Elgiganten lanserar butikskoncept för komponenter – bjuder in SweClockers medlemmar

Permalänk
Melding Plague

Elgiganten lanserar butikskoncept för komponenter – bjuder in SweClockers medlemmar

Häng med på exklusivt lanseringsevenemang i Stockholm den 12 mars!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag gillar konceptet, men ogillar Elgiganten…

Plus dock om detta kommer till fler filialer för då kan man få tag på delar i mindre städer som inte har Inet / Webhallen på vettigt avstånd.

Så jag försöker att inte sura och le lite grann istället 😊

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Färre norska bolag tack

Visa signatur

To be a Bulle or not to be a Bulle?

Permalänk
Medlem

Ja varför inte, så länge dom utökar sortimentet ordentligt så är detta otroligt välkommet! Saknar att ha en butik att gå till här i Västerås nu när både datacorner (dustin) och webhallen inte funnits på länge (NetOnNet räknas inte på grund av uselt utbud)

Saknas bara att dom gör om deras värdelösa hemsida från grunden så den går att använda

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaToNi:

Färre norska bolag tack

De är väl engelskt?

Edit
"El-Giganten ingår i norska Elkjøp-koncernen som i sin tur ägs av den brittiska hemelektronikkoncernen Dixons Group plc"

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

De är väl engelskt?

Edit
"El-Giganten ingår i norska Elkjøp-koncernen som i sin tur ägs av den brittiska hemelektronikkoncernen Dixons Group plc"

The more you know

Visa signatur

To be a Bulle or not to be a Bulle?

Permalänk
Medlem

Kul koncept, hoppas det blir av och att sortimentet blir bra

Permalänk
Medlem

Kommer detta vara en micro center typ av affär?

Permalänk
Medlem

Kul. Bor inte i Stockholm men. Kanske kommer till andra städer sen.

Minns när det fanns PC City och man kunde gå in och köpa grejer i slutet av 00-talet.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Norsk

Skrivet av TaToNi:

Färre norska bolag tack

Det blir svårare med tiden att undvika. Schibsted äger nästa hela mediabranschen i Sverige.
Nu senast inköptes TV4.

Permalänk
Medlem

Får man resan till och från Stockholm betald?
Annars är det nog inte värt besväret, finns ju en elgigant i staden jag bor.
Tråkigt med sån här centralisering, samma sak med moderskeppet ju.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MayoLayo:

Kommer detta vara en micro center typ av affär?

Det hade varit nice.

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av dagas:

Kul. Bor inte i Stockholm men. Kanske kommer till andra städer sen.

Minns när det fanns PC City och man kunde gå in och köpa grejer i slutet av 00-talet.

Min mamma köpte vår första hemdator på PC-City. Den spelades det mycket CS 1.6 och WC3 på. Det satt en AMD CPU med 1 kärna på 2 GHz i den. Vilka minnen.

Permalänk
Medlem

Intressant koncept! Jag bor nära Barkarby, åker ofta dit när det ska shoppas.

Visa signatur

AMD 7800X3D | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | MSI GeForce RTX 4080 SUPER 16GB | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB 6000MHz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Kontot avslutas

Påminner om amerikanska Micro Center. Kan bli bra, kan bli dåligt. Allt beror på hur väl man implementerar det samt att man håller sig borta ifrån attt sälja begagnade varor och returexemplar som nya. Har två gånger fått begagnade varor skickade till mig när jag beställt nytt. Handlar minst 90% online så detta är av vikt.

Permalänk
Medlem

Är det samma Scam som de har idag där andra får sälja genom deras "goda" varumärke a.la cdon?

Permalänk
Medlem

De säljer ju redan komponenter på vanliga Elgiganten Megastores men inte så stort utbud dock. Antar att det ska vara mer välsorterat på detta nya. Vore ju trevligt om detta också innebär att Elgiganten börjar sälja mer komponenter på webben så att fler kan handla.Men det är väl att hoppas på för mycket...
Sen tror jag inte det kommer bli nått micro center likt USA för det vore för bra för att vara sant.

Kommer Sweclockers åka dit och filma och sen släppa en video på YouTube så att vi får se vad de har för grejer? Vore ett kul inslag tror jag...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Galant, ska bli underbart att kunna köpa komponenter till personalpris med
jobbar några få dagar per år enbart för att hålla personal-erbjudanden vid liv.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Skrivet av TaToNi:

Färre norska bolag tack

Varför?

Permalänk
Skrivet av VinterSolen:

Är det samma Scam som de har idag där andra får sälja genom deras "goda" varumärke a.la cdon?

Cdon har verkligen pissat bort sitt varumärke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Jag minns när det här med Black Friday var som hetast i Sverige då började CDON storsatsa och detta symboliserades genom att de hade kul livesändningar med släpp och bra erbjudanden varje timme i 24 timmar. Det året var CDON en seriös kandidat till årets butik. Otroligt hur mycket de har kastat bort och nu är närmast ett bolag som betraktas som bedragare.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

För att det skall gnällas bara för gnällandets skull.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Kontot avslutas

Ja tyvärr. Handlade en hel del därifrån på den tiden när CD och DVD fortfarande var kung. 3 st nya DVD-filmer eller CD-album för 99 kr var oslagbart. Vet inte hur många hundra av mina skivor och filmer som jag köpte därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Får man resan till och från Stockholm betald?
Annars är det nog inte värt besväret, finns ju en elgigant i staden jag bor.
Tråkigt med sån här centralisering, samma sak med moderskeppet ju.

Ja ta ner moderskeppet till Skåne, "häng med på kryssning Helsingborg - helsingör - helsingborg spela, kolla nyheter, mingla och umgås i hela 40 minuter!!"

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Som andra sagt så får man Micro Center-vibbar av bilden. Det är ju helt och hållet positivt dock. Kul om vi får en till seriös spelare inom detta segment.

Även kul att de kör en grej med SweClockers.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Musikälskare

Håller mig till inet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

tidigt 1a april skämt med den annonsen!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Kommer man att blanda nya med begagnade defekta produkter likt övriga sortimentet eller kommer det vara nya produkter som ingen annan har kört skiten ur redan?

Permalänk
Medlem

Vad är det för typ av swec medlemmar de söker? Några som även är för kort om varsel för min del nu att man ska ta sig till Stockholm redan nästa vecka. Får kolla när jag väl är i Stockholm senare i mars.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

gud vad negativa alla är... Kul att de satsar , tyvärr känner jag att det är en "döende" marknad just vad gäller att bygga datorer mm.. tror tyvärr inte satsningen får det genomslag det förtjänar.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled