggåkommor undantas.
Med mera med mera med mera. En liten skitgrej så undantas det i försäkringen.

Dessutom höjde de premien från 4000kr/år till 9000kr/år.

Så jag ringer min grabb och säger: Ring till Folksam och berätta att du gjort ett jättemisstag och glömt att betala försäkringspremien.
Han ringer och Folksam säger, OK jag skickar en påminnelse till dig så fortsätter försäkringen som inget har hänt…

Det är helt sjukt att man inte kan få en ordentlig sjuk eller olycksfallsförsäkring om man haft nåt litet fel. Grabben är ju ung och vem vet vad som händer om 25 år??!

Och tack till Folksam som fixade detta obehagliga enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Grabben fyllde 25 och haft en barnförsäkring hos Folksam hela sitt liv. Jag minns när min barnförsäkring gick över till en vuxen olycks- och sjukförsäkring. Då behövde man inte göra en ny hälsodeklaration utan det gick bara vidare med en ny premie.

Så jag tjatade och tjatade på min son att han skulle fortsätta att betala för att slippa en ny hälsodeklaration. Men han glömde. (januari 2025)
Då ringer han morsan och de kommer på att kolla med Länsförsäkringar som självklart ville ha en hälsodeklaration.

Nu fick han ett brev där Länsförsäkringar undantar nästan allt i försäkringen. Min grabb hade öroninflammation nån gång som ung så nu undantas öron och hörsel ur försäkringen.

Så jag ringer min grabb och säger: Ring till Folksam och berätta att du gjort ett jättemisstag och glömt att betala försäkringspremien.
Han ringer och Folksam säger, OK jag skickar en påminnelse till dig så fortsätter försäkringen som inget har hänt…

Det är helt sjukt att man inte kan få en ordentlig sjuk eller olycksfallsförsäkring om man haft nåt litet fel. Grabben är ju ung och vem vet vad som händer om 25 år??!

De är inga duvungar försäkringsbolagen...visst visst de är vinstdrivande bolag men de borde även se till sitt uppdrag.

Att tjäna pengar på att undanta saker som kan eller kanske inte passerar i vuxen ålder bara för att BVC SSK:an "noterade någonting" (i dubbel bemärkelse) det är inte i enighet med uppdraget.

Som om att ett bolag begränsade användning av SMS för att de KAN användas till dumheter i framtiden det är ju bara löjligt...

Man dömer de försäkrade utan "dom"...

Jag fattar att bolagen vill undvika besvikelser, ja fusk då... Men detta går till överdrivt...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Har åkt på diagnosen perikardit, alltså inflammation och vätska i hjärtmuskelns hinna. Vilket innebär medicinering och träningsförbud.

Återbesök om en vecka. Har det inte löst sig till dess kommer träningsförbudet förmodligen utökas till månader. Vilket är riktigt surt när man tränar +10 timmar i veckan, och har ett planerat tävlingsår.

6 veckor senare och saker är betydligt bättre, men långt ifrån bra. Sjukt frustrerande när livet annars består av utomhusaktiviteter.

Datorspelen har i varje fall fått gå varma.

Permalänk
Medlem

Varför i hela jävla helvete accepterar iPhone input EFTER man tryckt av skärmen på strömknappen!?
Så många gånger som jag trycker av skärmen för att stoppa ner telefon i fickan och så byter youtube, Spotify etc till random skit för att jag råkar trycka på något på skärmen EFTER strömknappen men INNAN skärmen är helt svart. Driver mig till vansinne! 🤬🤯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Min dotter är nog undantagen från det mesta i sin försäkring på grund av sin diagnos Amniotic band syndrome som hon är född med, ändå sitter man och betalar premien varje månad.

Vem vet - om hon ramlar och slår ut en tand i framtiden så kanske dom kan hävda att det har med den att göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Min dotter är nog undantagen från det mesta i sin försäkring på grund av sin diagnos Amniotic band syndrome som hon är född med, ändå sitter man och betalar premien varje månad.

Vem vet - om hon ramlar och slår ut en tand i framtiden så kanske dom kan hävda att det har med den att göra

Att det får vara på det sättet, helt sjukt.

Permalänk
Medlem

Kom precis hem, vart hos veterinären med våran hund. Han kommer få somna in imorgon.. det känns tungt. Tog bort våran andra hund för 1.5 år sedan, så man har nyss kommit över det.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk

BLIR KNÄPP!
Har pluggat forntend med c# .net fullstack AI Python nu ett tag och ska ha APL, läraren har satt mig på en ideall förening, men när jag kollade upp med snabb googling, så har denna föreningen förra året startat ett bolag som gick i konkurs rätt snabbt med skulder på 300k och efter dem gick i konk så startade dem en ideall förening istället och vill ha gratis arbetare till att bygga upp en plattform/webbsida.
Men jag tycker inte de är ok att skolan har samarbete med denna föreningen pga bakgrunden känns inte som något seriöst alls.

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Skrivet av andreasa64:

Kom precis hem, vart hos veterinären med våran hund. Han kommer få somna in imorgon.. det känns tungt. Tog bort våran andra hund för 1.5 år sedan, så man har nyss kommit över det.

Det låter väldigt tungt.. Jag hoppas att ni haft det bra ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bloodshed:

Det låter väldigt tungt.. Jag hoppas att ni haft det bra ihop.

Tack! Vi har haft 12 fina år ihop, så det är jag tacksam för. Men idag fick han somna in, det gick bra och dom hade gjort det fint i det rummet hos veterinären.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då inga nya drivrutiner kommit för 9070 XT till Bazzite Linux tänkte jag att jag tar och installerar cachyos för den ska ju ha det senaste.
Problemet är bara att jag har 3st WD Black M.2 diskar. WDBlack SN850X, WDBlack SN850X HS och WDBlack SN770,
Var lite trött i skallen och blandade ihop 850X och 850X HS, där jag hade Windows 11 på 850X när jag trodde att Tumbleweed var där så jag installerade Cachyos på den :/
Men aja... en nyinstallation skadar ju aldrig

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Mest bara lite irriterad.
Mor min fyllde på vad hon trodde var motorolja, men jag upptäckte att det fanns en ny tom flaska transmissionsolja.
Blir en oljeservice igen. Men, det sägs ju att det ska vara nyttigt med oljeservice... 🙃

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.